لایت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

اکسچنجر » لایت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟
لایت کوین چیست
تعداد بازدید : 780

فلسفه ای جالب برای تولد لایت کوین وجود دارد. اگر بیت کوین طلا باشد،‌ لایت کوین مانند لوگو‌یی که دارد، یادآور نقره است. به این معنی که هدف لایت کوین ایجاد ارزی برای مقاصد روزمره تر و ارزان تر است. مانند بیت کوین،‌ لایت کوین هم محدود است با این فرض که برخلاف بیت کوین که فقط 21 میلیون از آن قابل تولید شدن است، لایت کوین تا 84 میلیون واحد استخراج خواهد شد. جهت خرید لایت کوین بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

کار کرد لایت کوین چگونه است؟

لایت کوین نیز مانند بیت کوین دارای ماهیت غیر متمرکز دارد و می توان با استفاده از آن تراکنش های همتا به همتا را انجام داد، این تراکنش ها در یک بستر به نام بلاک چین انجام خواهند شد.

در واقع خالق لایت کوین از بیت کوین الگو برداری کرده است و یک رمز ارز جدید تر و به روز تر با همان توانایی ها خلق کرده است و اسم آن را لایت کوین گذاشته است و بنابر این افراد می توانند این ارز را با قیمت مناسب تری نسبت به بیت کوین تهیه کنند. کار کرد این ارز برای تراکنش های p2p انجام می شود و می توان با استفاده از آن قرار داد های هوشمند را نیز ایجاد کرد. همچنین این ارز دارای قابلیت پیگیری هم دارد و می توانید در شبکه بلاک چین آن تراکنش ها را رهگیری کنید.

استخراج لایت کوین

استخراج لایت کوین درست مانند بیت کوین است و می توان با سیستم اثبات انجام کار استخراج را انجام داد. این سیستم به این صورت می باشد که شما پردازنده های سیستم کامپیوتر خود را در اختیار شبکه بلاک چین قرار می دهید و این پردازنده ها با حل کردن محاسبات ریاضی بلاک های جدیدی ایجاد می کنند و این بلاک های جدید به امنیت شبکه کمک می کنند.

با ایجاد شدن بلاک جدید شما پاداشی به عنوان لایت کوین دریافت می کنیذ.

این کار البته امروزه دیگر برای رمز ارز ها استفاده نمی شود چرا که برق زیادی مصرف می شود و برای محیط زیست بسیار زیان آور است اما همچنان می بینیم که این ارز دارای درصد بیشتری از بازار را نسبت به کوین های دیگر اشقال کرده است.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها