انواع صرافی های ارز دیجیتال

اکسچنجر » انواع صرافی های ارز دیجیتال
بررسی انواع صرافی های ارز دیجیتال
تعداد بازدید : 669

معرفی انواع صرافی های ارز دیجیتال

صرافی های ارز های دیجیتال دارای انواع مختلفی هستند که کاربران می توانند علاوه بر خرید پرفکت مانی با استفاده از آنها خرید ارز های دیجیتال خود را از آن ها انجام دهند و در این بازار پر فراز و نشیب سرمایه گذاری های خود را انجام دهند. خرید ارز های دیجیتال بسیار مهم است چرا که بعضی از صرافی ها دارای کارمزد های بسیار بیشتری می باشند و ارز دیجیتالی را به درستی به دست مشتری نمی رسانند و یا بعضی از صرافی های آنلاین وجود دارند که کلاه برداری هستند و اجازه فعالیت ندارند. برای این که بتوانید رمز ارز ها را خرید کنید بهتر است که انواع صرافی های ارز دیجیتال را بشناسید و بهترین آن ها را انتخاب کنید.
صرافی های رمز ارز ها با صرافی های دیگر کمی تفاوت دارد و فعالیت آن ها به صورت آنلاین می باشد و نیازی به حضور فیزیکی نیست و نمی توانید به صورت فیزیکی در این صرافی ها حاضر شوید بنابراین باید با استفاده از آنها را نیز بلد باشید. انواع صرافی های ارز دیجیتال در ایران و خارج از ایران وجود دارند که اگر بخواهید از صرافی های خارجی استفاده کنید می بایست یک سری قوانین سخت را رد کنید و یا این که با خرید پرفکت مانی این کار را انجام دهید.

انواع صرافی های ارز دیجیتال چگونه هستند؟

انواع صرافی های ارز دیجیتال به دو صورت در سراسر جهان وجود دارند که از این صرافی ها می توان به صرافی های متمرکز و غیر متمرکز اشاره کرد، این نوع صرافی ها برای خرید و فروش انواع ارز های دیجیتال به کار گرفته می شوند و می توانید با استفاده از آنها خرید و فروش ارز های خود را انجام دهید. بیشتر کاربران از صرافی های متمرکز استفاده می کنند اما هر دوی این صرافی ها دارای مزیت ها و معایبی هستند.

انواع صرافی های ارز دیجیتال چگونه هستند؟
صرافی های غیر متمرکز هم بیشتر در خارج از کشور وجود دارند و این صرافی ها برای افرادی مهم هستند که میخواهند سرمایه های آن ها در جایی بسیار امن نگاه داشته شود. به طور کلی می توان انواع صرافی های ارز دیجیتال را به دو دسته متمرکز و غیر متمرکز دسته بندی کرد که کاربران داخل و خارج از ایران بیشتر از صرافی های متمرکز استفاده می کنند به دلیل این که این صرافی ها دارای یک شفافیتی در مورد تراکنش ها می باشند.

صرافی های متمرکز و غیر متمرکز

گفتیم که صرافی ها به دو نوع دسته بندی می شوند و می توانیم این دو دسته را به صورت زیر تعریف کنیم:

•    صرافی های متمرکز:
این نوع صرافی ها مورد قبول دولت ها می باشند و نحوه کار آن ها به این صورت است که با استفاده از مدارک احراز هویت و اطلاعات شخصی، یک سری اطلاعات را از افراد دسته بندی می کنند و بنابراین می توانند در صورت تخلف فرد او را مورد پیگرد قانونی قرار دهند، همچنین این نوع صرافی ها دارای پشتیبانی های قوی هستند و با استفاده از اطلاعات تراکنش های افراد می توانند این تراکنش ها را پیگیری کنند، این نوع صرافی ها از انواع صرافی های ارز دیجیتال هستند که افراد یا کاربران بیشتری در سراسر جهان دارند.

صرافی های متمرکز و غیر متمرکز
•    صرافی های غیر متمرکز:
این نوع صرافی ها دارای کاربری متفاوتی هستند و عملکرد آن ها به صورت پراکنده است، این به معنی آن است که اطلاعات را در یک سرور ذخیره نمی کنند و به همین دلیل اطلاعات به صورت پراکنده در سراسر جهان و در سرور های متفاوت در گردش هستند و به همین دلیل هم سازمان ها یا نهاد ها نمی توانند روی کارکرد این صرافی ها تمرکز کنند و تراکنش های آن ها قابل پیگیری نمی باشد، اما این نوع صرافی ها دارای امنیتی بسیار بالا هستند و هیچ شخصی نمی تواند با هک کردن صرافی به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند و یا سرمایه های شما را به سرقت ببرد.

چگونه صرافی های مناسب را برای خرید ارز دیجیتال پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن بهترین صرافی می بایست تحقیقات خوبی در این زمینه انجام دهید و این تحقیقات می تواند به این صورت باشد که ابتدا می بایست یک لیست از تمامی صرافی های موجود به دست آورید، این کار را می توانید با سرچ کلمه انواع صرافی های ارز دیجیتال در اینترنت به دست بیاورید.
بعد از این که تمامی صرافی ها را لیست کردید بهتر است که در همه آن ها ثبت نام خود را انجام دهید و سپس با استفاده از اطلاعات داخل صرافی ببینید کدام یک بهتر می باشد. کسانی که ترید و یا معامله در بازار های مالی را انجام می دهند معمولا از چندین صرافی استفاده می کنند تا بتوانند معامله های خود را انجام دهند.

چگونه صرافی های مناسب را برای خرید ارز دیجیتال پیدا کنیم؟
خرید ارز دیجیتال یک موضوع بسیار مهم می باشد و با توجه به این که قانون درست و حسابی در کشور برای این ارز ها وضع نشده است اگر نتوانید این ارز ها را به درستی مورد استفاده قرار دهید می توانید متحمل ضرر شوید و باید به نشان های اعتبار صرافی ها توجه کنید که اگر یک صرافی دارای این نشان نباشد ممکن است سرمایه های شما را به سرقت ببرد.

سخن پایانی

استفاده از ارز های دیجیتال در ایران به عنوان روشی برای پرداخت ممنوع است و افراد می توانند تنها این ارز ها را برای ترید کردن خرید و فروش کنند اما نمیتوانند با استفاده از آن ها خرید های دیگر را انجام دهند و به عنوان مثال نمی توانید در ایران با استفاده از بیت کوین یک پیتزا بخرید. بنابر این چیزی که بسیار مهم است پیدا کردن یک صرافی معتبر و منصف است که بتوانید در آن با استفاده از ترید کردن سرمایه های خود را چند برابر کنید.
انواع صرافی های ارز دیجیتال در سراسر جهان وجود دارند اما بهترین صرافی ها برای استفاده صرافی های ایرانی هستند که با استفاده از آن ها می تواند به راحتی خرید و فروش ارز خود را انجام دهید.

سوالات متداول انواع صرافی های ارز دیجیتال

  1. چه صرافی های برای ترید کردن مناسب هستند؟
    صرافی های ایرانی متمرکز برای کسانی که در ایران هستند برای ترید کردن بسیار مناسب می باشند اما اگر میخواهید از صرافی های خارجی استفاده کنید ولی خودتان در ایران زندگی می کنید بهتر است که با خرید پرفکت مانی این کار را انجام دهید.
  2. استفاده از صرافی های غیر متمرکز چه مزیتی دارد؟
    استفاده از این نوع صرافی ها به شما این امکان را می دهد تا بتوانید امنیت بیشتری را فراهم کنید و سرمایه های شما به همین راحتی ها از بین نمیروند.
  3. صرافی های متمرکز بهترند یا صرافی های غیر متمرکز؟
    صرافی های متمرکز کاربران بیشتری دارند و این به خاطر پشتیبانی آن ها می باشد و افراد می توانند تراکنش های خود را رهگیری کنند.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها