هدف بیت کوین چیست؟

اکسچنجر » هدف بیت کوین چیست؟
انواع کیف پول
تعداد بازدید : 710

اگر شما هم از آن دسته دوستانی هستید که در باز رمز ارز فعالیت دارید بدون شک تا به حال نام ارز دیجیتال BTC را زیاد شنیده اید و برایتان مهم است که بدانید هدف بیت کوین چیست؟

به طور کلی باید بگوییم که هدف از ایجاد این ارز دیجیتال فراهم آوردن روشی برای انتقال پول از طریق اینترنت می باشد بدون آنکه نیاز به کنترل توسط نهادهای وسطه ای باشد.

در ادامه بیشتر برایتان توضیح داده ایم که هدف اصلی از ایجاد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چه می باشد. با exchangerpro.org تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بیت کوین چیست؟

خرید بیت کوین
معامله بیت کوین

برای کسب اطلاع از اینکه هدف بیت کوین چیست؟ نیاز است که با خود این ارز دیجیتال آشنایی کاملی داشته باشید.

به طور کلی BTC یک نوع ارز دیجیتالی می باشد که بدون نیاز به هرگونه کنترل مرکزی یا نظارت توسط بانک ها و دولت ها عمل می کند.

نکته مهم این است که در این ارز دیجیتال تراکنش ها توسط کاربران انجام می شود و مهم ترین ویژگی آن عرضه محدودی است که دارد.

در حقیقت باید بگوییم که، عرضه کل بیت کوین ۲۱ میلیون عدد است.

هدف بیت کوین چیست؟

اما، شما را زیاد خسته نکنیم و به سراغ بحث اصلی مقاله امروز یعنی هدف BTC رفته و در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

کیف پول بیت کوین
بیت کوین

اهداف کلی بیت کوین به شرح زیر می باشند که درباره هر یک از آن ها به اختصار توضیحاتی را شرح خواهیم داد.

  • حذف واسطه‌ها
  •  انتقال ارزش
  • حفظ ارزشپ
  • تغییر در سیاست‌های پولی
  •  استفاده در معاملات جهانی
  • استفاده در مبادلات روزمره
  •  سهولت در ذخیره‌سازی

حذف واسطه‌ها

اولین هدف از اهداف بیت کوین حذف کردن واسطه ها می باشد. واسطه ها یعنی بانک ها و  نهادهای دولتی. هدف بیت کوین در واقع نشان دادن ناکارآمدی بانک ها است که نشان می دهد می توانند به راحتی پول چاپ کنند و تورم ایجاد کنند.

این مسئله باعث میشود که ارزش داریی هایی که دارید از بین برود بنابراین برای جلوگیری از تورم و از دست دادن دارایی ها باید فکر چاره بود که BTC این کار را کرده است.

در حقیقت این ارز دیجیتالی به گونه ای طراحی شده که توسط هیچ دولت و بانک مرکزی کنترل نمی شود و دسترسی به تراکنش های آن و بلوکه کردن آن ها به هیچ وجه وجود ندارد.

با این حساب، بسیاری از اقدامات مانند: تحریم‌ها که دولت‌ها با استفاده از آنها سعی در کنترل افراد دارند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

 انتقال ارزش

برایتان بگوییم از دومین هدف بیت کوین یعنی انتقال ارزش. قرار بر این بود که BTC اولین پول الکترونیکی و یک سیستم پرداخت جایگزین ناشناس باشد.

بیش از یک سال از ایجاد شبکه این ارز دیجیتالی می گذرد و مسئله مهم این است که بیت کوین توانسته به هدف اولیه خود دست پیدا کند یا نه؟!

برای خرید و ایجاد تمامی ارزهای دیجیتال امروزی از قبیل خرید بایننس کوین ، مشکلاتی وجود دارد که بدون شک BTC هم از این قاعده مستثنا نیست.

چرا که هنوز با مشکلاتی همچون مقیاس‌پذیری و کارمزدهای بالای تراکنش رنج می‌برد. همین مسئله باعث شد تا افراد زیادی تصور کنند بیت کوین یک روش ذخیره ارزش است نه یک جایگزین برای پول نقد.

حفظ ارزش

قبل تر به این مسئله اشاره کرده ایم که 21 میلیون بیت کوین وجود دارد. با توجه به این موضوع که ارزش یک دارایی نسبت مستقیمی با کمپانی آن دارد انتظار این است که BTC در آینده افزایش بسیار زیادی داشته باشد.

پس، می توان گفت: علاوه بر اینکه بیت کوین یک روش برای پرداخت می باشد همزمان می‌تواند برای حفظ ارزش مورد استفاده قرار بگیرد.

در این روزها BTC همچون طلا از محبویت زیادی برخوردار می باشد و افراد زیادی هستند که آن را نوعی طلا می دانند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قیمت بیت کوین در ابتدا کمتر از ۱ دلار بود و از زمان پیدایش هر سال به آرامی ارزش آن افزایش پیدا کرد تا به امروز که قیمت آن چیزی نزدیک به 23.000 دلار می باشد.

تغییر در سیاست‌های پولی

اما هدف بیت کوین چیست؟ چهارمین مورد از اهداف ارز دیجیتال BTC تغییر در سیاست های پولی می باشد.

این ارز دیجیتال توانست با فراهم کردن سیستم پرداخت مالی جدید بدون نیاز به سیستم های بانکی این امکان را در اختیار تمام مرد دنیا قرار دهد تا با ایفای نقش در این شبکه از یک برابری نسبی برخوردار شوند.

ساده تر اینکه هدف بیت کوین این بود که، تمرکز قدرت و ثروت را از افراد ثروتمند بگیرد و به همه مردم دنیا اجازه دهد در توزیع ثروت مشارکت داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که، با جایگزین شدن BTC به جای دلار، تصمیمات اقتصادی یک کشور بر تمامی کشورها تاثیر‌گذار نخواهد بود.

 استفاده در معاملات جهانی

از آنجایی که برای نگهداری BTC فقط به یک ولت نیاز است و می‌توان آن را در ۷ روز هفته و به صورت شبانه روزی انتقال داد، می توان گفت: استفاده از آن آسانترین روش برای انتقال پول در جهان می باشد.

افرادی که دارنده این ارز دیجیتال می باشند با استفاده از آن نیازی به حساب های بانکی و یا شخصی که آن را کنترل کنند ندارند و به سادگی می توانند معاملات خود را با پرداخت کمترین کارمزد انجام دهند.

استفاده در مبادلات روزمره

در بسیاری از کشورها هستند افرادی که با استفاده از BTC خریدهای خود را انجام می دهند. جالب اینکه بسیاری از کشورها در حال قانون گذاری برای بازار رمز ارزها جهت تبدیل شدن به یک روش پرداخت می باشند.

اما استفاده از ارز بیت کوین به خاطر نوسان های بالای قیمتی مشکلاتی دارد که نباید از آن ها غافل شد. بنابراین با توجه به سخت بودن قیمت گذاری محصولات و کالاها براساس BTC بعید به نظر می رسد که استفاده از این ارز بتوانید به یکی از روش های اصلی برای پرداخت تبدیل شود.

سهولت در ذخیره‌سازی

اما آخرین هدف بیت کوین چیست؟ سهولت در ذخیره سازی و نگهداری از مهمترین ویژگی های BTC است. همه کالاهای ارزشمند باید به صورت فیزیکی مورد نگهداری قرار بگیرند.

اما، درباره بیت کوین اینگونه نیست. چرا که می توان آن را در یک کیف پول ذخیره کرد و در صورت نیاز با داشتن کلید خصوصی کیف پول بدون هیچ محدودیتی آن را استفاده کرد.

جمع بندی

امید است که با موارد عنوان شده متوجه شده باشید که هدف بیت کوین چیست؟ بار دیگر یادآوری می کنیم هدف این ارز دیجیتال فراهم آوردن بستری برای معاملات شفاف و بدون نیاز به واسطه می باشد.

با گذر زمان BTC به وسیله ای برای حفظ ارزش پول تبدیل خواهد شد و محدودیتی برای آن وجود ندارد. مهم ترین و اصلی ترین هدف بیت کوین برقراری عدالت در نحوه توزیع ثروت است.

سوالات متداول هدف بیت کوین چیست؟

فایده بیت کوین چیست؟
از الگوریتم و پروتکل های رمزنگاری استفاده می کند. این امر جعل آنها را غیرممکن می کند. تراکنش های بیت کوین کاملاً ناشناس هستند. تراکنش‌های بیت کوین به اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساسی از فرستنده یا گیرنده نیاز ندارند.

بیت کوین چگونه پول در می آورد؟
شبکه ماینرهای بیت کوین با اعتبارسنجی موفقیت آمیز بلاک ها و دریافت پاداش از بیت کوین درآمد کسب می کند. بیت‌کوین‌ها از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال با ارز فیات قابل مبادله هستند.

ساخت 1 بیت کوین چقدر زمان می برد؟
استخراج تنها یک بیت کوین حدود 10 دقیقه طول می کشد، اگرچه این با سخت افزار و نرم افزار ایده آل است، که همیشه مقرون به صرفه نیست و تنها تعداد کمی از کاربران می توانند به لوکس بودن آن ببالند. به طور معمول و منطقی تر، اکثر کاربران می توانند بیت کوین را در 30 روز استخراج کنند.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها