راهنمایی تازه واردان برای معامله ریپل

اکسچنجر » راهنمایی تازه واردان برای معامله ریپل
معامله ریپل
تعداد بازدید : 198

ارز دیجیتال ریپل برای اهداف بزرگی طراحی شده است. این ارز که در اصل با نام XRP شناخته می شود، برای ایجاد روشی جدید در مبادله مالی ساخته شده است. شرکت طراح و توسعه دهنده، امروزه از چند گروه مختلف برای تعریف نیاز های جدید استفاده می کند. به عنوان مثال ریپل تلاش می کند که برنامه ای برای اتصا مستقیم به بانک های واقعی پیدا کند. معامله ریپل از آن جهت توصیه می شود که می بینم چیزی جدید و جالب پشت سر آن وجود دارد. ریپل جزو ارز هایی است که شبکه بلاک چین خودش را دارد. با این حال این ارز دیجیتال قابلیت استخراج شدن را ندارد. تعداد توکن ها ریپل موجود در بازار ثابت است و افزایش پیدا نمی کند.

در این مقاله تلاش می کنیم مهمترین نکاتی که حتی یک تازه وارد در این حوزه باید بداند را برایتان توضیح دهیم.

دانستنی های اولیه قبل از معامله ریپل

همیشه خوب است که قبل از شروع ترید، به داده هایی درباره ی کریپتوکارنسی دست پیدا کنیم. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این متن یک معرفی قبل از معامله ریپل برایتان داشته باشیم. ارز دیجیتال XRP اساسا برای تغییر روش در نحوه ایجاد تبادلات مالی ایجاد شد. همان طور که می دانیم در روش های کلاسیک این کار توسط بانک ها و سیستم هایی مثل سوییفت انجام می شود. در عوض ریپل تلاش می کند بستری دیجیتال، امن، غیرمتمرکز و البته با کارمزد کمتر تشکیل بدهد.

شبکه بلاک چین XRP توکن ریپل

 

همه می دانیم که تراکنش های متمرکز در یک دیتابیس می تواند به ضرر جامعه تمام شود. اولین خطر، مربوط به هک کردن است. در صورتی که سرورهای سیستم هک شوند، تمام اطلاعات اشخاص و تراکنش ها به خطر می افتند. در طرف دیگر ماجرا هم قوانین محدود کننده وجود دارند. به عنوان مثال بانک ها در سراسر جهان از قوانین دولتی و بین المللی تبعیت می کنند. ریپل به دلیل ایجاد محیطی برای تراکنش های خارج از کنترل حتی توسط دولت آمریکا جریمه هم شده است.

ریپل از کجا آمده است

ریپل ارز دیجیتالی است که طراحی شده برای انجام و تایید تراکنش های در مکان هایی با فاصله زیاد. این تراکنش ها توسط یک گروه محدود از اعضای شبکه بلاک چین بررسی و تایید می شوند. به این اعضای شبکه اصطلاحا گره گفته می شود. این روش را در مقابل بیت کوین قرار دهید. می دانیم که شبکه بیت کوین بر اساس منطق اثبات کار عمل می کند. در این شبکه هر عضو جدیدی می تواند با خرج کردن انرژی و قدرت محاسباتی، وظیفه بررسی و تایید تراکنش را بر عهده بگیرد. در مورد XRP این مدل دیگر مورد نظر نیست.

در ابتدای کار یک صد میلیارد توکن XRP در شبکه ایجاد شده است. این مقدار قابل افزایش نیست. در نتیجه برای وارد شدن به این بازار کاری جز معامله ریپل نمی شود انجام داد. بیشتر این ریپل های ایجاد شده بعدا به یک شرکت به نام ریپل واگذار شد. این گروه وظیفه دارد که با انجام کارهای مختلف از جایگاه و اهداف ایجاد توکن XRP حمایت کند. ما ارز دیجیتال مذکور را عمدتا به همین نام می شناسیم.

نهاد های قانونی که از ریپل حمایت می کنند

توجه داشته باشید که بخشی از کار شبکه XRP یا همان ریپل نت، توسط بانک ها حمایت می شود. گروهی از گره های شبکه، یا همان سرور ها، توسط بانک های مختلفی در جهان ایجاد شده اند. این ارز دیجیتال در یک زمان مشخص و توسط افراد خاص ایجاد نشده است. البته امروزه شرکت ریپل به روش های مختلف از آن حمایت می کند. با این حال همان طور که گفتیم ایده پشت سر شبکه XRP جاه طلبانه و جذاب است. به همین دلیل شرکت ها و بانک های مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که از آن حمایت می کنند.

چگونه معامله ریپل را شروع کنیم

توضیح دادیم که اساسا این ارز دیجیتال قابل استخراج نیست. البته تعداد توکن های موجود در بازار هم ثابت نیستند. هر بار که یک معامله ریپل رخ می دهد، مقدار بسیار اندکی از توکن توسط گیرنده ارز سوزانده می شود. این عدد البته آن قدر کوچک است که تخمین زده می شود که به ۷۰۰۰۰ سال زمان برای از دست دادن کل توکن ها نیاز داریم.

استفاده از کیف پول مخصوص ریپل

 

مثل بقیه ارز های دیجیتال برای خرید مستقیم ریپل به والت یا همان کیف پول نیاز دارید. البته افرادی که ریپل را در سایت های خرید و فروش ارز تهیه می کنند، ممکن است بخواهند ارز خود را در همان جا نگه دارند. در این صورت هزینه های مربوط به ذخیره ارز بر عهده آن سایت ها است. به هر نحو این کار چند خطر دارد:

  • خطر اول مربوط به هکر هاست. می دانیم که در دنیای امروز سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال هدف جذابی برای خرابکاری هستند. اگر می خواهید ریپل را برای طولانی مدت نگهداری کنید، بهتر است والت جداگانه داشته باشید.
  • خطر دوم هم مربوط به کلاهبرداری ها می شود. مخصوصا در صرافی های خارج از کشور که هیچ پایگاه ثابت و پشتوانه محکمی ندارند. متاسفانه این روزها خیلی از معامله گران در کشور خودمان پیدا می شوند که بدون مطالعه سراغ صرافی های خارجی می روند. بهترین مثال برای نفی این روش، کلاهبرداری جدیدی است که در کشور آمریکا در یک سایت خیلی معروف رخ داد که نهایتا باعث چند میلیارد دلار ضرر به کاربران شد.

کیف پول های ریپل یک تفاوت با دیگر والت ها دارند. این کیف پول ها را با ۲۰ رقم شماره گذاری می کنند. بهترین نکته راجع خرید و فروش ریپل، مربوط به کارمزد های اندک آن می شود. گفتیم که یکی از هدف های اصلی برای طراحی بلاک چین XRP کمک به تراکنش ها با کارمزد کم بوده است.

تحلیل گذشته و آینده ی قیمت ریپل

همانند بسیاری از ارز های دیجیتال ریپل هم روز های طلایی در سال ۲۰۱۸ و سال ۲۰۲۱ داشته است. این روزهای طلایی با قیمت بیشینه در ۲۰۱۸ و صعود در سال ۲۰۲۱ همراه بوده است. بیشترین قیمت تاریخی آن ۲.۷۵ دلار بوده که بعد از ۲۰۱۸ هرگز به آن برنگشته است. در سال ۲۰۲۱ توانست تا ۱.۵۶ هم بالا بروند. برای حدود یک سال این قیمت حول یک دلار نوسان داشت.

تا اینکه مثل همیشه به سال ۲۰۲۲ می رسیم. امسال در کل برای ارزهای دیجیتال خوب نگذشت. XRP هم بخش مهمی از قیمت خود را از دست داد. اگر میانگین قیمت ۲۰۲۱ را یک دلار فرض کنیم در لحظه نگارش این مقاله، ریپل ۶۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.

تحلیل قیمت ریپل

 

بازار معامله ریپل به شدت تحت تاثیر خبرهای خاص است. شاید مطلع باشید که شرکت ریپل درگیر یک پرونده در دادگاه های آمریکاست. طرف دیگر پرونده سازمان امنیت ایالات متحده است. این سازمان ادعا می کند که ریپل در سال ۲۰۱۳ وقتی هنوز رسمی نبوده، اقدام به خرید و فروش و تجارت با توکن خود کرده است. این روند قانونی اثرات منفی خودش روی قیمت ریپل را داشته است. به هر حال به نظر می رسد هر خبر خوبی از این پرونده و البته خبرها راجع قوانین مالی آمریکا، می تواند رشد سریع برای ریپل رقم بزند.

دقت داشته باشید که تاریخچه ی ارز دیجیتال بخشی از حقیقت است. هرگز نباید صرفا با توجه به گذشته اقدام به معامله کریپتوکارنسی کنید. اگر یک قیمت بالا در گذشته فتح شده است، الزامی وجود ندارد که در آینده نزدیک دوباره آن سطح را مشاهده کنیم.

جمع بندی

سوال نهایی این است که آیا وارد معامله ریپل بشویم؟ پاسخ این است که شما مسئول ریسک های معاملاتی خود هستید. بهترین کار مطالعه و بررسی بازار است. ریپل روی کاغذ ایده های جذاب و آینده داری پیشنهاد می کند. به همین دلیل می توان نسبت به آن خوش بین بود. البته هرگز ریسک سرمایه گذاری همه ی پول خود در یک ارز دیجیتال را قبول نکنید. بهترین کار مانیتورینگ بازار و ورود آرام آرام به آن است.

سوالات متداول راجع معامله ریپل

ریپل چیست؟
توکن XRP که امروزه با نام ریپل هم شناخته می شود، یکی از انواع ارز دیجیتال موجود در بازار است. این ارز شبکه بلاک چین مخصوص خود را دارد.

تفاوت اصلی بین ریپل و بیت کوین در چیست؟
یک تفاوت مهم در عمومی بودن کار با شبکه بیت کوین است. برای ریپل یک شبکه با اعضای محدود وجود دارد که تراکنش ها را به سرانجام می رساند. در حالی که می دانیم بیت کوین قابلیت استخراج دارد و به لطف اثبات کار، هر کسی می تواند وارد جریان ثبت تراکنش شود.

آیا ریپل و XRP فرقی با هم دارند؟
بله. ریپل در اصل نام شرکتی است که کنترل بازار و پروژه های شبکه XRP را بر عهده گرفته است. نام اصلی توکن همان XRP می باشد.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها