پیشبینی بلند مدت بیت کوین تا ۲۰۳۰

اکسچنجر » پیشبینی بلند مدت بیت کوین تا ۲۰۳۰
پیشبینی قیمت بیت کوین
تعداد بازدید : 186

ارز دیجیتال بیت کوین مهمترین سازنده ی چهره برای بزار کریپتو است. بسیاری از مردم با معروف شدن بیت کوین و داستان های بیشماری که درباره ی آن ساخته شده، رو به این بازار آوردند. طی چند ماه گذشته یک روند نه چندان دوست داشتنی گریبانگیر این ارز دیجیتال شده است. بیت کوین از اوج خود در حوالی دسامبر سال ۲۰۲۱ با قیمت ۶۸ هزار دلار، امروز کنار قیمت ۲۰ هزار دلار گیر کرده است. همه می دانیم که پیشبینی بلند مدت بیت کوین أساسا کار راحت و معمولی نیست. با این حال بعضی رخدادها و نکات اقتصادی می توانند قسمتی از آینده را به ما نشان دهند. در این متن تلاش می کنیم که بیشتر راجع قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته و چند سال آینده صحبت کنیم.

عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین طی چند ماه گذشته

بازار ارزهای دیجیتال بعد از شیوع کرونا حالت جالبتری پیدا کرد. از آن موقع تا به حال، این بازار نسبت به اخبار اقتصاد کلان بیشتر از پیش واکنش نشان می دهد. امروزه گفته می شود که یک خبر مهم راجع اقتصاد واقعی جهان تاثیرات بیشتری روی قیمت بیت کوین دارد تا یک خبر مهم راجع پروژه ای در حوزه کریپتو. پیشبینی بلند مدت بیت کوین به دلیل همین تاثیرپذیری، کمی سخت شده است.

به عنوان مثال همگی خبر داریم که شرایط دشوار کرونا باعث ایجاد پیچیدگی هایی در سطح جهانی شد. اقتصاد کره ی زمین به خاطر کرونا دچار تغییراتی شد. این شرایط کم و بیش به قیمت ارزهای دیجیتال کمک کرد و خیلی از رکوردها در همین بازه شکسته شد. بعد از کم شدن اثر کرونا اما شروع جنگ بین اوکراین و روسیه و تحریم های اقتصادی علیه این کشور مرحله ای جدید از تحولات در اقتصاد جهانی را شروع کرد. در این مرحله یک روند تورمی قدرتمند از اتحادیه اروپا شروع شد و با تصمیمات بانک مرکزی آمریکا و اقتصادهای متحدین، ارزش دلار در برابر اجزای دیگر اقتصاد رشد کرد.

رشد ارزش دلار در برابر ین ژاپن، پوند انگلیس، یورو، طلا، فلزات گرانبها و حتی کاهش قیمت سهام باعث شد که بخش قابل توجهی از سرمایه کریپتو دچار خروج شود. همین جزئیات غیر قابل کنترل است که پیشبینی بلند مدت بیت کوین را برای تحلیلگران دشوار می سازد.

چشم انداز قیمت بیت کوین برای سال های آینده

در این متن می خواهیم در سه بخش، قیمت بیت کوین را برای میان مدت و بلند مدت پیشبینی کنیم. قبل از هر چیز باید هشدار داد که تمام پیشبینی ها تنها با دیدن بخشی از حقیقت که الان پدیدار هستند انجام می شوند. این یعنی هیچ پیشبینی صد در صدی وجود ندارد و همیشه باید به صورت لحظه ای سرمایه گذاری خود را کنترل کنید.

قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۲

البته از این سال فقط سه ماه باقی مانده است. با این حال چند پیشبینی در خصوص قیمت بیت کوین برای ۲۰۲۲ وجود دارد. بعضی پیشنهاد می کنند که بیت کوین بتواند با یک روند افزایشی نهایتا به قیمت ۲۸۰۰۰ دلار برسد و از این حالت فرسایشی کمی فاصله بگیرد. بعضی هم قیمت بالا را در حدود ۲۵۰۰۰ دلار تخمین می زنند.

از طرف دیگر به دلیل تاریخچه بیت کوین در اصلاح قیمتی، تحلیلگرانی هم وجود دارند که کف قیمت را حتی پایین تر از آنچه تا به حال دیدیم می دانند. بیت کوین در گذشته یک اصلاح ۸۵ درصدی نسبت به بهترین رکورد قبلی خود داشته است. بعضی اعتقاد دارند که همین مقدار اصلاح نسبت به قیمت بیشینه یعنی ۶۸ هزار دلار امکانپذیر است. چنین روندی قیمت را به ۱۰۰۰۰ دلار تا پایان ۲۰۲۲ خواهد رساند.

روند قیمتی بیت کوین

پیشبینی بلند مدت بیت کوین برای سال ۲۰۲۳

اگر الان سال ۲۰۲۱ بود حوالی ماه نوامبر، احتمالا با یک جست و جوی ساده می توانستید به انبوهی از پیشبینی ها برای قیمت ۱۰۰ هزارتایی بیت کوین تا پایان ۲۰۲۲ دست پیدا کنید. با این چیزی که اوایل امسال رخ داد خیلی ها را واقع بین تر کرد. الان دیگر کمتر کسی به راحتی راجع قیمت های خیلی زیاد صحبت می کند. تحلیلگران انتظار دارند که اوایل سال آینده بیت کوین بتواند تا قیمت ۳۸۰۰۰ دلار رشد کند. حتی اگر کسی در آنالیز های خود به این نتیجه برسد که بیت کوین مثلا ۵۰۰۰۰ دلار ارزش واقعی دارد، ترجیح می دهد که روی قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار تا صحبت بکند تا اینکه اعداد با ریسک بالا اعلام کند.

خلاصه آن که طبق پیشبینی بلند مدت بیت کوین برای ۲۰۲۳ قیمت این ارز دیجیتال نهایتا بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار نوسان خواهد داشت.

قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۵ و فراتر از آن

به نظر می رسد که اکثر معامله گران بازار برای بلند مدت، قیمت ها را بالا در نظر می گیرند. خیلی ها دوست دارند که قیمت بیت کوین را طی ۳ سال آینده حوالی ۱۰۰ هزار دلار ببینند. البته این اتفاق با توجه به رخداد های تورمی این چند ماه زیاد دور از انتظار نیست. به هر حال بیت کوین توانسته برای چند سال یک سرمایه گذاری جذاب و معتبر برای نگهداری پول باشد.

باید توجه داشته باشید که اخبار مهمی هم وجود دارند که فقط می توانیم منتظرشان بمانیم. برای مثال نوع رفتار قانون گذاران آمریکایی برای محدود کردن خرید و فروش ارزهای دیجیتال. این یکی از نگرانی ها و البته نقاط عطف برای بازار محسوب می شود. از طرف دیگر به روز رسانی اتریوم و نحوه ی مواجهه بازار با آن. تصمیمات آتی فدرال رزرو برای نرخ بهره و خروج سرمایه و … . به همین خاطر است که می گوییم در بلند مدت قیمت بیت کوین نوسان بیشتری دارد تا پیشبینی پذیری.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم یک تصویر کلی از وضعیت امروز و پیشبینی بلند مدت بیت کوین ارائه دهیم. گفتیم که برای امسال یک حرکت با سرعت بالا دور از انتظار است. با این وجود خیلی از تحلیلگران در طولانی مدت قیمت بیت کوین را حتی ۱۰۰۰۰۰ دلار می بینند. همچنین توضیح دادیم که بزرگ شدن بازار کریپتو باعث شده که بیشتر از قبل از اقتصاد کلان جهان اثر بپذیرد. به همین دلیل پیشبینی ها نباید دلیل اصلی ما برای تصمیم های مهم اقتصادی باشند.

سوالات متداول پیشبینی بلند مدت بیت کوین

  • آیا قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می رسد؟
    خیلی ها انتظار دارند که بیت کوین در یک روند طولانی مدت بالاخره صد هزار دلار را فتح کند. این رخداد بیشتر از آنکه سوالی در مورد رخ دادن یا ندادن باشد، سوالی راجع زمان آن است. اولین پیشبینی مربوط به سال ۲۰۲۵ است.
  • کمترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ چه قدر است؟
    تحلیلگران می گویند که در حالت بدبینانه قیمت ها می تواند تا ۸۵ درصد نسبت به ماکزیموم سقوط کند. این مقدار برای ۶۸ هزار دلار، یعنی رسیدن بیت کوین به حوالی ۱۰ هزار دلار.
1/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها