پی پال چیست؟

اکسچنجر » پی پال چیست؟
پی پال
تعداد بازدید : 460

پی پال چیست؟1400/04/17
|
پی پال چیست؟
100

پی پال چیست؟

امروزه شبکه های اینترنت باعث شده اند که افراد بتوانند از سر تا سر دنیا با یکدیگر تبادل داشته باشند و معاملات خود را به راحت ترین شکل ممکن انجام دهند. از زمانی که اینترنت به وجود آمد شکل و شمایل مبادله ها و تراکنش ها هم تغییر پیدا کرد و افراد توانستند به شکل های دیگری غیر از انجام تراکنش با استفاده از پول های کاغذی و به صورت حضوری فکر کنند و آن را عملی کنند. پی پال هم یکی از همین ایده ها بود که در سال 1998 به وجود آمد و با استفاده از آن افراد می توانستند تراکنش های خود را به راحتی انجام دهند. اما در آن زمان کسی به این سیستم های پرداختی اهمیت نمی داد چرا که آن را غیر امن و نا معتبر می خواندند و هکر ها و کلاهبرداران برای پول شویی از آن استفاده میکردند. اینجا لازم به ذکر است که بگویم این سیستم غیر متمرکز می بوده و کسی نمی توانسته روی تراکنش ها اثر گذار باشد.
پی‌پال چیست؟ سوالی است که اکثر ایرانی ها از خود می پرسند. و باید گفت که این یک سیستم انتقال ارز می باشد و با استفاده از آن می توانید از خدمات بسیار زیادی استفاده کنید.

پی پال چگونه کار می‌کند؟

پی پال با استفاده از اینترنت کار می‌کند و کار کرد آن به این صورت می باشد که از طریق اینترنت می توانید تراکنش های خود را انجام دهید.
این سیستم در مقایسه با مستر کارت و ویزا کارت کاربری بسیار ساده تری دارد و با استفاده از ایمیل شما تراکنش ها را انجام می دهد. این سیستم به شما این اجازه را میدهد تا بتوانید اطلاعات شخصی اولیه خود را به راحتی با آدرس ایمیل خود وارد کنید، این اطلاعات اولیه می توانند تقلبی باشند و در این مورد پی پال در این مرحله از شما ایراد نخواهد گرفت اما برای اینکه بتوانید از خدمات بیشتری استفاده کنید نیاز است که حساب خود را وریفای(verify) کنید و این کار را می بایست با اتصال حساب پی پال خود به یک حساب بانکی مانند ویزا کارت یا مستر کارت انجام دهید.

پی پال چگونه کار میکند؟
بعد از این که این کار را انجام دادید می توانید با استفاده از آن حساب های خود را شارژ کنید، خرید انجام دهید و نقل و انتقال پول به حساب های دیگر را نیز انجام دهید.
پی پال با استفاده از یک شبکه گسترده این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند خرید های خود را در تحت نظر این شبکه انجام دهند و امنیت آن هم بسیار بالا باشد.

شرایط استفاده از پی پال در ایران

در ایران افراد می توانند از خدمات دیگری مانند پرفکت مانی استفاده کنند اما از پی پال خیر، این امر به دلیل اینکه ایران تحریم است غیر قابل استفاده می باشد. یعنی برای اینکه بتوانید از خدمات پی پال استفاده کنید می بایست در خارج از کشور باشید و زندگی کنید.
IP سایت پی پال به نشانی Pay pal.com مسدود می باشد و تمامی خدمات و صفحه های آن برای ایرانی ها غیر قابل استفاده است اما برای اینکه بتوانید وارد این صفحه های شوید و یا در این سایت ثبت نام کنید و از خدمات آن ها استفاده کنید می بایست از اپلیکیشن های تغییر آی پی استفاده کنید و همچنین اگر این کار را انجام دادید و در این شرکت ثبت نام کردید باید به شما بگویم این امکان وجود دارد که حساب شما بسته شود به دلیل این که در ایان هستید.

شرایط استفاده از پی پال در ایران
بنابراین کسانی که در ایران هستند، اگر می خواهند از خدمات این چنینی استفاده کنند بهتر است که وب مانی و پرفکت مانی را جایگزین کنید چرا که این سیستم ها تحریم نیستند و می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید و علاوه بر این ها صرافی هایی در ایران وجود دارند که بدون نیاز به ثبت نام در سایت پرفکت مانی و وب مانی آن ها را برای شما تهیه می کنند.

خدمات پی پال چیست؟

شما میتوانید با استفاده از سرویس پی پال از خدمات بسیار زیادی بهره مند شوید از این خدمات می توان به انواع تراکنش ها، خرید ها شارژ های حساب، ارسال پول به حساب های دیگر پی پال، کارمزد کم، انجام تراکنش در سریع ترین زمان ممکن و ایجاد در آمد اشاره کرد.
در صورتی که شما دارای مهارت های برنامه نویسی، مترجمی، گرافیک و …. هستید و میخواهید با سایت های خارجی کار کنید می توانید از پی پال استفاده کنید و حقوق خود را با استفاده از این سرویس دربافت کرده ونقد کنید.

خدمات پی پال چیست؟
از تراکنش هایی هم که می توانید انجام دهید می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خرید از طریق درگاه پی پال
  • ارسال پول به حساب های دیگر پی پال
  • دریافت پول
  • پرداخت invoice های صادر شده توسط سایر کاربران سیستم پی پال
  • انتقال پول از بانک و کارت بانکی به پی پال و برعکس

سخن پایانی

در آخر باید به شما بگویم که با استفاده از سیستم پی پال می توانید از خدمات بسیار خوبی بهره مند شوید اما به دلیل وجود تحریم استفاده از این شرکت برای ایرانی ها با دشواری هایی مواجه می باشد، همانطور که گفتیم این سیستم یک شبکه نقل و انتقال ارز به حساب می آید که بسیار امن نیز است و با استفاده از آن می توانید کارمزد کمتری بپردازید و تراکنش های شما در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهند شد.
اگر به دنبال در آمد هستید نیز می توانید از پی پال استفاده کرده و حقوق خود را به صورت ارزی دریافت کنید.

سوالات متداول پی پال 

1.     آیا Paypal مانند پرفکت مانی است؟
بله این شبکه مانند پرفکت مانی می باشد و شما می توانید با استفاده از هر دوی این ها خدمات مشابه ای را تجربه کنید.
2.     فرق pay pal  و پرفکت مانی چیست؟
فرق این دو این است که پرفکت مانی کارمزد کمتری دریافت می کند ولی میزان خدمات آن محدود تر است و این در حالی است که پی پال دارای خدمات بیشترو کارمزد بیشتری هم است.
3.     چگونه در Paypal  ثبت نام کنیم؟
برای اینکه بتوانید در این سیستم ثبت نام انجام دهید می بایست به سایت آن به نشانی Paypal.com بروید و ثبت نام کنید.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها