بیت کوین چیست؟

اکسچنجر » بیت کوین چیست؟
بیت کوین چیست
تعداد بازدید : 625

بیت کوین پرچمدار ارز های دیجیتالی است که همه امروزه با آن آشنایی دارند یا حداقل یک بار اسم آن را شنیده اند. این ارز دیجیتالی ساخته شده است تا بتوان با استفاده از آن نقل و انتقال اطلاعات را به راحتی انجام داد. این ارز دیجیتالی می تواند قرار داد های هوشمند را ایجاد کند و با استفاده از یک بستر بسیار امن هر نوع اطلاعاتی را جا به جا کند. بیت کوین چیست؟ یک سوال روزمره است و باید گفت ارز دیجیتالی بیت کوین برای از بین بردن واسطه ها به وجود آمده است و می تواند جایگزین پول های کاغذی شود. این ارز دیجیتالی بسیار کار آمد است و همه افراد می توانند از ان استفاده کنند. این به معنای غیر متمرکز بودن ارز دیجیتالی بیت کوین است.

بیت کوین متعلق به هیچ نهاد یا دولتی نیست و تمامی افراد می توانند از آن استفاده کنند. بانک ها و موسسه های مالی کاری شبیه به بیت کوین را انجام می دهند ولی هم کارمزد آن ها بسیار بالا است و هم میبینیم که نهاد ها و دولت ها می توانند با استفاده از بانک ها و موسسه های اینچنینی حساب ها و دارایی های افراد را کنترل کنند. اما با بیت کوین چنین کاری عمل غیر ممکن است و کارمزد استفاده از آن هم بسیار کم است. همچنین شما می توانید علاوه بر بیت کوین از مزایای خرید اتریوم از خدمات اکسچنجر پرو بهره مند شوید.

ساختار بیت کوین

بیت کوین یک رمز ارز است که از شبکه بلاکچین استفاده می کند تا بتواند تراکنش های خود را انجام دهد. اگر بخواهیم واضح تر بگویم، بیت کوین مانند یک برنامه است و بلاکچین یک سیستم عامل. بنابراین عملا بیت کوین بدون بلاکچین کاربردی ندارد. باید گفت که بلاک چینی که بیت کوین روی آن نصب می شود باید مختص به این ارز دیجیتالی باشد.
هر ارز دیجیتالی که به وجود می آید دارای بلاکچین مختص به خودش می باشد، این بلاکچین را برنامه نویسان با استفاده از کارایی رمز ارز ها تولید میکنند.

ساختار بیت کوین چیست؟

بلاک چین یک شبکه است که می تواند اطلاعات و برنامه ها را به صورت مستقیم به کاربران متصل کند. به همین صورت دیگر نیازی به واسطه ها نیست اما بیت کوین به وجود آمد تا با استفاده از آن بتواند پول را به صورت دیجیتالی تبادل کند.
BTC با استفاده از ماینر ها می توان استخراج کرد، در شبکه بلاکچین برای اینکه بتوانید اطلاعات خود را انتقال دهید نیاز دارید تا با استفاده از BTC این کار را انجام دهید و برای اینکه آن را به دست بیاورید می توانید آن را خریداری کنید و یا با استفاده از ماینر ها BTC به دست بیاورید.

نحوه استخراج بیت کوین

برای این که بیت کوین را استخراج کنید بید پردازنده های سیستم کامپیوتر را در اختیار شبکه بلاک چین قرار دهید. در حال حاضر حدود 21 میلیون توکن BTC وجود دارد که هنوز مقداری از آن به دست نیامده است. برای این که BTC را بتوان استخراج کرد پردازنده ها با حل معادلات ریاضی بلوک های جدید را به شبکه بلاک چین اضافه می کنند. این بلوک ها می توانند امنیت شبکه را تامین می کنند و در برابر این کمک به شبکه به شما BTC تعلق می گیرد.
با استفاده از شبکه ی بلاک چین هم مقداری از همان توکن را در اختیار شبکه قرار می دهید که در واقع همان کارمزد شبکه است.

نحوه استخراج بیت کوین
معادلات ریاضی که برای ایجاد بلوک در شبکه بلاکچین هستند بعد از یک مدت سخت تر می شوند و به پردازنده های بیشتری نیاز خواهد بود تا معادلات ریاضی حل شوند، بنابراین تعداد دستگاه هایی که معادلات ریاضی را حل میکنند بسیار زیاد خواهد بود که برق بسیار زیادی هم نیاز خواهند داشت.
راه ساده تر اینکه می توانید بیت کوین را از صرافی ها خریداری کنید اما باید هزینه هر بیت کوین را پرداخت کنید که امروزه چیزی حدود 51 هزار دلار می باشد، گفتنی است که برای هک کردن شبکه بیت کوین باید چیزی حدود 51 درصد از بلاک های بیت کوین را در اختیار داشته باشید که این به معنای واقعی غیر ممکن است.

هدف بیت کوین چیست؟

هدف بیت کوین بسیار واضح است، این ارز دیجیتالی برای از بین بردن واسطه به وجود آمد. ساتوشی ناکاموتو خالق ناشناس بیت کوین این ارز را در سال 2009 برای اعتراض به شبکه مالی جهانی و سیستم بانکداری به وجود آورد. این ارز با استفاده از قرارداد های هوشمند می تواند واسطه ها را به صورت کلی کنار بزند.

هدف بیت کوین چیست؟
در ابتدا که آن به وجود آمد هیچکس از رمز ارز ها اطلاعاتی نداشت، اما با گذشت زمان و شفاف سازی در مورد ماهیت این رمز ارز ها شرکت ها و افراد مختلف شروع به ایجاد رمز ارز های مشابه کردند و هم اکنون بیشتر از 2000 ارز دیجیتالی وجود دارد.
بیت کوین یک شبکه برای ایجاد معامله های همتا به همتا می باشد که افراد به صورت مستقی با یکدیگر معامله می کنند.

سخن آخر

در آخر باید بگوییم که بیت کوین یک ارز دیجیتالی بسیار محبوب است که امروزه در بازار رمز ارز ها بسیار خرید و فروش می شود. این ارز دیجیتالی اولین ارزی بود که ساخته شد و در ابتدا قیمت آن بسیار ناچیز بود، ولی امروزه ارزش آن بالغ بر 50 هزار دلار می باشد.
این ارز دیجیتالی می تواند اطلاعات را با روشی بسیار امن انتقال می دهد و این اطلاعات می تواند یک نوشته باشد و یا حتی پول، قابلیت این ارز ها فراتر از این حرف ها می باشد ولی اکنون تنها آن را خرید و فروش می کنند و کشور های کمی هستند که از ماهیت اصلی آن استفاده می کنند.

سوالات متداول بیت کوین چیست؟

1.بیت کوین چگونه کار میکند؟
بیت کوین با استفاده از شبکه بلاک چنی کار خود را انجام می دهد و تراکنش های کاربران را در یک بستر غیرمتمرکز انجام می دهد.
2.ماهیت بیت کوین چیست؟
ماهیت بیت کوین این است که با استفاده از یک شبکه غیر متمرکز واسطه گری را از بین می برد و می تواند کارمزد کمتری را از کاربران دریافت کند.
3.استخراج بیت کوین چگونه است؟
امروزه دیگر استخراج بیت کوین امکان پذیر نیست و برای اینکه بتوانید آن را استخراج کنید به مزرعه هایی از سیستم های ماینر نیاز خواهید داشت، اگر میخواهید بیت کوین داشته باشید بهتر است که آن را بخرید.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها