تتر چیست؟+معرفی ارز دیجیتال تتر، خرید و قیمت لحظه ای

اکسچنجر » تتر چیست؟+معرفی ارز دیجیتال تتر، خرید و قیمت لحظه ای
نماد تتر
تعداد بازدید : 347

ارزهای دیجیتال با اهداف مختلفی ایجاد می شوند. خیلی از ارزهای دیجیتال معروف با یک مقاله، ایده یا نظریه در مورد بازار ساخته شده اند. سرعت تراکنش، امنیت، محرمانگی و حریم شخصی و چیزهایی شبیه به این. اما ایده اصلی پشت سر تتر چیست؟ تتر یکی از نام های آشناست برای افرادی که روزانه بازار کریپتوکارنسی را مانیتور می کنند. اما نکته ای که توجه بعضی تازه واردهای بازار را جلب می کند، روند قیمتی ثابت آن است. اگر به یک چارت در مقیاس زمانی طولانی مدت نگاه کنید، در زمان های خیلی کمی امکان دارد که تتر تفاوت قیمت زیادی با دلار داشته باشد. به چنین رمزارزهایی اصطلاحاً استیبل کوین گفته می شود. اما وجود این استیبل کوین ها در بازاری که به خاطر نوساناتش معروف است به چه درد می خورد؟

ما در ادامه تلاش می کنیم که در متنی کوتاه، تمام اطلاعات مورد نیاز شما برای کار با تتر را فراهم سازیم.

فلسفه ی وجودی تتر و کاربردها

برای اینکه بدانیم تتر به چه درد می خورد، شاید بهتر باشد که راجع بازار و دیگر کریپتوها اطلاعاتی پیدا کنیم. همان طور که می دانید بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان است. شاید به همین دلیل هم مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته باشد. این نوسانات و ابهامات باعث شده که با هر اتفاق اقتصادی و سیاسی مهم، خیل بزرگی از سرمایه گذاران خرد و حتی بزرگ سرمایه خود را از آن خارج کنند. معمولا این خروج سرمایه دلیلی بر سقوط بیشتر قیمت ها می شود.

ایده ای که سازندگان تتر داشتند عبارت است از نگه داری این پول در بازار کریپتو، اما با ایجاد اطمینان راجع ارزش بنیادی هر سهم. سازندگان تتر برای اینکه مردم از ارزش هر توکن خریداری شده اطمینان داشته باشند، قیمت آن را در مقایسه با دلار آمریکا ثابت نگه می دارند.

چگونه قیمت تتر ثابت نگه داشته می شود؟

این هم سوال مهمیست. چه عاملی به تتر کمک می کند که خود را در هر شرایطی پایدار نگه دارد؟ یکی از مهمترین عوامل حمایت هاییست که گروه توسعه دهنده از تتر می کند. همان طور که می دانید طبق ادعای شرکت تتر لیمیتد (که پشتیبان و توسعه دهنده ی رمزارز تتر است)، این ارز دیجیتال توسط مقدار زیادی پول نقد و اوراق بهادار حمایت می شود. البته تا سال ۲۰۱۷ این شرکت ادعا می کرد که هر یک تتر دارای یک دلار پشتوانه است. با این حال با مشخص شدن ابهاماتی در حسابداری این کمپانی، در بیانیه های بعدی، شرکت مذکور از انواع پشتوانه های مالی نام برد.

روند بلند مدت قیمت تتر
ثبات قیمت تتر بر حسب دلار آمریکا

 

به هر حال نکته ای که برای ما بسیار اهمیت دارد، میزان اعتماد کلیت بازار و البته قیمت کل تتر موجود در فضای معاملاتیست. تتر امروزه مورد حمایت بخش بزرگی از معامله گران خرد و بزرگ است و این باعث شده که قیمت آن پایدارتر از پیش باقی بماند.

انواع توکن تتر

تتر در ابتدای کار بر پایه شبکه بلاک چین بیت کوین ساخته شد. این توکن ها اصطلاحاً تترهای Omni نام دارند. بعدا که اتریوم وارد بازار شد و سرعت و امنیت آن همه را شگفت زده کرد، تتر توکن هایش را بر پایه شبکه اتریوم منتشر کرد. امروزه این توکن ها را به دلیل استاندارد اتریوم، ERC20 می نامند. در نهایت اما جدیدترین مدلی که بازخورد خیلی خوبی داشته تترهای بر پایه ترون است. این ارز دیجیتال بعد از اتریوم معرفی شد و مشخصه مهم آن سرعت تراکنش است. امروزه توکن های TRC20 تتر از اقبال عمومی بیشتری برخوردار هستند. موقع خرید تتر حتماً باید به گونه ای که خریداری می کنید توجه داشته باشید. بعضی اوقات فروش تترهای قدیمی کار دشواریست و از نقدشوندگی ارز دیجیتال شما می کاهد.

کاربردهای رمزارز تتر

این همه از کارکردهای تتر گفتیم اما در نهایت این ویژگی ها به چه دردی می خورد؟ پایداری قیمت تتر نسبت به دلار آمریکا باعث می شود که در خرید و فروش رمزارزهای دیگر خیالتان راحت شود. شما می توانید بعد از فروش هر ارز دیجیتال دیگری، آن را سریعاً به تتر تبدیل کنید و در کیف پول خود به عنوان دارایی با ثبات نگه دارید. همچنین برای افرادی که از داخل کشور می خواهند در صرافی های خارجی خرید و فروش کنند، شارژ کیف پول به صورت مستقیم امکان پذیر نیست. شما می توانید در یک صرافی داخلی تتر خریداری کنید و سپس آن را به صرافی خارجی مورد نظر  منتقل کنید.

تساوی ارزش تتر و دلار
دارایی های حقیقی از تتر حمایت می کنند

 

از تتر می شود برای خرید و فروش کالا یا ارز دیجیتال به صورت مستقیم هم استفاده کرد. مثلاً فرض کنید که می خواهید مقداری بیت کوین از یک آشنا خریداری کنید. انجام این کار در صرافی های عادی سخت است. با استفاده از کیف پول های تتر و بیت کوین شخصی، دو طرف می توانند به صورت دلاری معامله کنند. چنین معامله هایی برای کالاهای غیرمجازی هم باب شده است. خیلی از مردمان وسایل الکترونیکی و ماشین را هم با تتر معامله می کنند.

سوالات متداول راجع تتر و خرید و فروش آن

تتر چیست؟
تتر یکی از انواع پرطرفدار ارز دیجیتال پایدار یا همان استیبل کوین می باشد. از این کریپتو بیشتر برای معامله ی دیگر دارایی های دیجیتال یا محافظت از سرمایه استفاده می شود.

از کجا تتر بخریم؟
در وب سایت اکسچنجر شما می توانید به راحتی اقدام به خرید ارز دیجیتال تتر و یا دیگر انواع ارز کنید. بعد از افتتاح حساب کاربری در سایت ما، تتر را به قیمت روز بخرید یا بفروشید.

کدام نوع تتر بهتر از بقیه است؟
امروزه مرسوم است که افراد بیشتر توکن های TRC20 بر پایه ترون را خرید و فروش می کنند. توکن های قدیمی تر که بر پایه بلاک چین اتریوم و مخصوصا بیت کوین هستند، به مرور محبوبیت خود را از دست داده اند.

آیا تتر با دلار حمایت می شود؟
تا چند سال پیش ادعا می شد که هر تتر با یک دلار دارایی نقدی حمایت می شود. اما الان می دانیم که این حقیقت ندارد. با این حال مقدار زیادی دارایی حقیقی مثل پول نقد و اوراق بهادار و اسناد وام برای حمایت مالی از تتر وجود دارد.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها