NFT چیست ارز دیجیتال

اکسچنجر » NFT چیست ارز دیجیتال
NFT چیست ارز دیجیتال
تعداد بازدید : 536
NFT چیست ارز دیجیتال1400/11/06
|
NFT چیست ارز دیجیتال
13

امروزه یکی از پردرآمدترین شغل ها در جهان، خرید ارز دیجیتال مانند خرید دوج کوین، لایت کوین و… می باشد، اما امروزه با پدید آمدن پروژه های NFT بسیاری از افراد با استفاده از ساخت اثر های هنری گوناگون درآمد کسب کرده اند. اگر می خواهید بدانید پروژه NFT چیست، در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید.
در حقیقت نام دیگر NFT، پروژه های تعویض ناپذیر می گویند. در حقیقت پروژه NFT به نوعی یک قرارداد هوشمند به حساب آمده که هر فرد می تواند سورس های آن را از طریق گیت هاب بدست آورده و سپس نسبت به تنظیم و ایمن کردن آن اقدام نماید. شما می توانید پس از تغییر و یا نوشتن سورس NFT آن را در یک شبکه ی هوشمند مانند اتریوم منتشر کنید.
امروزه شما می توانید توکن های غیرمثلی NFT خود را در قالب عکس، گیف، فیلم و… تولید کرده و سپس آن را به فروش برسانید. به صورت کلی شما می توانید هر نوع دارایی خود را تبدیل به توکن NFT کنید، در واقع این دارایی ها کاملا منحصر به فرد بوده و برای هر دارایی تنها یک فرد می تواند مالک آن باشد.

درباره NFT

اگر می خواهید بدانید NFT چیست و آیا NFT همان ارز دیجیتال است، باید در نظر داشته باشید که تا حدودی این دو به یکدیگر شبیه هستند، اما در یک سری موارد با یکدیگر متفاوت می باشند. در حقیقت NFT یعنی NON-FUNGIBLE TOKEN می باشد که به معنای غیرقابل تعویض بودن است. برای درک تفاوت بین ارزهای دیجیتال و توکن های غیر مثلی یا همان NFT در ادامه با ما باشید.

تفاوت های NFT با ارز دیجیتال

بگذارید با زدن یک مثال تفاوت این دو را برایتان توضیح دهیم، به طور مثال ارزش هر اسکناس 5 هزار تومانی با هر اسکناس 5 هزار تومانی دیگر برابر است. این مسئله در ارزهای دیجیتال هم وجود دارد، یعنی یک دوج کوین با یک دوج کوین دیگر برابر بوده و ارزش یکسانی دارند. اما در توکن های NFT مسئله جور دیگریست!

تفاوت های NFT با ارزدیجیتال

ارزش توکن های NFT

چراکه هر توکن NFT ارزش خاص و منحصر به فرد خود را دارد و با هیچ توکن دیگری یکسان نیست. به همین علت است که می گویند توکن های NFT کاملا غیرقابل تعویض و منحصر به فرد می باشد، همچون یک الماس و یا اثر های هنری و یا موارد لوکس دیگر که هر کدام ارزش خاص خود را داشته و با هیچ توکن دیگری قابل معاوضه نمی باشند.

علت فروش توکن های NFT

بسیاری از افرادی که اقدام به خرید توکن های NFT می کنند علت خرید خود را سرمایه گذاری بلند مدت، خرید با استفاده از احساسات، داشتن کالای لوکس و کلکسیونی و… بیان می کنند. همانند بسیاری از افرادی که با خرید پول های قدیمی، تمبر های پستی خاص و… اقدام به جمع آوری یک کلکسیون برای خود می کنند. اما منظور ما از خرید احساسی به معنای خرید محصولی از یک شرکتی است که در حال ورشکستگی بوده و با خرید طرفداران آن شرکت، از محصولات آن برند موجب جلوگیری از این اتفاق می شود.

علت فروش توکن های NFT

کاربرد NFT

مدیر بخش فناوری و خلاقیت شرکت Deutsch LA با نام کریس آلیک بر این باور است که بسیاری از مردم به دنبال داشتن چیزهایی در فضای مجازی می باشند تا بتوانند شخصیت، پرستیژ برند لباس های خود و… را به نمایش عموم بگذارند. همچنین بسیاری از افراد تمایل بسیار زیادی به جمع آوری چیزهایی دارند که بسیار کمیاب و ارزشمند باشد. و یا بسیاری از هنرمندان می توانند با تبدیل آثار هنری خود به یک NFT فروش آنها را ساده تر کرده و همچنین راهی به وجود می آید تا طرفداران آن اثر از منحصر به فرد بودن توکن خود مطمئن باشند.

رابطه قانون با توکن NFT

سورس توکن NFT در واقع به گونه ای می باشد که خالق آن اثر با داشتن امضای دیجیتالی و یا رمز خود ، در هر سیستمی می تواند نسبت به احراز هویت خود اقدام کند. به همین علت هیچ قانونی پشت توکن های NFT نبوده و همه چیز با احراز هویت انجام می شود.

رابطه قانون با توکن های NFT

نحوه کار توکن های NFT

همانطور که گفته شد NFT ها در واقع آثار هنری می باشند که افراد می توانند مالکیت اثر خود را به هر فرد در تمام دنیا به فروش برسانند. امروزه اکثر توکن های NFT در شبکه ی اتریوم ساخته می شوند و پرداخت ها هم با استفاده از اتریوم می باشد. به صورت کلی توکن های NFT را می توان جزو کالاهای لوکس به حساب آورد. اما به صورت کلی توکن NFT می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • گیف ها
  • اثر های هنری
  • کلکسیون چیز های مختلف
  • ویدئو ها و یا اتفاقات مهم ورزشی
  • کاور های تبلیغاتی بازی های ویدئویی
  • موسیقی

نحوه خرید توکن NFT

اگر قصد خرید توکن های NFT را دارید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که نمی توان همانند دیگر ارزهای دیجیتال برای خرید آن به صرافی های آنلاین مراجعه کنید. شما می توانید برای خرید و فروش توکن های NFT به 5 بازار اصلی مخصوص NFT مراجعه کنید که عملکرد تمام آنها بر اساس شبکه اتریوم می باشد. از بهترین بازار های مهم که می توان در آنجا به خرید و فروش توکن های NFT پرداخت، موارد زیر می باشد:

  1. زورا و یا Zora
  2. ریربل و یا همان Rarible
  3. سوپر ریر و یا SuperRare
  4. نیفتی گیتوی و یا Nify Gateway
  5. اوپن سی و یا OpenSea

نحوه خرید توکن های NFT

جمع بندی درباره

امروزه یکی از داغ ترین خبر ها، مسئله فروش توکن های NFT در سطح جهان می باشد. امروزه هر فردی که بتواند یک ویدئو، عکس، گیف و… منحصر به فرد ارائه دهد، می تواند از فروش آن در یکسری بازار، سود های بسیار زیادی بدست آورد. در حقیقت توکن های NFT غیرقابل تعویض بوده و همچنین باید به این نکته توجه کرد که هیچ توکن NFT ای با دیگر توکن ارزش یکسانی ندارد. امروزه از توکن های NFT در صنعت های گوناگونی از جمله کالا، بازی های ویدئویی و… استفاده می شود. اما با توجه به پیشبینی هایی که شده، دنیای توکن های NFT در آینده ای نه چندان دور کاربرد بسیار زیادی برای مردم خواهد داشت.

سوالات متداول توکن های NFT

  1. به چه علت بسیاری از افراد میلیون ها دلار حاضرند برای خرید چیزی بپردازند که می توانند از همان عکس و یا اسکرین شات می توانند بگیرند؟
    به دلیل اینکه افراد می توانند مالکیت چیزی را داشته باشند که هیچ فرد دیگری نتواند آن را داشته باشد. چراکه برای دستیابی به این توکن ها باید احراز هویت شده باشید تا اعتبار آن توکن حفظ شود.
  2. آیا درست کردن NFT ساده است؟
    درست کردن یک NFT معمولی بسیار ساده می باشد اما برای آنکه بتوانید آن را به فروش برسانید باید نبوغ زیادی را به خرج بدهید.
  3. تفاوت اصلی توکن های NFT با ارزهای دیجیتال در چیست؟
    دو ارز دیجیتال ارزشی یکسان دارد اما هر توکن NFT ارزش مخصوص به خود را دارند.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها