صرافی ساندی سواپ کاردانو

اکسچنجر » صرافی ساندی سواپ کاردانو
شبکه و صرافی ساندی سوآپ
تعداد بازدید : 309

صرافی ساندی سواپ کاردانو

صرافی ساندی سواپ، برای شبکه کاردانو در حال فعالیت است. پروژه ارز دیجیتال کاردانو با نماد ADA در سال 2017 راه اندازی شد. و حدودا 4 سال بر روی تحقیق و توسعه و برنامه نویسی پلتفرم، زمان گذاشتند. به همین دلیل انتقادات زیادی از طرف جامعه ارز دیجتال به خرید کاردانو وارد شده است. اما در نهایت در سپتامبر سال 2021 با اجرا شدن هارد فورک آلونزو بر روی کاردانو عملا امکان پیاده سازی قرارداد های هوشمند بر بستر شبکه کاردانو هم ایجاد شد. برای ساخت قرارداد های هوشمند در بستر کاردانو از زبان برنامه نویسی PLUTUS استفاده می شود. و خود این پلتفرم نیز از زبان برنامه نویسی HASKELL استفاده می کند.

پروژه های راه اندازی شده بر روی کاردانو

بعد از فال شدن هارد فورک آلونزو، پروژه های مختلفی روی شبکه تست کاردانو راه اندازی شدند. برای مثال پروژهای مثال MINSWAP مین سواپ و صرافی ساندی سواپ SUNDAESWAP.

اگر پیگیر اخبار بازار ارزهای دیجیتال باشید. اصطلاح اول TESTNET و اصطلاح دوم MAINNET می باشد. اکنون می خواهیم این دو را بررسی نماییم.

شبکه اصلی (MAINNET)

این یک شبکه عمومی می باشد که هر کسی می تواند یک اکانت رایگان برای این شبکه ایجاد کند. در مرحله بعدی می تواند تراکنش های خود را در بستر این شبکه انجام دهد. هم چنین می تواند قرارداد های خودش را در بستر این شبکه DEPLOY  کند. باید دقت داشته باشید که افراد برای استفاده از شبکه MAINNET در حقیقت باید یک میزان GAS یا کارمزد را به این شبکه پرداخت کنند. در واقع ارز دیجیتالی که داخل این شبکه استفاده میشود. ارز دیجیتال واقعی است. دارای قیمت واقعی است و ارزشمند می باشد.

به طور مثال زمانی که اتریوم خود را بر روی کیف پول خود ذخیره می کنیم. در واقع داریم از شبکه اصلی اتریوم استفاده می نماییم.

mainnet
شبکه اصلی به چه معناست؟

شبکه تست (TESTNET)

در صرافی ساندی سواپ، این شبکه در واقع یک کپی کامل از شبکه اصلی می باشد. یعنی هر چیزی که داخل شبکه اصلی است. در شبکه تست هم وجود دارد. از این شبکه تست نت برای تست کارایی قرارداد های هوشمند استفاده می شود. به طور مثال برنامه نویس ها در مرحله اول کد خود را روی تست نت قرار می دهند. در مرحله بعدی زمانی که مطمئن شدند کد مورد نظر درست کار میکند. کد خود را به شبکه اصلی انتقال می دهند. دقت داشته باشید که ارز دیجیتالی که در بستر شبکه تست در حال استفاده است. عملا ارز دیجتال فیک است و ارزش واقعی ندارد. فقط برای تست از آن استفاده می کنند. برای مثال شبکه RINKEBY به عنوان محبوب ترین شبکه های تست اتریوم است.

testnet
شبکه تست به چه معناست؟

مثال صرافی ساندی سواپ

در اینجا وارد کیف پول متامسک می شوم. زمانی که روی باسک کلیک نماییم. در مرحله اول MAINNET یا همان شبکه اصلی اتریوم را مشاهده می نماییم. و در قسمت پایین تر شبکه های تست اتریوم در بستر کاردانو را مشاهده می نمایید.

ساندی سواپ چیست؟

این پروژه ارز دیجتال در سال 2021 ایجاد شد. صرافی ساندی سواپ یک صرافی غیر متمرکز بر بستر شبکه کاردانو است. آدرس وب سایت این صرافی https://sundaeswap.finance/   می باشد. اما باید بدانید که در حال حاضر، شبکه تست یا همان TESTNET این صرافی راه اندازی شده است. و ما می توانیم با استفاده از توکن تست ADA یا Tada در بستر شبکه تست این صرافی معاملات خود را انجام دهیم. شبکه اصلی یا mainnet صرافی ساندی سواپ در سال 2022 راه اندازی خواهد شد.

سوالات متداول

  1. صرافی ساندی سواپ چیست؟
    این پروژه ارز دیجتال در سال 2021 ایجاد شد. صرافی ساندی سواپ یک صرافی غیر متمرکز بر بستر شبکه کاردانو است. آدرس وب سایت این صرافی https://sundaeswap.finance/  می باشد.
  2. شبکه اصلی یا mainnet چیست؟
    این یک شبکه عمومی می باشد که هر کسی می تواند یک اکانت رایگان برای این شبکه ایجاد کند. در مرحله بعدی می تواند تراکنش های خود را در بستر این شبکه انجام دهد. هم چنین می تواند قرارداد های خودش را در بستر این شبکه DEPLOY کند.
  3. Testnet یا شبکه تست چیست؟
    در صرافی ساندی سواپ، این شبکه در واقع یک کپی کامل از شبکه اصلی می باشد. یعنی هر چیزی که داخل شبکه اصلی است. در شبکه تست هم وجود دارد. از این شبکه تست نت برای تست کارایی قرارداد های هوشمند استفاده می شود.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها