عوامل تعیین‌کننده ارزش NFT

اکسچنجر » عوامل تعیین‌کننده ارزش NFT
NFT چیست ارز دیجیتال
تعداد بازدید : 782

با توجه به اینکه بازار توکن های بی همتا ارزش شگفت انگیزی دارد اما در بازار ارزهای دیجیتال کمتر به این موضوع پرداخته شده است که چه چیز باعث ارزشمند شدن یک NFT میشود در ادامه به عوامل تعیین کننده ارزش NFT می پردازیم.

عوامل تعیین‌کننده ارزش NFT چیست؟

آیا تا به حال شما به عنوان یک معامله گر به این مسئله فکر کرده اید که چرا قیمت برخی از NFT ها بسیار بالا می باشد یا اینکه چرا دو توکن غیر مثلی شبیه به هم وجود دارند اما ارزش یکی از آنها چند میلیون دلار بیشتر از دیگری است؟

فروش nft در تراست ولت
خرید و فروش nft

باید بگوییم عواملی وجود دارد که ارزش NFT ها را تعیین می کند که این موارد شامل موارد زیر می باشند که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته ایم.

  • کاربرد
  • سابقه مالکیت
  • کمیاب بودن
  • نقدینگی

کاربرد

کاربرد، که اولین مورد از عوامل تعیین کننده ارزش NFT میباشد یکی از مهمترین موارد در عرضه رمز ارزها و NFT هاست.

شاید برای شما این سوال پیش آید که آیا کاربرد توکن بی همتا با ارزش مورد انتظار آن ارتباطی دارد؟! باید بدانید که برخی از کاربردهای توکن های غیر مثلی در طی ۶ ماه اخیر خود را نشان دادند.

از بهبود بازی‌های رایانه‌ای گرفته تا افزودن ویژگی کمیاب بودن آیتم های درون بازی و ارتقای قدرت شخصیت های داخل بازی که باعث رونق گرفتن نوع جدیدی از بازی ها به نام Play to Earn شدند که کاربران با بازی کردن می توانند از آن کسب درآمد کنند.

در این راستا کاربرد NFT نقش بسیار مهمی دارد چرا که بعضی از این توکن ها دارای سود بسیار بالایی هستند و ارزش و کاربردی فراتر از فروش مجدد برای این دسته از رمز ارزها ایجاد می کند پس با داشتن یک دارایی که سودآور باشد باعث می شود برای آن دارایی نیز تقاضای بیشتری ایجاد شود.

سابقه مالکیت

درباره عامل تعیین کننده بعدی یعنی سابقه مالکیت باید بگوییم که ارزش آن به هویت صادر کننده اولی یا قبلی NFT بستگی دارد.

توکن غیر مثلی که ارزش بالایی در خصوص سابقه مالکیت دارد اغلب توسط هنرمند ها یا برندهای مشهور ایجاد شده است بنابراین، اگر هدف شما صرفا بررسی سابقه مالکیت می باشد باید بدانید تعیین ارزش NFT بسیار دشوار خواهد بود.

مثلاً: اگر NFT از کارت های کلکسیونی که توسط بازیکن های برتر برای برنده شدن در رقابت های بزرگ استفاده شده باشد نسبت به کارت های مشابه که تاریخچه خاصی ندارند ارزش احساسی بالاتری خواهد داشت.

کمیاب بودن

از دیگر عوامل تعیین کننده ارزش NFT، کمیاب بودن آن است چرا که این رمز ارزها ماهیت منحصر به فرد دارند.

آنچه که مهم است در این مورد بدانید این است که برخی از NFT ها از سایر توکن های غیر مثلی منحصربه‌فرد تر می باشند و این به معنای کمیاب بودن آنهاست.

بد نیست بدانید که، همین ویژگی کمیاب بودن است که منجر به افزایش چشمگیر ارزش NFT شده است.

نقدینگی

اما آخرین مورد از عوامل تعیین کننده ارزش ان اف تی، نقدینگی می باشد که نقدینگی دلیل مهمی برای این موضوع است که چرا توکن هایی که بر بستر خرید اتریوم ایجاد شدن ارزش بیشتری نسبت به دیگر شبکه ها دارند.

کم و زیاد کردن قیمت nft
مبادله nft بر پایه اتریوم

توکن های بی همتا که بر استاندارد اتریوم مبتنی میباشند به راحتی در بازار های ثانویه تبادل میشوند پس اگر NFT مدنظر شما خریداری نشود با مشکل نقدینگی مواجه می شوید.

یا اگر کسی نخواهد که داریی شما را بخرد شما نمی توانید آن را بفروشید حداقل نه با قیمتی که شما میخواهید.

در چنین شرایطی سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد بر روی NFT ای سرمایه گذاری کند که حجم معامله بالایی دارد چرا که نقدینگی ریسک نگهداری توکنی که نمیخواهد را کاهش میدهد.

جمع بندی

به عنوان آخرین کلام باید بدانید که در بازار میلیون ها NFT وجود دارند که انتخاب توکن های غیر مثلی یکی از روش های انتخاب برای خرید آن ها می باشد اما مهمترین راه نیست.

در این مقاله سعی کردیم شما را با عوامل تعیین کننده ارزش NFT آشنا کنیم و درباره تک تک آنها اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر از بازار ارزهای دیجیتال می توانید با مشاوران ما از طریق سایت exchangerpro.org در ارتباط باشید

سوالات متداول عوامل تعیین‌کننده ارزش NFT

چه چیزی قیمت NFT را تعیین می کند؟
قیمت کف توکن غیرقابل تعویض ابتدا در طی فرآیند ضرب توسط بنیانگذار یا خالق پروژه NFT تعیین می شود. سپس، دارندگانی که کار خود را در یک بازار ثانویه فهرست می کنند، پس از اتمام مراحل ضرب، قیمت کف را تعیین می کنند. با این حال، قیمت کف برای یک پروژه NFT با افزایش محبوبیت افزایش می یابد.

چه چیزی یک NFT خوب را تعیین می کند؟
بهترین تصمیمی که می توانید بگیرید این است که یک NFT با پتانسیل طولانی مدت پیدا کنید. هنر دیجیتال بیشتر NFT های پرفروش و موفق ترین مجموعه ها را تشکیل می دهد. هر کدام سبک متمایز خود را دارند که باعث می‌شود فوراً برای هر کسی که می‌داند قابل تشخیص باشد.

چه چیزی یک NFT سودآور را ایجاد می کند؟
روش مستقیم و موثر کسب درآمد با NFT ها، ایجاد و فروش آنهاست. شما می توانید هر چیزی دیجیتالی مانند: آثار هنری، تصاویر، ویدئوها، میم ها، خواص و غیره را به عنوان NFT ایجاد و بفروشید. اگر درجه خلاقیت دارید، می‌توانید با فروش آن‌ها به عنوان NFT از تمام خلاقیت‌های خود درآمد کسب کنید.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها