ماجرای هک صرافی سنگاپوری دراگون‌اکس

اکسچنجر » ماجرای هک صرافی سنگاپوری دراگون‌اکس
امنیت خرید ارز دیجیتال
تعداد بازدید : 527

ذخیره بیت کوین صرافی ارز دیجیتال پولونیکس(Poloniex) اما با کاهشی چشمگیر همراه بوده است. پولونیکس ماه اکتبر سال گذشته توسط یک گروه آسیایی که نامش فاش نشد، خریداری شد.

پیش از اینکه این گروه آسیایی، صرافی ارز دیجیتال پولونیکس را بخرند، این صرافی در فوریه سال گذشته، با رقم 400 میلیون دلار توسط سرکل (Circle) خریداری شد.
تا پیش از آن، این صرافی یکی از محبوبترین پلتفرم های خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال شناخته می شد، اما رفته رفته محبوبیت خود را از دست داد. پس از خرید دوباره آن، به پلتفرم اصلی معاملات ارز ترون (Tron) تبدیل شد.مدیرعامل ترون، جاستین سان (Justin Sun) نیز که تا پیش از این ارتباطش با پولونیکس را انکارمی کرد، تایید کرد که در این صرافی ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده است.

با نگاهی به نمودار زیر می‌توان فهمید که با کاهش ذخایر بیت کوین پولونیکس، کاربران آن نیز کاهش یافتند.

فروش بیت کوین

دو صرافی بیت مکس و پولونیکس در سال 2014 تاسیس شدند اما تنها بیت مکس بود که موفق شد با پیشرفتی سریع و چشمگیر به یک غول در حوزه صرافی های ارز دیجیتال بدل شود؛ این محوبیت تا جایی پیش رفت که حتی اقدامات کمیسیون معاملاتی معاملات آتی آمریکا (CFTC) و لو رفتن ۲۰,۰۰۰ ایمیل آنها نیز نتوانست از محبوبیت آنها بکاهد.

همانطور که پیشتر نیز در مقاله ای به آن اشاره کردیم، صرافی های ارز دیجیتال، یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین یا به اصطلاح نهنگ های بیت کوین به شمار می روند. طبق گزارش ها، حدود 10 درصد از کل ارزهای دیجیتال دنیا در اختیار صرافی ها است.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها