استیکینگ ارز دیجیتال چیست

اکسچنجر » استیکینگ ارز دیجیتال چیست
درباره استیکینگ ارز دیجیتال
تعداد بازدید : 449

امروزه یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد، استیکینگ ارز دیجیتال می باشد، که بسیاری از افراد توانسته اند سود بسیار خوبی از این روش کسب کنند. در حقیقت استیکینگ ارزهای دیجیتال به نحوی بوده که شما می توانید با سرمایه گذاری به روی ارز های دیجیتال، علاوه بر کسب سود برای خود، موجب کسب سود برای شبکه ارز دیجیتال مورد نظر شوید. اما نمی توان از این راه به عنوان جایگزینی برای خرید لایت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نام برد.

امروزه بسیاری از ارزهای دیجیتال برای جذب کاربران به سمت خود، از راهی به نام استیکینگ و یا سهام گذاری استفاده می کنند. در ادامه با ما باشید تا شما را بیشتر با این روش کسب درآمد آشنا سازیم:

درباره استیکینگ ارز دیجیتال

استیکینگ ارز دیجیتال در واقع به معنای بخشیدن ارز های دیجیتال خود به شبکه آن ارز در جهت دریافت سود می باشد. همانطور که میدانید هر ارز دیجیتال برای خود یک الگوریتم منحصر به فرد برای استخراج دارند.

اطلاعاتی درباره استیکینگ
درباره استیکینگ ارز دیجیتال

از جمله می توان گفت برای استخراج تمام ارزهای دیجیتال به هزینه های گوناگونی نیاز است. درنتیجه شبکه های ارز دیجیتال با داشتن قابلیت سهام گذاری و دادن سود به افراد موجب می شوند تا افرادی ارز دیجیتال آنهارا استیک کرده و در نهایت علاوه بر تضمین شدن امنیت شبکه، پاداش هایی به کاربران داده شود.

اجماع در ارز دیجیتال به چه معنایی می باشد؟

پیش از بررسی تخصصی تر درباره استیکینگ ارز دیجیتال بهتر است با مفهوم اجماع در ارزهای دیجیتال آشنا شوید. به طور مثال می توان گفت در شبکه ارز دیجیتال بیت کوین تمامی افراد در کنترل این شبکه نقش دارند و می توان اینگونه بیان کرد که تقریبا تمام کاربران این شبکه مالک آن هستند. درنتیجه می توان گفت در این نوع از شبکه ها نمی توان به سادگی تصمیم گیری کرد. به همین علت روش اجماع در شبکه های ارزهای دیجیتال به وجود آمده تا فرآیند این تصمیم گیری آسان تر شود.

انواع راه های استیکینگ ارز دیجیتال

امروزه فعالان ارزهای دیجیتال از طریق دو راه می توانند در بازار کریپتو سرمایه گذاری کنند که عبارت اند از:

بررسی راه های استیکینگ ارز دیجیتال
راه های استیکینگ ارز دیجیتال

به وجود آوردن یک اعتبارسنجی اختصاصی

شما برای انجام این روش به دارایی بالا و همچنین یک علم فنی نیاز خواهید داشت. شما در این روش از استیکینگ ارز دیجیتال به یک زیرساخت سخت افزاری قدرتمند و همچنین نرم افزاری نیاز خواهید داشت. در این روش شما باید دارایی های بسیار زیادی از آن ارز دیجیتال داشته باشید به طور مثال برای استیکینگ در ارز دیجیتال اتریوم، شما باید حداقل از 32 تعداد سکه اتریوم بهره مند باشید. به همین علت ممکن است بسیاری از افراد به سمت استیکینگ در شبکه اعتبارسنجی هدایت شوند.

رمزگذاری کردن دارایی ها در شبکه اعتبارسنجی

برای انجام این روش از سرمایه گذاری شما به دارایی بسیار زیادی نیاز ندارید. و باید دارایی های خود را به یک اعتبار سنجی اختصاصی واگذار کنید. یک نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که این شبکه ها مقداری از سود سرمایه گذاری شما را برای خود به عنوان کمیسیون اختصاص می دهند. شما برای دریافت سود از دارایی خود لازم نیست نگران چیزی باشید و سود مورد نظر به حساب شما واریز می شود به راحتی می توانید آن را جا به جا نمایید.

معرفی صرافی هایی که می توان به وسیله آنها عمل استیکینگ را انجام داد

امروزه تقریبا می توان گفت بیشتر صرافی های بسیار بزرگ ارز دیجیتال در دنیا از قابلیت استیک کردن ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند که در ادامه به معرفی برخی از بهترین آنها می پردازیم:

  • صرافی بایننس
  • صرافی کراکن
  • صرافی اوکی اکس
  • صرافی کوکوین
  • صرافی کوین بیس
  • صرافی بیت فینکس
  • صرافی اوکی کوین

در تمامی این صرافی ها هر کدام برای استیکینگ ارز دیجیتال شرایط مربوط به خود را دارند، از جمله مدت زمان بلوکه کردن دارایی، داشتن حداقل دارایی و… . همچنین توجه داشته باشید که حتما پیش از سرمایه گذاری به روی ارز دیجیتال در یکی از این صرافی های متمرکز بهتر است شرایط آنها برای ایرانی ها را بررسی کرده تا دچار ضرر نشوید.

درباره استیکینگ ارز دیجیتال در صرافی
استیکینگ ارز در صرافی

شما برای انجام سرمایه گذاری به روی ارز دیجیتال به راحتی در این صرافی ها می توانید گزینه Stake now را پیدا کرده و در این بخش، مقداری از ارزهای دیجیتال خود را سرمایه گذاری کنید. پس از تاییدیه صرافی مورد نظر عمل سرمایه گذاری شما انجام می شود. همچنین شما می توانید علاوه بر استفاده از صرافی های متمرکز از کیف پول های معتبر مانند موارد زیر استفاده کنید:

  • کیف پول تراست ولت
  • کیف پول لجز
  • کیف پول تزور
  • کیف پول اکسودوس
  • کیف پول اتمیک

معرفی برخی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

امروزه توکن های بسیار زیادی برای استیک کردن آن در صرافی ها و یا کیف پول ها وجود دارد که در ادامه به برخی از بهترین انها می پردازیم:

ارز دیجیتال اتریوم 2.0

ارز دیجیتال اتریوم دارای نسخه دوم بوده و یکی از بهترین ارزها برای سرمایه گذاری می باشند. این بازار امروزه کمی جوان بوده و ممکن است در آینده ای نه چندان دور پیشرفت های بسیار زیادی کرده و جزء اولین سهام گذاران در این راه شوند. شما برای سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال به حداقل یک کلاینت و همچنین 32 اتریوم نیاز خواهید داشت تا بتوانید در پلتفرم launchpad.ethereum اقدام به فعالیت کنید.

ارز دیجیتال تزوس

ارز دیجیتال تزوس امروزه یکی از پروژه های نوظهور در دنیای کریپتوکارنسی می باشد که توانسته است یکی از محبوب ترین پروژه ها برای کاربران شود. شما برای سرمایه گذاری به روی این ارز دیجیتال و یا همان تبدیل شدن به یک bakert احتیاج به استیک کردن حداقل 8000 هزار واحد از این رمز ارز خواهید داشت

جمع بندی درباره استیکینگ ارز دیجیتال

امروزه یکی از محبوب ترین روش های کسب پاداش از دنیای کریپتوکارنسی، استیکینگ و یا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می باشد. شما برای انجام این کار باید یک سری اطلاعات داشته باشید که ما در این مقاله به مهم ترین آنها پرداختیم. شما می توانید برای تبدیل دارایی های خود برای وارد شدن در این راه از سرمایه گذاری، از صرافی آنلاین اکسچنجر پرو کمک گیرید تا بتوانید با بهره مندی از امنیت بالا به سادگی در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت کنید.

سوالات متداول
  1. بهترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چه می باشد؟
    شما می توانید با استفاده از روش رمزگذاری کردن دارایی ها در شبکه اعتبارسنجی و یا با استفاده از صرافی ها و کیف پول های معتبر در دنیا اقدام به انجام استیکینگ کنید.
  2. آیا استیکینگ ارز دیجیتال روش خوبی برای کسب سود از دارایی است؟
    این روش ممکن است به اندازه ترید های روزانه برای شما سود نداشته باشد، اما اگر دارایی های زیادی دارید، این یک روش تقریبا امن برای سرمایه گذاری دارایی می باشد.
  3. بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری به روی آن کدام می باشد؟
    ارز دیجیتال اتریوم نسخه 2 بسیار قدرتمند بوده و می تواند سرمایه گذاری به روی آن بسیار برای شما سود ده باشد.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها