کاردانو بخریم یا نه؟

اکسچنجر » کاردانو بخریم یا نه؟
کاردانو بخریم یا نه؟
تعداد بازدید : 680

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که آیا خرید کاردانو سرمایه گذاری خوبی است؟ کاردانو بخریم یا نه؟بر اساس قیمت تاریخی، کاردانو یک سرمایه گذاری عالی بوده است. این دارایی دیجیتال در سال 2021 با حجم زیادی از تبلیغات مواجه شد و بسیاری از طرفداران آن را به عنوان قاتل اتریوم ستایش می کنند. آیا کاردانو واقعاً شانسی برای سرقت سهم بازار اتریوم دارد؟ و آیا باید در سبد ارزهای دیجیتال شما باشد؟

زمینه
Cardano یک پروژه بلاک چین با بیش از 70٪ از کل ارز، ADA است که برای اعتبار سنجی شبکه (نرخ واقعا چشمگیر) در نظر گرفته شده است. بخشی از دلیلی که ADA در معرض خطر قرار می‌گیرد، به دلیل عدم وجود برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در بلاک چین این ارز دیجیتال است. در حالی که اتریوم حدود 5 درصد از کل عرضه خود را به عنوان اعتبار سنجی قفل می کند، اتریوم بسیار بیشتری در برنامه های DeFi قفل شده است.

تحلیل ارز دیجیتال کاردانو (کاردانو بخریم یا نه؟)

برای اینکه بفهمیم کاردانو بخریم یا نه؟ نگاهی به تاریخچه این ارز می اندازیم. پروژه کاردانو در سال 2015 در تلاش برای حل برخی از مشکلاتی که اتریوم در مدل اجماع اثبات کار با آن مواجه بود، آغاز شد. کاردانو به طور رسمی توسط چارلز هاسکینسون، که یکی از بنیانگذاران سابق اتریوم است، تاسیس شد. برخی از پیشرفت‌های کلیدی Cardano چندین لایه پردازش برای تسویه حساب و محاسبات، اثبات اجماع سهام و توانایی ارتقاء آسان شبکه خود در آینده است. لایه تسویه کاردانو در سال 2017 راه اندازی شد و حدود 63 میلیون دلار از طریق ADA ICO جمع آوری کرد. لایه تسویه قراردادهای هوشمند را مستثنی می کند، بنابراین در این زمان کاردانو فقط می تواند برای تسویه پرداخت های همتا به همتا استفاده شود. از آن زمان، تیم در حال رشد توسعه دهندگان به سختی در حال آماده سازی برای راه اندازی قراردادهای هوشمند در لایه محاسباتی کاردانو بودند.

تحلیل کاردانو
آینده ارز کاردانو

توسعه کاردانو

Cardano در حال حاضر بین 100 تا 150 توسعه دهنده دارد که به طور فعال روی پروژه کار می کنند و حدود 700 commit در هفته انجام می دهند. این عوامل، ارز دیجیتال را به یکی از فعال‌ترین پروژه‌های توسعه‌یافته در فضای بلاک چین تبدیل می‌کند و نشان می‌دهد که آن‌ها می‌توانند نقشه راه بلندپروازانه خود را به انجام برسانند. حالا با وجود این توسعه کاردانو بخریم یا نه؟ این تعداد از توسعه‌دهندگان، Cardano را در میان پروژه‌هایی قرار می‌دهد که احتمالاً سهم بازار را از اتریوم به سرقت می‌برد. با این حال، هنوز به اندازه و سرعتی که اتریوم، پولکادوت و کاسموس به دست آورده‌اند.

قراردادهای هوشمند کاردانو

یکی از رایج ترین انتقادات کاردانو، وجود اکوسیستم DeFi آن است. از زمان انتشار قراردادهای هوشمند در 12 سپتامبر 2021، سرمایه گذاران امیدوارند به زودی شاهد ایجاد یک اکوسیستم باشند. با این حال، ارتقاء قرارداد هوشمند Cardano به آرامی پیش نرفت و قیمت آن پس از ناتوانی اپلیکیشن‌ها بر روی نرم‌افزار جدید کاهش یافت.

با نگاهی به باقی مانده سال 2022، توسعه دهندگان Cardano به دنبال بهبود عملکرد قرارداد هوشمند و مقیاس پذیری از طریق استقرار نسخه های جدید هستند. به گفته مدیر ارتباطات Cardano، امسال سه کاهش عمده کد وجود دارد که اولین مورد در فوریه و دو مورد بعدی به ترتیب برای ژوئن و اکتبر منتشر می شود. قراردادهای هوشمند Cardano بر روی لایه محاسباتی Cardano اجرا می شود که از قراردادهای قدیمی Solidity و همچنین زبان خود Plutus پشتیبانی می کند. اکنون تقریبا میدانیم کاردانو بخریم یا نه؟

اهداف کاردانو
آیا کاردانو سرمایه گذاری خوبی است؟

شراکت های کاردانو

کاردانو قبلاً مشارکت های قابل توجهی با دانشگاه ها، دولت ها و مشاغل از جمله دانشگاه ایلینویز، اتیوپی و نیوبالنس امضا کرده است. هاسکینسون سخت تلاش کرده است تا پتانسیل کاردانو را در آفریقا ببیند، جایی که او معتقد است بلاک چین می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. این تا حدی به دلیل عدم بانکداری بخش بزرگی از جمعیت آفریقا است. از این رو نمی توان صریح و قطعی پاسخ داد که کاردانو بخریم یا نه؟ نه تنها برای کاردانو بلکه هر ارز دیجیتال دیگر و حتی سرمایه های دیگر. زیرا هم بستکی به ما دارد و هم به شرایط بازار. اما با ابن وجود کاردانو با به خاطر حمایت هاو توسعه ها ارزی است که قطعا رشد خوبی خواهد داشت.

سوالات متداول

  1. ارز دیجیتال کاردانو بخریم یا نه؟
    نمی توان صریح و قطعی پاسخ داد که کاردانو بخریم یا نه؟ نه تنها برای کاردانو بلکه هر ارز دیجیتال دیگر و حتی سرمایه های دیگر. زیرا هم بستکی به ما دارد و هم به شرایط بازار. اما با ابن وجود کاردانو با به خاطر حمایت هاو توسعه ها ارزی است که قطعا رشد خوبی خواهد داشت.
  2. مهم ترین انتقادات کاردانو چیست؟
    یکی از رایج ترین انتقادات کاردانو، وجود اکوسیستم DeFi آن است. از زمان انتشار قراردادهای هوشمند در 12 سپتامبر 2021، سرمایه گذاران امیدوارند به زودی شاهد ایجاد یک اکوسیستم باشند.
  3. پیشرفت کاردانو چه بوده است؟
    برخی از پیشرفت‌های کلیدی Cardano چندین لایه پردازش برای تسویه حساب و محاسبات، اثبات اجماع سهام و توانایی ارتقاء آسان شبکه خود در آینده است. لایه تسویه کاردانو در سال 2017 راه اندازی شد و حدود 63 میلیون دلار از طریق ADA ICO جمع آوری کرد.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها