محدودیت های متامسک و روش های مقابله با آن

اکسچنجر » محدودیت های متامسک و روش های مقابله با آن
محدودیت های متامسک
تعداد بازدید : 337

در مقالات قبلی، نحوه نصب و راه اندازی کیف پول متامسک در ویندوز را به شما آموزش دادیم. اکنون می خواهیم بررسی کنیم که چگونه می توانیم با محدودیت های متامسک مقابله کنیم؟ در واقع به دلیل تحریم ایران توسط متامسک با چه روش های می توانیم از این تحریم عبور کنیم؟ این تحریم نیز همانند تحرمی صرافی بایننس برای خرید بایننس کوین یا ارز های دیگر روش هایی برای عبور کردن دارد. با ما همراه باشید.

عدم دسترسی کاربران ایرانی به متامسک (محدودیت های متامسک)

همان طور که میدانید محدودیت های متامسک برای ایران وجود دارد. و امکان دسترسی کاربران ایرانی به کیف پول متامسک محدود شد. برای مثال امکان برقراری ارتباط بین شبکه اتریوم و کیف پول متامسک وجود ندارد. البته این موضوع فقط به متامسک محدود نیست. و حتی پلتفرم اپن سیک هم دسترسی کاربران ایرانی به حساب های خود را محدود کرد.

تحریم کاربران ایرانی
تحریم کاربران ایرانی توسط متامسک

سرویس infura چیست؟

محدودیت های متامسک برای کاربران ایرانی با روش های قابل حل می باشد. باید بدانید که کیف پول متامسک بری اتصال به شبکه اتریوم به شکل پیش فرض از سرویسی به نام infura استفاده می کند. و عملا محدودیتی که برای کاربران ایرانی به وجود آمده است. توسط سرویس infura ایجاد شده است.

ما می خواهیم برای رفع محدودیت های متامسک برای کاربران ایرانی، یک سرویس جایگزین infura معرفی کنیم. نام این سرویس، سرویس alchemy می باشد. و با استفاده از این سرویس ما می توانیم به شبکه اتریوم متصل شویم. و در حال حاضر هیچ محدودیتی را برای کاربران ایرانی اعمال نکرده است. برای اینکه بهتر متوجه شوید. در مرحله اول به سراغ ساختار شبکه اتریوم می رویم . به طور کلی منظور ما از شبکه اتریوم، در حقیقت شبکه ای از کامپیوتر هاست. که در واقع به هر یک از اجزای اصلی این شبکه یک NODE یا گره می گویند. اما اگر بخواهیم با شبکه اتریوم ارتباط داشته باشیم. دو راه حل وجود دارد.

  • استفاده از کیف پول متامسک

همان طور که گفتیم یکی از راه های ارتباط با شبکه اتریوم، استفاده از کیف پول متامسک است. که همه می توانند از آن استفاده نمایند. به هرحال برای اتصال به شبکه اتریوم باید به یکی از  NODEها یا گره ها دسترسی داشته باشیم. و در مرحله بعدی این گره ها اتصال ما به شبکه اتریوم را برقرار می کنند.

  • استفاده از کتابخانه JS

استفاده از این کتابخانه، مخصوص برنامه نویس ها می باشد.

INFURA
سرویس INFURA چیست؟

سرویس INFURA و محدودیت های متامسک

در بازار ارزهای دیجیتال شرکتی با عنوان CONSENSYS که بنیانگذار این شرکت، یکی از بنیانگذاران شبکه اتریوم محسوب می شود. این شرکت در سال 2014 میلادی ایجاد شد. در حال حاضر هم خدمات متنوعی را به افراد ارائه می دهد. به طور مثال سرویس اینفیورا و کیف پول متامسک از خدمات این شرکت محسوب می شوند. همان طور که گفتیم برای ارتباط با شبکه اتریوم باید به یکی از NODE ها متصل شویم. و این گره ها ما را به شبکه اتریوم متصل می کنند. حال ما خودمان می توانیم یکی از این گره ها را ایجاد کنیم و به طور مستقیم به شبکه اتریوم متصل شویم. اما راه اندازی یک گره بسیار هزینه بر و گران است.

اتصال متامسک به شبکه اتریوم

برای رفع محدودیت های متامسک راه حل بعدی این است که از سرویس های جایگزین استفاده نماییم. که این سرویس ها خودشان گره ایجاد می کنند و ما را به شبکه اتریوم متصل می نمایند. بنابراین سرویس اینفیورا معادل یک یا چند گره در شبکه اتریوم است. خوشبختانه در حال حاضر تعداد زیادی از سرویس های انلاین وجود دارند.که ما می توانیم از طریق آن ها به شبکه اتریوم متصل شویم.

تحریم متامسک برای ایران
نحوه اتصال متامسک به شبکه اتریوم

سوالات متدوال

  1. متامسک چه محدودیتی برای کاربران ایرانی دارد؟
    همان طور که میدانید محدودیت های متامسک برای ایران وجود دارد. و امکان دسترسی کاربران ایرانی به کیف پول متامسک محدود شد. برای مثال امکان برقراری ارتباط بین شبکه اتریوم و کیف پول متامسک وجود ندارد.
  2. سرویس infura چیست؟
    کیف پول متامسک بری اتصال به شبکه اتریوم به شکل پیش فرض از سرویسی به نام infura استفاده می کند. و عملا محدودیتی که برای کاربران ایرانی به وجود آمده است. توسط سرویس infura ایجاد شده است.
  3. infura معادل چیست؟
    سرویس اینفیورا معادل یک یا چند گره در شبکه اتریوم است. خوشبختانه در حال حاضر تعداد زیادی از سرویس های انلاین وجود دارند.که ما می توانیم از طریق آن ها به شبکه اتریوم متصل شویم.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها