آموزش خرید بیت کوین

اکسچنجر » آموزش خرید بیت کوین
آموزش خرید بیت کوین
تعداد بازدید : 692

آموزش خرید بیت کوین از صرافی آنلاین

برای خرید بیت کوین مراحل زیر را انجام دهید:

1-نصب کیف پول بیت کوین

(به منظور آشنایی با کیف پول دیجیتال و چگونگی استفاده از آن مقاله “آموزش کسب درآمد از طریق بیت کوین” را مطالعه کنید.)

برای نگه داری و ذخیره بیت کوین نیاز به کیف پول است که این کیف پول به دو صورت سخت افزاری و نرم افزاری قابل تهیه و نصب روی تلفن همراه یا کامپیوتر است که می توانید به سایت “کوینومی” مراجعه کنید.

کیف پول دیجیتال هم قابلیت هک شدن و دزدی از آن وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از این کار یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت گم شدن یا هک شدن دارایی بیت کوین شما از دست نرود.

2-جستجو و پیدا کردن صرافی آنلاین معتبر

از آن جا که افراد حقیقی و صرافی های آنلاین برای خرید و فروش ارز دیجیتال گسترش یافته است، پیشنهاد می شود از صرافی های آنلاین داخلی برای خرید بیت کوین استفاده کنید.

وقتی در گوگل کلمه خرید بیت کوین یا صرافی ارز دیجیتال را جستجو کنید، سایت های فعال در شبکه بیت کوین را نمایش می دهد که می توانید با خواندن نظر و کامنت سایر کابرانی که بیت کوین خرید یا فروش داشته اند، می توانید سایت صرافی آنلاین را انتخاب کنید.

با مراجعه به صفحه اصلی سایت  ما نیز می توانید نظر کاربرانی که تجربه خرید داشته اند، را مشاهده و بررسی کنید.

3-آپلود کردن و قرار دادن مدارک برای احزار هویت خریدار توسط فروشنده

فروشندگان بیت کوین که در صرافی های دیجیتال معتبر و امن اقدام به خرید و فروش بیت کوین می کنند، برای جلوگیری از هک و یا اقدامات پولشویی از ما می خواهند مدارک شناسایی تان را در سایت آپلود کنید.

برخی گروه های تلگرامی هم هستند که بیت کوین را خرید و فروش می کنند، اما اعتماد به این دسته از افراد ریسک است و احتمال کلاهبرداری و پولشویی وجود دارد.

4-انتقال پول به فروشنده و ارائه آدرس کیف پول(که در مرحله اول ایجاد کردید.)

برای دریافت بیت کوین باید آدرس کیف پول خود که در داشبورد سایتی که از آن کیف پول تهیه کرده اید به صورت یک رشته متنی که همان شماره حساب خریدار بیت کوین است، قرار دارد.

برخی از صرافی های آنلاین مانند یک واسطه بین خریدار و فروشنده بیت کوین هستند و فروشنده و خریدار را به یکدیگر معرفی می کنند و برای این کار کارمزد دریافت می کنند. برای خرید بیت کوین از این گونه صرافی ها نیاز است تا حساب خود را با کارت بانکی و اضافه کردن پول (ریال) شارژ کنید تا کارمزد را واریز کنید.

برخی از افراد به صورت مستقیم و از طریق ایجاد ارتباط با ماینرها (استخراج کنندگان بیت کوین) که “بیت کوین استخراج می کنند” و بدون پرداخت کارمزد بیت کوین می خرند. این روش جز ارزان ترین روش های خرید بیت کوین است.

5-انتقال بیت کوین از فروشنده به کیف پول خریدار

پس از این که احراز هویت و واریز پول از کارت بانکی خریدار به فروشنده منتقل شد، فروشنده با دریافت شماره حساب خریدار بیت کوین را به کیف پول خریدار واریز و منتقل می کند.

اگر جز افرادی هستید که به تازگی با خرید بیت کوین آشنا شده اید، شاید این سوال هم برای شما پیش آمده که حتما باید یک بیت کوین خریداری شود؟ جواب ساده است، خیر.

بیت کوین قابلیت تبدیل شدن به واحدهای کوچک تر مانند 001/0 را هم می توان خریداری کرد.

چرا احراز هویت ضروری است؟

تراکنش هایی که در شبکه بیت کوین و بین فعالان انجام می شود، به صورت ناشناس است و از آن جا ارگان یا فرد خاصی بر این تراکنش ها نظارت و کنترل ندارد و برای جلوگیری از احتمال کلاه برداری و سوء استفاده افراد سود جو، حتی صرافی های آنلاین خارج از کشور هم از خریداران می خواهند تا مدارک شناسایی خود را شامل کارت ملی، پاسپورت، یا حتی عکس سلفی را در سایت صرافی آنلاین بار گذاری کنند.

در صورت احراز هویت نکردن عواقب زیر را در نظر داشته باشید:

1-فرار مالیاتی:

برخی عقیده دارند که داشتن  و سرمایه گذاری از طریق بیت کوین امکان فرار مالیاتی را فراهم می کند، که البته این چنین نیست و تراکنش هایی که در شبکه بیت کوین انجام می شود، کاملا ناشناس نیست. دلیل اهمیت احراز هویت و بار گذاری مدارک شناسایی دقیقا به همین منظور استثا در صورت لزوم حساب فرد دارنده بیت کوین و مقدار بیت کوین موجود در کیف پول آن مشخص و قابل بررسی باشد.

2-پولشویی(اختلاس):

زمانی که فردی مبلغ زیادی را اختلاس کرده و اقدام به پولشویی کرده باشد، برای جلوگیری از پیگیری های آتی و شناسایی نشدن اقدام به تبدیل و خرید بیت کوین می کند، برای جلوگیری از فعالیت چنین افرادی احراز هویت لازم و ضروری است.

3- واریز پول و عدم دریافت بیت کوین:

وقتی از صرافی های غیر معتبر و بدون احراز هویت فروشنده برای نقل و انتقال بیت کوین استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که فروشند پس از دریافت پول از خریدار بیت کوین را به کیف پول دیجیتالی تان واریز نکند. در این موارد احتمال پیگیری و شناسایی فروشنده مجرم دشوار خواهد بود.

4-احتمال سرقتی بودن بیت کوین:

بیت کوین هم همانند سایر ارزها و حتی پول های فیزیکی قابل دزدی و هک شدن است و از آن جا که تراکنش های کیف پول قابل مشاهده و بررسی است، در صورتی که کیف پول سرقتی باشد از طریق احراز هویت می توان صاحب کیف پول را شناسایی کرد.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها