توکن سوزی چیست و چرا انجام می شود

اکسچنجر » توکن سوزی چیست و چرا انجام می شود
علت توکن سوزی چیست
تعداد بازدید : 418

توکن سوزی چیست و چرا انجام می شود1400/10/18
|
توکن سوزی چیست و چرا انجام می شود
21

در هنگام خرید دوج کوین، کاردانو، لایت کوین و دیگر ارز های دیجیتال  حتما با جمله توکن سوزی آشنا شده اید، اما توکن سوزی چیست و چرا انجام می شود؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم. یکی از مهمترین مسائلی که بسیاری از بزرگان ارز دیجیتال، سرمایه گذاران و افرادی که ارز دیجیتال ماین می کنند به آن واردند، مسئله توکن سوزی می باشد.

درباره مبحث توکن سوزی ارز های دیجیتال

حتما شنیده اید که فلان ارز قصد توکن سوزی دارد و می گویند قیمت آن افزایشی خواهد شد!! اما این جمله به چه معناست؟ درواقع توکن سوزی به معنای از بین بردن و یا سوزاندن دائمی سکه های آن ارز دیجیتال که در چرخش بازار می باشد است. این کار موجب کاهش سکه های آن ارز دیجیتال که در بازار وجود دارند می شود، که نتیجه آن می شود افزایش قیمت آن ارز دیجیتال. این کار در واقع عملیست که برای تمامی ارزهای دیجیتال موجود در جهان رخ می دهد تا ارزش آن ارز بیش از اندازه کاهش پیدا نکند. در نتیجه تمامی سرمایه گذاران در حوزه ارزهای دیجیتال حتما باید با توکن سوزی چیست و چرا انجام می شود آشنا باشند تا بتوانند موقعیت های سرمایه گذاری را بدست بیاورند.

درباره توکن سوزی

توکن سوزی به چه معناست؟

در ابتدا بهتر است با یک نکته آشنا شوید اینکه، عمل توکن سوزی یک عملیات تکی برای هر رمز ارز می باشد. ممکن است این روش از توکن سوزی بنظر شما کمی سختگیرانه باشد اما در اصل پایه و اساس بسیاری از ارزهای دیجیتال به حساب می آید.این روش در فرایند ICO بسیار فایده داشته، چرا که زمانی که این فرایند پایان یابد، تمامی سکه ها و یا ارزهایی که فروخته نشده باشند، سوزانده می شوند.

توکن سوزی چگونه انجام می شود؟

در واقع عمل توکن سوزی بسیار ساده است، به نحوی که ارزهای دیجیتال به یک آدرس عمومی خورنده بدون کلید خصوصی ارسال شده و به طور کامل آن سکه ها تا ابد از بین می روند. در نتیجه ای عمل دیگر آن سکه ها در گردش ارزهای دیجیتال نبوده و موجب کاهش عرضه آن ارز دیجیتال می شود که در نهایت قیمت آن ارز افزایشی می شود. علاوه بر آن انجام این عمل برای تمام افراد آشکار بوده و باعث ایجاد یک حس هیجانی در تریدر ها می شود، که در نتیجه قیمت بالا می رود.

نحوه انجام توکن سوزی

توکن سوزی ارز های دیجیتال چه علتی دارد؟

نتیجه توکن سوزی در واقع موجب ایجاد ارزش افزوده در شبکه بلاک چین آن ارز دیجیتال می شود، چرا که توکن سوزی عملی غیر قابل بازگشت و ماندگار می باشد. در ادامه با ما باشید تا شما را با هدف اصلی توکن سوزی ارز های دیجیتال آشنا سازیم.

بهترین راه توکن سوزی ارز های دیجیتال

یکی از مهمترین پایه های یک ارز دیجیتال، توکن سوزی آن رمزارز می باشد. که بهترین روش برای توکن سوزی یک ارز دیجیتال، استفاده از روش اثبات سوختن می باشد. در حقیقت در این روش باید تریدر ها، افراد سرمایه گذار و افرادی که آن ارز دیجیتال را ماین میکنند، بخشی از دارایی های خود از آن رمزارز را به آدرس خورنده ارسال کرده و برای همیشه آن سکه ها را از بین ببرند تا موجب کاهش آن رمز ارز شوند.

بهترین راه توکن سوزی ارزهای دیجیتال

نحوه افزایش قیمت ارز دیجیتال با توکن سوزی

یکی از مهمترین اصولی که ارز های دیجیتال از آن پیروی می کنند مبحث عرضه و تقاضا می باشد. هر چه یک ارز دیجیتال محدود تر باشد، قیمت آن هم بیشتر می شود و مردم بیشتر به سمت آن هجوم می آورند. به همین علت است که می گویند این بازار کاملا ضد تورم بوده و هیچ عاملی جز خود معامله گران نمی توانند به روی آن تاثیر بگذارند. درنتیجه متوجه می شویم که عمل توکن سوزی بر افزایش قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر مستقیم و بسیار زیادی می گذارد.

تاثیر توکن سوزی بر موجودی کاربران

آیا عمل توکن سوزی موجب از بین رفتن دارایی های کاربران می شود؟؟ این سوالی است که بسیاری از معامله گران تازه وارد بعد از شنیدن توکن سوزی از خود می پرسند! اما اینگونه نیست چرا که اگر اینطور بود که تمامی مطالب بالا نقض میشد! در حقیقت در توکن سوزی توسعه دهنده ی آن ارز دیجیتال با استفاده از سود های خود که به عنوان کارمزد از کاربران گرفته است، مقداری از آن ارز دیجیتال را خریداری کرده و سپس می سوزانند. با این روش موجب افزایش قیمت آن رمز ارز می شود.

تاثیر توکن سوزی بر دارایی کاربران

جمع بندی درباره توکن سوزی ارز های دیجیتال

امروزه یکی از مهمترین مباحث مربوط به ارزهای دیجیتال، مبحث توکن سوزی می باشد. شاید بسیاری از افراد سوال کنند که توکن سوزی چیست و چرا انجام می شود؟ در واقع برای پاسخ به این سوال می توان گفت عمل توکن سوزی از مهمترین اقداماتی می باشد که توسعه دهندگان تمامی ارز های دیجیتال برای بالا بردن قیمت ارز خود باید انجام دهند. در انجام این عمل هیچ مقدار از دارایی های کاربران از بین نرفته و تنها توسعه دهنده ی آن رمز ارز مقداری از پول هایی که به عنوان کارمزد از کاربران خود گرفته است را صرف خرید آن ارز می کند. سپس با انتقال آن به یک آدرس عمومی که هیچ کلید خصوصی ندارد، موجب سوزانده شدن آن رمز ارز می شود.

سوالات متداول

آیا توکن سوزی موجب از بین رفتن دارایی کاربران می شود؟
خیر این عمل تنها با دارایی های توسعه دهنده ی آن رمز ارز صورت می گیرد.
آیا توکن سوزی ارز های دیجیتال موجب افزایش قیمت آن ارز می شود؟
بله چراکه میزان عرضه ی آن ارز کاهش یافته و هر چیزی که کمیاب باشد قیمت آن افزایشی خواهد بود.
آیا ممکن است رمز ارزی از انجام این کار صرف نظر کند؟
این کار یکی از حیاتی ترین کار ها برای بالا بردن یک ارز دیجیتال می باشد و منطقی است تا تمامی توسعه دهندگان رمز ارز ها اینکار را انجام دهند.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها