خرید و فروش در متاورس یا همان دنیای واقعیت مجازی

اکسچنجر » خرید و فروش در متاورس یا همان دنیای واقعیت مجازی
خرید و فروش در متاورس
تعداد بازدید : 264

با گسترش کاربردهای کامپیوتر در زندگی روزمره ی ما انسان ها، کم کم اختراع های جدیدی توسط مهندسان به وجود آمدند. یکی از آن ها که به خوبی برایمان آشنا هستند، ارز های دیجیتال هستند و دیگری دنیاهای واقعیت مجازی. این دو در کنار هم می توانند یک تجربه نوین از زندگی همراه با امکانات و راحتی فراوان را ایجاد کنند. خرید و فروش در متاورس جذاب است چون علاوه بر سرعت، از طریق معامله ی ارز های دیجیتال و توکن های دیجیتال انجام می شود. خیلی از توکن ها و میم کوین هایی که اسمی برای خودشان دارند، در اصل یک واحد مبادله در این دنیاهای دیجیتال و متاورس ها هستند. مثلا توکن SAND. در این مقاله تلاش می کنیم متاورس هایی که برای ورود پول دارای جذابیت هستند را معرفی کنیم.

ورود به دنیای واقعیت مجازی یا متاورس برای فعالیت اقتصادی

شما به چند طریق می توانید اقدام به خرید و فروش در متاورس کنید. یکی از راحتترین کارها، استفاده از ارز واقعی و بعد خرید توکن این دنیاهاست. همان طور که می شود از نوسانگیری اتریوم به درآمد رسید، می توانید از نوسانگیری توکن های مربوط به متاورس هم به سود برسید. هر چند مثل همیشه به افراد تازه کار چنین فعالیت پر ریسکی را پیشنهاد نمی دهیم. شاید بتوانید بین این توکن ها چند نام با ثبات و معروف پیدا کنید و سرمایه گذاری های بلندمدت روی آن ها داشته باشید.

نمایی از دیسنترالند و توکن آن

 

راه دیگر ورود به بازی و انجام فعالیت است. خیلی از این دنیاهای واقعیت مجازی امکان فعالیت های درآمدزا دارند. مثلا می توانید با استفاده از امکانات بازی چیزهای جدید بسازید، آواتار ایجاد کنید، زمین بخرید و بفروشید و هر آنچه که دنیای بی حد و مرز متاورس به شما اجازه می دهد. در جریان این فعالیت ها می توانید از بازی توکن های مربوط به آن دنیا را دریافت کنید. حتی می توانید با بقیه بازیکنان معامله کنید.

پول در آوردن از دنیای بازی ها کار جدیدی نیست. خیلی ها یادمان هست که در گذشته افراد زیادی از طریق ساخت اکانت در بازی های آنلاین و بعد فروش آن ها درآمد به دست می آوردند. یکی از معروف ترین بازی ها دنیای وارکرفت و بعد هم کلش آو کلنز بود که تا سال ها منبع فعالیت اقتصادی بود. با این حال دنیای متاورس یک تفاوت عمده دارد. آن هم ورود یک تکنولوژی جدید به بازار است. تکنولوژی واقعیت مجازی که حد و مرز کاربردهایش در آینده نامشخص می باشد.

معروف ترین متاورس ها با توکن ارز دیجیتال

چند متاورس وجود دارند که امروزه برای افراد بیشتر جذاب هستند. در اینجا نمون هایی را ذکر می کنیم.

  • دیسنترالند اولین موردیست که معمولا پیشنهاد می شود. این دنیای واقعیت مجازی جایی برای ساختن و ایده پردازی و داشتن تجربه های خاص است. این دنیا دارای توکن مخصوص خودش است مانا یا همان MANA که در بین معامله گران ارز دیجیتال غریبه نیست. دیسنترالند دارای زمین های خودش برای خرید و فروش و ساختن بر پایه آن هاست.
  • Somnium Space یک محل مناسب برای خرید و فروش در متاورس است. این دنیای واقعیت افزوده دارای چند سرور نیست و در اصل کل بازیکن ها داخل یک ابردنیا می شوند و با هم ارتباط خواهند داشت. بعد از وارد شدن به این دنیا زمین مخصوص به خود را خواهید داشت. سپس می توانید روی زمین خود هر چه که به ذهنتان می رسد را ایجاد کنید. به عنوان مثال یک خانه، یک مدرسه یا یک باشگاه ورزشی. در این دنیا امکانات شما به اندازه تخیل شماست.
  • جعبه شنی یا انگلیسی آن، The Sandbox، گزینه ای عالی برای خرید و فروش در متاورس است. این دنیا هم توکن مخصوص خودش را دارد. SAND که بر پایه شبکه اتریوم و پولیگون عمل می کند، یکی از توکن های شناخته شده در دنیای ارزهای دیجیتال است. البته برای حضور در این بازی باید یک مرحله ثبت نام و احراز هویت را بگذرانید. شما قادرید در این بازی دست به خلق چیزهای مختلف بزنید و بعد هم آن را به دیگر بازیکنان بفروشید.

توکن سند در متاورس

 

  • دنیای ماتریکس هم یک نمونه جدید است که به بخش بزرگی از قوی تخیل شما اجازه اوج گرفتن می دهد. در این بازی می توانید از دو شبکه بلاک چین مربوط به اتریوم و فلو استفاده کنید. در این دنیا شما قادرید اقدام به ساخت و ساز سه بعدی کنید. البته زمین های این بازی تا به الان کامل به فروش رفته اند، با این حال در بازارهای دست دوم می شود زمین ها قدیمی را معامله کرد و وارد جریان کار شد.

آینده ی متاورس به کجا می رود؟

سوال اصلی همین جاست. آینده ی متاورس کجا می رود؟ شاید با خود بگویید که این ها فقط یک بازی هستند. با این حال وقتی درباره ی موضوع عمیق می شوید، به مطالب جالبی دست پیدا می کنید.

اول اینکه دنیای سرگرمی همین الان هم سهم بزرگی از اقتصاد جهان را تصاحب کرده است. افراد برای بازی کردن و سرگرم شدن حاضرند مبالغ زیادی را پرداخت کنند. در آینده ای که سرگرمی هایش کاملا به دنیاهای واقعیت مجازی وابسته است، خرید و فروش در متاورس یک فعالیت اقتصادی به صرفه می باشد. تصور کنید در یک دنیای دیجیتال که بعدا همه گیر می شود، اول از همه دارای سهام و دارایی های دیجتال باشید. این بخشی از آینده است. آینده ای که خیلی از غول های فناوری به سرعت به دنبال تصاحبش هستند.

تبدیل فیسبوک به شرکت متا

 

اتفاق بعدی مربوط به کاربردهای فراتر از بازی و سرگرمی دنیاهای واقعیت مجازی می شود. یک نمونه کوچک از آن را در قضیه کرونا و فاصله گذاری ها دیدیم. فرض کنید که به هر دلیلی این سبک زندگی آینده را پر کند. مثلا سرعت بیشتر یا مصرف کمتر منابع کره زمین. امروزه بخش مهمی از آموزش الکترونیکی شده است. خیلی از دانشگاه های بزرگ دنیا حتی بدون کرونا هم مدارک با آموزش از راه دور صادر می کنند. متاورس قطعا سهمی بزرگ از این آینده و آموزش و زندگی بر پایه واقعیت افزوده دارد.

جمع بندی

توضیح دادیم که چرا دنیای متاورس الان و بعدا سهم مهمی از تجارت و زندگی افراد را در بر می گیرد. گفتیم که خرید و فروش در متاورس در قبال فعالیت و بازی کردن و بعد استفاده از توکن ها امکان پذیر است. چند دنیای واقعیت افزوده معرفی کردیم که بعضی توکن مخصوص به خودشان را هم داشتند. مثلا توکن های مانا و سند که برای دو بازی معروف این حوزه هستند. بیشتر چنین توکن هایی بر پایه شبکه بلاک چین اتریوم کار می کنند. توضیح دادیم که چه طور متاورس می تواند سهم قابل توجهی از سرگرمی، آموزش، ارتباطات و تجارت در آینده ی کره زمین را به خود اختصاص دهد. البته مثل همیشه باید راجع سرعت این تحولات با احتیاط رفتار کرد.

سوالات متداول راجع خرید و فروش در متاورس

چند نمونه توکن برای دنیاهای واقعیت افزوده کدام ها می باشند؟
مثال های زیادی وجود دارد که پروژه های مختلفی برای استفاده در متاورس ایجاد شده اند. به عنوان مثال توکن سند که برای بازی The Sandbox می باشد و توکن مانا که برای بازی Decentraland ایجاد شده است. هر دو این ها بر پایه شبکه اتریوم کار می کنند.

آینده ی متاورس به چه سمت می رود؟
متاورس بخش مهمی از آینده ی اقتصاد و فعالیت های اجتماعی انسان هاست. این تکنولوژی می تواند ارتباطات و سرگرمی را دچار تحولات بزرگ کند. واقعیت افزوده می تواند به انسان تجربه هایی ورای تصور اعطا کند که حتی پیشبینی خوب و بد بودنشان هم دشوار است.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها