دریافت و پرداخت وام با nft

اکسچنجر » دریافت و پرداخت وام با nft
دریافت و پرداخت وام با NFT
تعداد بازدید : 341

دریافت و پرداخت وام با nft

در این مقاله از سایت اکسچنجر پرو، بعد از آشنایی با خرید اتریوم و سایر ارز ها، می خواهیم دریافت و پرداخت وام با NFT را بررسی کنیم. NFT ها در واقع همان طور که می دانید قرار داد های هوشمندی هستند که با به کار گیری پلتفرم های این سورس برای ایمن سازی به صورت دیجیتالی و تنطیم و استفاده می شوند. قبلا از آشنایی با نحوه گرفتن وام در NFT باید با مفهوم های مهمی آشنا شویم. با ما همراه باشید.

بررسی مفمهوم NFT های تقسیم پذیر

در مرحله اول برای دریافت و پرداخت وام با NFT، بایدئ با مفهوم NFT  تقسیم پذیر آشما شویم. همان طور که می دانید. زمانی که یک ان اف تی را ایجاد می کنیم. این ان اف تی که ما ایحاد کردیم. قابلیت خرید و فروش دارد. اما یکی از ویژگی های خیلی مهم NFT این است که فقط مخصوص به یک آدرس کیف پول می باشد. اصطلاحا می گویند که این ان اف تی برای کیف پول مورد نظر یوینک است. پس دقت داشته باشید که دو آدرس کیف پول به صورت همزمان نمی توانند مالک یک NFT باشند. اما با معرفی مفهومی با عنوان NFT های تقسیم پذیر، این مشکل مربوط به مالکیت منحصر به فرد NFT ها در حال حل شدن است.

مفهوم NFT تقسیم پذیر
NFT تقسیم پذیر یعنی چه؟

در حقیقت در NFT های تقسیم پذیر، مالک توکن خود را به بخش های مختلف تقسیم می کند. و آن بخش ها را در قالب یک توکن مجزا به فروش می رساند. پس دقت کنید که این گونه چند نفر به صورت شریکی و هم زمان مالک یک NFT می شوند. برای مثال یک ان اف تی را به سه بحش تقسیم می کنیم. و هر بخش به کیف پول فروخته می شود. و این سه کیف پول به طور هم زمان مالک این NFT محسوب می شوند. به مبحث ان اف تی های تقسیم پذیر، اصطلاحا FRACTIONAL NFT یا FNFT می گویند.

مثال برای ان اف تی تفسیم پذیر

می خواهیم یک مثال دیگر را هم بررسی کنیم. برای مثال توکن DOGE NFT که به حدود 17 میلیارد بخش تقسیم شده است. و هر بخش قیمتی در حدود 0/006 $ می باشد. اگر این اعداد را با هم جمع نماییم. مشاهده می کنید که ارز کلی این ان اف تی چیزی در حدود 100 میلیون دلار است.

NFT  تقسیم پذیر با مثال
مثال NFT تقسیم پذیر

لیست NFT های تقسیم پذیر

برای دریافت و پرداخت وام با NFT همان طور که گفتیم باید ان اف تی های تقسیم پذیر را بشناسیم. وارد سایت DappRaddar می شویم. و در مرحله بعد وارد صفحه FNFT می شویم. همه ی ان اف تی های تقسیم پذیر را مشاهده میکنید. اما باید دقت داشته باشید که ما می توانیم NFT ها را از طریق صرافی های غیر متمرکز هم خرید نماییم.

وام گرفتن با استفاده از NFT ها

پس از آشنایی با مبحث و لیست ان اف تی های تقسیم پذیر، به سراغ دریافت و پرداخت وام با NFT می رویم. فرض کنید ما مالک یک یا چند  NFT هستیم. ارزش این ان اف تی ها هم چیزی در حدود 200 هزار دلار است. اما در حال حاضر ما به پول احتیاج داریم. مثلا 100 هزار دلار. از طرف دیگر میدانیم که در آینده قیمت NFT های ما بیشتر می شود. به همین دلیل می خواهیم ان اف تی هایمان را نگهداری کنیم. در این حالت می توانیم NFT های خود را به صورت وثیقه قرار دهیم. و یک وام دریافت کنم. و در مرحله بعدی هنگام باز پرداخت وام می توانم یک میزان کارمزدی را به وام دهنده پرداخت کنم .

مراحل دریافت وام NFT

در این قیسمت می خواهیم در 4 مرحله دریافت و پرداخت وام با NFT را توضیح دهیم.

  • در مرحله اول شخص مالک، NFT خود را داخل یک پلتفرم لیست می کند. برای مثال مالک ان اف تی خود را در پلتفرم ARCADE قفل می کند. در ادامه آن را به WNFT تبدیل می کند. هم چنین مالک باید میزان مبلغ وام را در این مرحله مشخص نماید.
  • درمرحله بعدی یک سری وام دهنده وجود دارند. که این پیشنهاد ها را بررسی می نمایند. در صورتی که پیشنهاد ها مناسب باشد. پول مورد نظر را به شخص مالک پرداخت می کنند.
  • در مرحله سوم، NFT از حساب مالک کاسته می شود. و به یک spot contract واریز می شود.
  • در مرحله آخر هم مبلغ وام به حساب مالک واریز می شود. اما در این مرحله، مالک اصل وام را با میزان کارمزد به شخص وام دهنده پرداخت می کند. و در آخر NFT به شخص مالک باز گردانده می شود.
مراحل وام با NFT
دریافت وام به وسیله NFT

خلاصه مطالب و جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به زبان ساده نحوه دریافت و پرداخت وام با NFT را شرح دهیم. و شما را با مفهوم ان اف تی های تقسیم پذیر و چگونگی وام گرفتن با NFT آشنا کنیم. دقت کنید در صورتی که شخحص وام گیرنده نتواند وام خود را باز پرداخت کند. وام دهنده به عنوان خسارت وام، NFT را برداشت می کند.

سوالت متداول

  1. وام NFT چه مزیتی دارد؟
    زمانی که ما به پول احتیاج داریم. از طرف دیگر میدانیم که در آینده قیمت NFT های ما بیشتر می شود. به همین دلیل می خواهیم ان اف تی هایمان را نگهداری کنیم. در این حالت می توانیم NFT های خود را به صورت وثیقه قرار دهیم. و یک وام دریافت کنیم.
  2. NFT های تقسیم پذیر چیست؟
    در حقیقت در NFT های تقسیم پذیر، مالک توکن خود را به بخش های مختلف تقسیم می کند. و آن بخش ها را در قالب یک توکن مجزا به فروش می رساند. پس دقت کنید که این گونه چند نفر به صورت شریکی و هم زمان مالک یک NFT می شوند.
  3. لیست ان اف تی های تقسیم پذیر را در کجا ببینیم؟
    . وارد سایت DappRaddar می شویم. و در مرحله بعد وارد صفحه FNFT می شویم. همه ی ان اف تی های تقسیم پذیر را مشاهده میکنید.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها