کیف پول متامسک و نصب راه اندازی آن

اکسچنجر » کیف پول متامسک و نصب راه اندازی آن
نصب و راه اندازی کیف پول متامسک
تعداد بازدید : 371

امروزه با رشد و استقبال از ارزهای دیجیتال، این حوزه دارای پیچیدگی ها و قوانین خاصی است. استفاده از کیف پول برای خرید و فروش یا نگهداری ارز یکی از این قوانین است. هر چقدر که بازار ارز های دیجیتال به بلوغ خود نزدیک تر میشود. استفاده از صرافی های غیرمتمرکز هم بیشتر می شود. شما برای استفاده از این صرافی های غیر متمرکز، در مرحله اول باید wallet یا کیف پول خود را به این صرافی ها متصل نمایید. کیف پول متامسک، یکی از محبوب ترین کیف پول های دنیای ارز دیجیتال است. برای خرید و فروش هر ارزی مانند خرید اتریوم یا ترون یا هر ارزی می توان از آن استفاده کرد. در این مقاله از سایت اکسچنجر شما را کاملا با نصب و راه اندازی کیف پول متامسک آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با کیف پول متامسک

کیف پول متامسک، یک کیف پول مبتنی بر اتریوم است. که به صورت یک افزونه یا پلاگین روی مرور گر شما نصب می شود. در واقع این کیف پول هم به صورت افزونه برای کامپیتر و ویندوز وجود دارد. هم به صورت نرم افزار موبایلی بر روی اپ استور و گوگل پلی وجود دارد و روی موبایل قابل نصب و اجراست. زمانی که شما این کیف پول را روی مرور گر خود نصب می کنید. می توانید تمامی توکن هایی که با استاندارد ERC-20  کار می کنند را روی آن ذخیره نمایید. استاندارد ERC-20 مربوط به توکن هایی است که به شبکه اتریوم مربوط هستند. علاوه بر این، متامسک ، امکان استفاده از شبکه متیک و بایننس اسمارت چین را نیز فراهم کرده است.

معرفی کیف پول متامسک
کیف پول متامسک چیست؟

چرا از متامسک استفاده کنیم؟

  • دلیل اول این است که زمانی که ما می خواهیم از شبکه های MATIC و Binance smart chain استفاده کنیم. تنها راه حل ما استفاده از کیف پول متامسک می باشد. زیرا این کیف پول در بستر مرورگر ها کار میکند. و بهترین گزینه برای برقراری ارتباط با شبکه های جدید است. به طور مثال برای استفاده از نرم افزار های غیر متمرکز، ابتدا باید کیف پول خود را به آن متصل نمایید. در حالیکه با متامسک به راحتی می توانیم این اتصال را انجام دهیم .
  • دلیل دوم این است که اگر از یک پول سخت افزاری مانند تروزو استفاده کنید. در این حالت مجبور هستید که از یک پلتفرم واسط برای اتصال برقرار کردن بین کیف پول خود و وب سایت های غیر متمرکز استفاده کنید. در اینجا تنها راه حل شما استفاده از کیف پول متامسک است.

نصب و راه اندازی کیف پول متامسک بر روی مرور گر گوگل کروم

برای نصب کیف پول متامسک روی سیستم خود حتما باید از مرور گر استفاده کنیم. اکثر نرم افزار های غیر متمرکز با مرورگر گوگل کروم خیلی بهتر کار میکنند. پیشنهاد می کنیم متامسک را روی گوگل کروم نصب نمایید. بعد از سرچ metamask chrome در گوگل، وارد صفحه meta mask extension شده و روی add to chrome کلیک نمایید. و سپس دکمه add extension را بزنید. بعد از نصب گزینه get started را کلیک کنید.

نصب متامسک روی کروم
نصب متامسک روی مرورگر گوگل کروم
اد کردن متامسک
اد کردن متامسک به مرورگر کروم

قدم اول نصب متامسک

برای ایجاد یک کیف پول جدید بر روی دکمه creat a wallet کلیک کنید. و روی دکمه I agree کلیک نمایید. در مرحله بعدی باید یک پسوورد برای ورود به کیف پول متامسک تعریف کنید. حتما پسووردی وارد نمایید که در خاطرتان بماند.

در مرحله بعدی به شما حالت بازیابی یا بک آپ نشان می دهد. اگر لپ تاپ شما خراب شود یا مشکلی برای مرور گرتان ایجاد شود. در این حالت تنها راهی که اطلاعات شما حفظ می شود . گرفتن بکاپ از آن است. بر روی آیکون قفل کلیک کنید. داخل box به شما دوازده لغت انگلیسی نشان می دهد. این دوازده لغت ترتیبشان اهمیت دارد. وعبارات بازیابی یا بک آپ شما هستند. حتما این عبارات را در یک محل امن یادداشت و ذخیره نمایید. سپس روی دکمه next کلیک کنید.

در قرم بعدی برای اطمینان از ذخیره عبارات توسط ما، از ما میخواهد لغات را به ترتیب وارد کنیم. سپس دکمه confirm را کلیک می کنیم.

در این مرحله به ما تبریک گفته و اعلام کرده که کیف پول متامسک را ایجاد کرده ایم. سپس روی دکمه all done کلیک می کنیم.شما باید کیف پول متامسک را روی مرورگر خود پین نمایید. با کلیک بر روی آیکون متامسک به صورت پیش فرض اتریوم را قرار داده است.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها