پیشبینی قیمت ترون برای کوتاه مدت و میان مدت

اکسچنجر » پیشبینی قیمت ترون برای کوتاه مدت و میان مدت
قیمت ترون در آینده
تعداد بازدید : 190

رمز ارز ترون دارای بلاک چین بر پایه اثبات سهام است. این ارز دیجیتال سال ۲۰۱۸ برای استفاده در تراکنش های مربوط به رسانه ها و صنعت سرگرمی ایجاد شد. ترون در چند دوره زمانی توانست نظر تریدر ها را به خود جلب کند. به طور کلی دو مرحله صعودی بزرگ در روند قیمت ترون قابل مشاهده است. البته مشابه بقیه ارز های دیجیتال، قیمت آن در چند ماه اخیر یک روند بدون حرکت های عجیب با تمایل به پایین آمدن داشته است. اما قیمت ترون در سال های آینده چگونه خواهد بود؟ در این مقاله تلاش می کنیم جزئیات مربوط به پیشبینی قیمت ترون را بیشتر بررسی کنیم.

ترون چیست؟

ترون یک ارز دیجیتال با بلاک چین مخصوص خود است. این رمزارز بر پایه اثبات سهام یا همان Proof of Stake کار می کند. افراد می توانند ترون های خود را در یک روند رای گیری قرار دهند. هر سه ثانیه یک بلاک جدید در شبکه این ارز دیجیتال ایجاد می شود. این ارز مخصوص انجام تراکنش های غیر متمرکز طراحی شده. مثلا اپلیکیشن ها با قابلیت پرداخت غیر متمرکز از چنین شبکه ای استفاده می کنند.

تجربه بازار از قیمت ترون

پیش از ادامه این بحث خوب است به این نکته اشاره کنیم که اساسا قیمت های گذشته نمی توانند نمای کاملی از روند آینده دست دهند. به همین دلیل نباید این بخش را پایه اصلی معاملات آینده خود برای ارز دیجیتال ترون قرار دهید.

بعد از گذشت مدت کوتاهی از معرفی، ترون در سال ۲۰۱۸ توانست سطح قیمتی ۰.۳ دلار را تصاحب کند. این قیمت بیشترین مقدار طی تمام سال های گذشته است. بعد از آن تا حالا ترون نتوانسته این سطح را پس بگیرد. طی دو ماه ترون به اصلاح قیمت جدی برخورد کرد و تا کمتر از ۰.۰۵ هم رسید. روند سینوسی آن برای سه سال بعدی ادامه داشت تا اینکه در ۲۰۲۱ توانست باز هم رشد قیمت را تجربه کند و چند ماهی در حوالی قیمت ۰.۱ تا ۰.۱۵ حرکت کند.

روند قیمتی ترون

همان طور که همه شاهدش بودیم، طی یک سال گذشته بازار ارز های دیجیتال حال خوبی نداشت. بعد از شروع جنگ اوکراین و نگرانی های اقتصادی راجع آینده جهان، بیشتر این ارزها دچار سقوط قیمت شدند. قیمت ترون هم دچار کاهش زیاد شد.

پیشبینی روند قیمت ترون برای کوتاه مدت

در کوتاه مدت طی یک ماه آینده، تحلیلگران قیمت ترون با نماد TRX را بین دو مقدار ۰.۰۵۲ و ۰.۰۵۶ دلار پیشبینی می کند. به صورت میانگین قیمت ترون در حوالی ۰.۰۵۴ دلار خواهد بود. این اعداد را می توان تا پایان امسال هم صحیح فرض کرد.

تحلیلگران قیمت ترون برای سال بعدی را همراه رشد پیشبینی می کنند. آن ها اعتقاد دارند که بشود سطح قیمتی با میانگین ۰.۰۸۰۹ را اوایل سال ۲۰۲۳ پس گرفت. ماکزیمم قیمت هم در حوالی ۰.۰۹۰۹ خواهد بود. در ادامه ی سال ۲۰۲۳ هم نظرات راجع قیمت ترون مثبت است. این امکان وجود دارد که ترون برای کل سال به قیمت ۰.۱۵ هم برسد. البته در کل دیگر ایده ای برای روند های صعودی بدون پشتوانه وجود ندارد. به همین دلیل خیلی از تحلیلگران نظرات منطقی تر برای ادامه کار دارند.

قیمت های بلند مدت ترون چه قدر می شود

به عقیده تحلیلگران CryptoNewsZ قیمت ارز دیجیتال ترون با نماد TRX در سال ۲۰۲۴ نهایتا به ۰.۱۷ برسد. گروه PricePrediction نظر دیگری دارند و قیمت ترون برای ۲۰۲۳ را حوالی ۰.۰۸۱ می دانند و برای سال بعد از آن هم ۰.۱۲ را پیشبینی می کنند. البته واضح است که هر چه قدر مقیاس زمانی بزرگتر می شود، این مقادیر هم حاشیه امنیت کمتری خواهند داشت.

البته ایده مشترک تمام این تحلیل ها، نظر مثبت برای آینده قیمت ترون است. این تحلیلگران همه اعتقاد دارند که اقتصاد آینده جهان با روی خوش به قیمت ارز های دیجیتال نگاه می کند. به همین دلیل در ادامه ی کار برای سال های ۲۰۲۵ انتظار قیمت ۰.۱۸ تا ۰.۲۴ را داریم. سال بعد از آن هم که می شود ۲۰۲۶ قیمت طبق تحلیل های مختلف حتی به سطح تاریخی ۰.۳ هم می رسد و از آن بیشتر می شود.

آینده قیمت ترون چگونه است

تحلیل های نه چندان دقیقی هم برای ادامه کار وجود دارد. مثلا بعضی وب سایت ها و تحلیلگران اعداد بزرگی مثل ۱ دلار و بیشتر را برای ۲۰۳۰ پیشبینی می کنند که البته به کار سرمایه گذاری نمی خورد. ما در گزارش های دیگری پیشبینی قیمت ها برای بقیه ارز های دیجیتال را هم آورده ایم. نقطه مشترک همه آن ها، یک نوع خوش بینی نسبت به قیمت کریپتو در سال های بعد است. البته روند های کاهشی و نوسانی جدی طی یک سال گذشته، خیلی از تحلیلگران را محتاط کرده است. دیگر مثل قبل نمی توان یک روند صعودی شدید یا بی منطق را از بازار انتظار داشت.

جمع بندی

ترون یک ارز دیجیتال با شبکه بلاک چین مخصوص خود است. این شبکه بر پایه روش اثبات سهام عمل می کند. قیمت ترون در رکورد تاریخی به عدد ۰.۳ رسیده است هر چند ۴ سال از آن زمان می گذرد. طی این سال ها قیمت ترون مثل بقیه ارز های دیجیتال دچار نوسان هایی شده است. با این حال می توان به عدد پایداری مثل ۰.۰۵ اعتماد کرد. پیشبینی ها در مورد آینده میان مدت و بلند مدت ترون مثبت است. برای سال ۲۰۲۶ اعداد تا بیش از یک دلار هم می رسند. هر چند باید توجه کرد که این پیشبینی ها مبنای مناسبی برای سرمایه گذاری نیستند.

سوالات متداول قیمت ترون

ترون از چه نوع شبکه بلاک چینی استفاده می کند؟
ترون دارای شبکه مخصوص خود است که بر پایه اثبات سهام عمل می کند.

بیشینه تاریخی قیمت ترون چه قدر است؟
ترون در ماه های اولیه سال ۲۰۱۸ توانست سطح قیمتی ۰.۳ را هم کسب کند که بیشینه تاریخی آن محسوب می شود.

آیا ترون باز هم افزایش قیمت خواهد داشت؟
به نظر می رسد که بازار نسبت به قیمت این ارز دیجیتال نظر مثبتی دارد. اکثر پیشبینی ها انتظار یک روند صعودی برای ماه های آینده دارند البته با شیب ملایم.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها