استیبل کوین چیست

اکسچنجر » استیبل کوین چیست
استیبل کوین چیست_
تعداد بازدید : 405

استیبل کوین چیست1400/11/02
|
استیبل کوین چیست
4

اگر قصد فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال را دارید، یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که استیبل کوین چیست؟ چراکه اگر قصد خرید کاردانو، دوج کوین و یا دیگر ارز های دیجیتال را داشته باشید، احتمالا باید از این ارزهای دیجیتال استفاده کنید. استیبل کوین ها و یا ارز دیجیتال ثبات دار، ارزهایی می باشند که از قیمتی ثابت برخورداراند. از مهمترین ویژگی و مزایای این نوع ارزهای دیجیتال ثابت بودن قیمت آنها می باشد که می تواند در شرایط خاصی بسیار کاربردی باشند.

درباره استیبل کوین ها

استیبل کوین ها همانند دیگر ارزهای دیجیتال قیمتی نوسانی نداشته و یا نوسانات بسیار کوچک دارند که قابل صرف نظر می باشد. به طور مثال می توان از دیجیتال تتر را نام برد که با پشتوانه ی دلار قیمتی ثابت داشته که امروزه از آن به عنوان ارز فیات یاد می شود. اما این تصور که تمام استیبل کوین ها دارای یک پشتوانه ارز فیات هستند کاملا اشتباه است. چرا که استیبل کوین طلا در ارزهای دیجیتال وجود دارد که پشتوانه ی آن قیمت جهانی طلا می باشد. در ادامه با ما باشید تا اطلاعات بیشتری نسبت به استیبل کوین چیست در اختیار شما قرار دهیم.

استیبل کوین چیست و قیمت آن چگونه است؟

در واقع استیبل کوین ها نوعی ارز دیجیتال هستند که با استفاده از یکسری روش قیمت آنها ثابت می باشند. در واقع مهمترین کاربرد این نوع از ارزهای دیجیتال، بالا بودن سرعت تراکنش ها، امنیت خارق العاده و همچنین پایین بودن کارمزد تراکنش می باشد. در ابتدا هدف از به وجود آمدن استیبل کوین ها، از بین بردن تاثیر نوسان های موجود در قیمت ارز دیجیتال بر معاملات بود تا سرمایه گذاران و موسسات مالی بتوانند از این ارز های برای فعالیت خود استفاده کنند. اما امروزه هدف از به وجود آمدن ارز های دیجیتال استیبل کوین کاهش دادن هزینه تراکنش های بین بانکی و کاهش حجم کاری آنها می باشد.

استیبل کوین چیست و قیمت آن چگونه می باشد

درباره قیمت استیبل کوین ها

امروزه ده ها استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند که هر کدام از الگوریتم های خاصی برای ثابت بودن ارزش خود استفاده می کنند که با یکدیگر تفاوت دارند. اما یکی از رایج ترین تفکری که بسیاری از افراد نسبت به استیبل کوین ها دارند در این است که ارزش استیبل کوین ها نسبت تمامی ارزهای فیات به یک میزان است. اما منظور ما از استیبل بودن قیمت این ارزهای دیجیتال تنها یک مفهوم نسبی می باشد. به طور مثال استیبل کوین تتر تنها در مقابل ارز دلار ماهیتی ثابت دارد و قیمت تتر در مقابل دیگر ارزهای ملی کشور ها کاملا متفاوت می باشند. همچنین می توان اینگونه بیان کرد که تمامی استیبل کوین ها دارای یک پشتوانه مالی بوده و لزوما پشتوانه این ارز ها، ارزهای فیات نبوده و می تواند ارزهای دیجیتال نیز باشد.

معرفی انواع استیبل کوین ها

امروزه تمامی استیبل کوین ها بر اساس نوع کارکرد به 5 گروه تقسیم می شوند. که یکی از این دسته ها، ارزهایی می باشند که از ارز فیات به عنوان پشتوانه مالی بهره مند می باشند. همچنین برخی از ارزهای قیمت ثابت وجود دارند که پشتوانه آنها طلا می باشد. همچنین برخی دیگر از این ارزهای دارای پشتوانه یک ارز دیجیتال می باشد که به صورت کلی تمام این ارز دیجیتال از یک الگوریتم منحصر به فردی برای ثابت بودن قیمت خود استفاده می کنند. علاوه بر موارد گفته شد برخی دیگر از استیبل کوین ها در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند که قیمت ثابتی نداشته و قیمت آنها به نسبت قیمت ارز دیجیتال پشتوانه خود متغیر می باشد که از معروف ترین این توکن ها، توکن های رپد می باشد. در ادامه با ما باشید تا بدانید انواع استیبل کوین چیست!؟

معرفی انواع استیبل کوین ها

معرفی استیبل کوین ها با داشتن یک پشتوانه ملی

تمامی استیبل کوین هایی که دارای یک پشتوانه ارز فیات هستند، قیمت آنها رابطه مستقیمی با ارز فیات مربوط به خود دارند. از ساده ترین این ارزهای دیجیتال می توان به ارزهای دلار آمریکا، یورو، ین اشاره کرد که به صورت 1 به 1 معامله می شوند. اصولا طرز عملکرد یک ارز استیبل کوین به گونه ای می باشد که از بانک مرکزی آن کشور وام گرفته تا ارزش این استیبل کوین ها کاهش پیدا نکند. امیدواریم تا اینجای مقاله دانسته باشید که استیبل کوین چیست!

معرفی استیبل کوین با داشتن یک پشتوانه دارایی

این نوع از استیبل کوین ها با استفاده از یک دارایی پشتیبانی می شود، که از مشهور ترین این دارایی ها طلا نام دارد. که نام این استیبل کوین طلا XAUTH نام داشته که تتر گلد نام دارد و هر یک از XAUT ها برابر یک اونس طلا در لندن می باشد.

معرفی استیبل کوین با داشتن پشتوانه دارایی

معرفی استیبل کوین با داشتن یک پشتوانه ارز دیجیتال

این نوع از استیبل کوین ها با بهره مندی از وام هایی که با استفاده از وثیقه های مازاد به وجود می آیند، اقدام به ثابت نگه داشتن ارزش خود می کنند.

معرفی استیبل کوین از نوع الگوریتمی

همانطور که از نام این نوع ارزهای دیجیتال مشخص است، این ارز ها از یک الگوریتم و همچنین یک قرارداد هوشمند منحصر به فرد برای ثابت نگهداشتن قیمت خود استفاده می کنند. این توکن ها با بهره مندی از قدرت بازار و همچنین سیاست های مربوط به عرضه یک ارز در بازار، قیمت خود را ثابت نگه می دارند.

کاربرد استیبل کوین ها

  • استفاده صرافی های ارز دیجیتال از ارزهایی با قیمت ثابت
  • استفاده از استیبل کوین ها به صورت روزمره مانند ارزهای فیات
  • مقابله با از بین رفتن ارزش دارایی مردم با کاهش پیدا کردن ارزش ارز های فیات آن کشور
  • جابه جایی پول و همچنین پرداخت های مالی در سطح بین المللی
  • سهولت در پرداخت های بین همتا و همچنین قرارداد های هوشمند

کاربرد استیبل کوین ها چه می باشد

جمع بندی درباره استیبل کوین چیست

امروزه در دنیای ارزهای دیجیتال ارزهای بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام از الگوریتم منحصر به فرد خود برای تعیین قیمت استفاده می کنند. از بین تمامی این ارزهای دیجیتال، از کاربردی ترین آنها می توان به استیبل کوین ها اشاره کرد که به معنای ثابت بودن قیمت در این ارز ها می باشد. شما با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که استیبل کوین چیست و چه ویژگی هایی دارد. این ارزها هر کدام پشتوانه مخصوص به خود را داشته و کاربرد های بسیار زیادی دارند. ما در این مقاله شما را با ویژگی ها و انواع استیبل کوین ها آشنا کرده و از مزایای آنها با خبر شدید. همچنین می توانید بسیاری از این ارزها و یا برای خرید کاردانو و دیگر ارزهای دیجیتال به سایت صرافی آنلاین اکسچنجر پرو مراجعه و آنهارا خریداری نمایید.

سوالات متداول

1.آیا پشتوانه تمام استیبل کوین ها به یک میزان می باشد؟
خیر ما به صورت کلی چندین پشتوانه مالی برای استیبل کوین ها در دنیای ارزهای دیجیتال داریم که هر ارزی پشتیبان مخصوص به خود را دارد.
2.آیا ممکن است پشتوانه یک استیبل کوین یک ارز دیجیتال باشد؟
بله برای مثال برای ارز بیت کوین همچنین استیبل کوینی وجود دارد اما بسیاری از افراد این نوع از ارزهارا استیبل کوین نمی دانند.
3.آیا می توان به روی استیبل کوین ها معامله ترید باز کرد؟
بله اما این ارزها به دلیل نوسان نداشتن، نمی توانند برای شما سود ده باشند و در واقع این ارزها کاربرد های دیگری در دنیای ارز دیجیتال دارند.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها