تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز در ارز های دیجیتال

اکسچنجر » تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز در ارز های دیجیتال
آموزش معاملات اسپات و فیوچرز در ارز های دیجیتال
تعداد بازدید : 582

 تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز در ارز های دیجیتال1400/09/24
|
 تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز در ارز های دیجیتال
54

امروزه یکی از پردرآمدترین و پر ریسک ترین مشاغل برای کسب درآمد، خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که شما می توانید در این بازار مالی از طریق دو صورت معامله کنید. اولی اسپات و دیگری فیوچرز می باشد که ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز در ارز های دیجیتال بپردازیم.

معاملات اسپات و فیوچرز

به صورت کلی همواره بازار مالی معاملات ارزهای دیجیتال به دو بخش اسپات یا نقدی و فیوچرز یا آتی تقسیم می شوند. این دو روش یک تفاوت بزرگ بینشان است که معاملات اسپات یک روش قدیمی برای معامله کردن بوده و دیگری فیوچرز که با استفاده از اهرم های مختلف می توانید ارزش پول خود را در هنگام معامله بیشتر کنید.

در ادامه ی مقاله همراه ما باشید تا شما را به صورت تخصصی تر با معاملات اسپات و فیوچرز آشنا کنیم:

معاملات اسپات چیست

در ابتدای تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز در ارز های دیجیتال می پردازیم به معاملات اسپات.

این نوع روش از معامله کردن از سنتی ترین و ساده ترین روش های خرید ارزهای دیجیتال می باشد، به نحوی که شما یک یا چندین ارز را خریداری کرده و سپس آن ارز را به کیف پول خود انتقال می دهید. این روش از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و با کاهش و یا افزایش قیمت دارایی شما از بین نمی رود.

بگذارید برایتان یک مثال بزنم، مثلا شما از طریق یک صرافی اینترنتی مانند اکسچنجر پرو اقدام به خرید دوج کوین می کنید به مبلغ 1000 دلار که به دلیل اختلاف قیمت بین دلار و ریال شما باید 30 میلیون تومان پرداخت کنید.

سپس مقدار مشخصی دوج کوین دریافت می کنید که می توانید آنها را در کیف پول خود صرافی و یا کیف پول های دیگر انتقال دهید. شما باید ارز های خریداری شده را نگهداری یا به اصطلاح هولد کنید تا زمانی که قیمت آن افزایش یابد و اگر قیمت دوج کوین کاهش یابد، ارزش سهام شما هم کاهش پیدا می کند.

در نتیجه متوجه می شویم که با افزایش پیدا کردن قیمت دوج کوین و دلار، ارزش دارایی های شما افزایش پیدا می کند و با کاهش آن، سرمایه شما کم می شود. صرافی های ایرانی عموما از معاملات اسپات پشتیبانی می کنند. و برای معاملات فیوچرز باید از صرافی های خارجی استفاده کنید.

معاملات نوع اسپات چیست

اصطلاحات کاربردی و مهم در اسپات

  • اسپات تریدینگ:
    که به معنای انجام معاملات با روش اسپات یا نقدی می باشد.
  • اسپات پرایس:
    که به معنای قیمت لحظه ای آن سهام و یا ارز دیجیتال است که در جهت خرید و فروش بکار می رود.
  • اسپات مارکت:
    که به معنای بازار های مالی که در آن می تواند معاملات اسپات و یا نقدی انجام داد همچون تمامی صرافی های ایرانی.

معاملات فیوچرز چیست

با توجه به تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز در ارز های دیجیتال، حال می خواهیم به بررسی تخصصی معاملات فیوچرز بپردازیم.

این نوع از معاملات به نحوی است که شما با پرداخت مبلغی ضمانت می کنید که قیمت ارز مورد نظر به سمت مثبت یا منفی پیش می رود و در صورت تشخیص درست، سود زیادی نسبت به اهرم مورد نظر به شما تعلق می گیرد.

در نتیجه می توان گفت در صورتی که آموزش های لازم را دیده باشید می توانید بازار های مالی مانند ارزهای دیجیتال را پیشبینی کرده و از بالا یا پایین آمدن قیمت، سود کسب کنید. در این طور معاملات تنها افرادی موفق هستند که بتوانند به خوبی آموزش دیده و قیمت ها را پیش بینی کنند.

ما در سایت صرافی اکسچنجر پرو قصد داریم تا به آموزش و معرفی برخی از بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری بپردازیم که می توانید با مراجعه به این سایت آموزش های لازم را مشاهده کنید.

همانطور که در قبل گفتی شما با انجام معاملات فیوچرز یک اهرم در دست دارید که می توانید به عنوان مثال، با شارژ کردن حساب خود به مبلغ 1000 دلار، اگر اهرم خود را روی 10 بگذارید، می توانید با مبلغی به ارزش 10 هزار دلار معامله کنید.

سود شما در این طور معاملات بسیار بیشتر از معاملات اسپات است، اما ضرر آن هم به همان اندازه می تواند جبران ناپذیر باشد. در نتیجه حتما باید قبل از ورود به معاملات فیوچرز، آموزش های لازم را ببینید تا دچار ضرر های زیاد نشوید.

معاملات نوع فیوچرز چگونه است

اصطلاحات کاربردی و مهم در فیوچرز

  • لانگ پوزیشن:
    این نوع از معامله زمانی انجام می شود که شما پیش بینی کردید قیمت سهام یا ارز مورد نظر افزایش می یابد پس یعنی خرید ارز.
  • شورت پوزیشن:
    این نوع از معامله زمانی انجام می شود که شما پیش بینی کردید قیمت سهام یا ارز مورد نظر کاهش می یابد پس یعنی فروش ارز.
  • لوریج:
    به معنای اهرم بوده که به هر میزان باشد ارزش سرمایه شما در آن ضرب می شود. در نتیجه سود و یا ضرر شما هم به همان نسبت زیاد می شود.
  • کال مارجین:
    کال مارجین و یا در اصطلاح لیکویید شدن به معنای بیش از اندازه ضرر کردن شما است و باید نسبت به شارژ کردن حساب خود اقدام کنید.
جمع بندی

همانطور که در این مقاله گفتیم شما حالا تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز در ارزهای دیجیتال را می دانید و می توانید نسبت به توانایی های خود در یکی از این معاملات و یا هردو شرکت کنید. اگر شما آموزش های کافی و لازم را ندیده اید، به هیچ عنوان به شما معاملات فیوچرز را پیشنهاد نمی کنیم. و بهتر است در معاملات اسپات شرکت کنید که ریسک آن بسیار کم است. اما اگر توانایی های لازم را دارید، معاملات فیوچرز، بهترین گزینه برای کسب درآمد به میزان بالا است. شما می توانید با استفاده از صرافی معتبر اکسچنجر پرو اقدام به خرید دوج کوین و یا دیگر ارز های دیجیتال در سبک اسپات کنید.

سوالات متداول درباره تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز

  1. پر ریسک ترین معامله کدام است؟
    از پر ریسک ترین و پردرآمدترین شغل ها می توان انجام معاملات فیوچرز را نام برد.
  2. لوریج چیست؟
    شما با استفاده از لوریج می توانید ارزش پول خود را چندین برابر حال عادی کنید. که درنتیجه سود و ضرر بسیار زیادی به همراه دارد.
  3. تفاوت اصلی معاملات اسپات و فیوچرز  چیست؟
    از مهمترین این تفاوت ها می توان به این اشاره کرد که شما می توانید علاوه بر افزایش قیمت، از کاهش قیمت هم سود کسب کنید.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها