افزایش دشواری برای استخراج لایت کوین

اکسچنجر » افزایش دشواری برای استخراج لایت کوین
استخراج لایت کوین
تعداد بازدید : 188

کد بلاک چین لایت کوین در اصل یک کپی از کد بیت کوین است. این شبکه قرار بوده همان عملکرد را داشته باشد با سرعت بیشتر برای تراکنش ها و مقیاس پذیری بهتر. اصطلاحا در بازار ارز دیجیتال لایت کوین را شبیه به نقره دیجیتال می دانند در کنار طلا که بیت است. این شبکه به صورت باز طراحی شده و همه می توانند اقدام به استخراج لایت کوین از شبکه کنند. مثل بیت کوین. امروزه نام ارز دیجیتال اصیل در این شبکه را با LTC می شناسند. لایت کوین اصطلاحا از نوع P2P است یعنی صاحبان ارز قادر به معامله مستقیم آن بین هم می باشند. در این مقاله می خواهیم به خبری که اخیرا منتشر شده است بپردازیم. خبری مبنی بر کاهش سرعت استخراج لایت کوین از شبکه.

رکورد های جدید برای سختی استخراج لایت کوین

به نظر می رسد که دشواری استخراج این ارز دیجیتال در حال رکورد شکنی تازه ای است. متخصصان می گویند برای استخراج هر بلاک باید ۱۸ میلیون هش صرف شود.

ابتدا اجازه بدهید که تعریفی از هش داشته باشیم. همان طور که می دانید اساس گونه ای از شبکه های بلاک چین بر اثبات کار استوار است. شکل دقیق این رخداد به الگوریتم آن پروژه مربوط است. در مورد استخراج لایت کوین یک گروه ماینر داریم که ابزار محاسباتی خود را در اختیار الگوریتم می گذارد. این گروه باید مسئله مورد نظر الگوریتم را حل کند. به واحدهایی که این تلاش را درجه بندی می کنند، اصطلاحا هش گفته می شود.

دستگاه استخراج لایت کوین

در اینجا شبکه بلاک چین یک هش کمینه را تعیین می کند. ماینر ها قرار است مدام اقدام به تولید هش های شانسی کنند. هر کدام از اعضای شبکه که قبل از بقیه هش کمتر از مقدار تعیین شده را بیابد، باعث ایجاد قطعه دیگری از بلاک چین یا همان زنجیره بلوکی شده است. این عضو به دلیل خدمت به شبکه جایزه دریافت می کند که همان توکن لایت کوین یا LTC است.

افزایش دشواری سبب چه رخدادی می شود؟

در زمان کنونی خیلی از شبکه هایی که بر پایه اثبات کار عمل می کنند دچار این حالت شده اند. به عنوان مثال بیت کوین به عنوان محبوب ترین ارز دیجیتال با قیمت بالا جذابیت زیادی برای شرکت اعضای بیشتر در قضیه استخراج دارد. لایت کوین هم به مرور دچار افزایش قیمت و محبوبیت شده. همین ماینر ها را زیادتر کرده و رقابت را سخت تر. افزایش دشواری یعنی شما به قدرت محاسباتی و صرف انرژی بیشتری برای دریافت جایزه از شبکه نیاز دارید.

نکته جالبتر اما در پیش روی ما قرار دارد. شبکه لایت کوین در بدو ایجاد به ازای تکمیل هر بلوک شبکه، به برنده ها ۵۰ توکن جایزه می داد. اما به مرور زمان با استخراج بیشتر برای حفظ ارزش بازار و مباحث فنی دیگر، مقدار این جایزه کمتر می شود. امروزه برای استخراج لایت کوین به شما ۱۲.۵ توکن جایزه می دهند. این مقدار با نصف شدن بعد از هر ۴ سال به اینجا رسیده. نکته اینجاست که تغییر بعدی سال ۲۰۲۳ روی می دهد. بعد از آن جایزه شبکه حتی کمتر شده و به ۶.۲۵ خواهد رسید.

قیمت ارز دیجیتال در بازار

در لحظه نگارش این مقاله قیمت هر توکن LTC به ۶۰ دلار رسیده است. به نظر این روند قرار است همان روند پایدار چند هفته گذشته را ادامه بدهد. از طرف دیگر خبرهای خوبی مخصوص چند توکن خاص در بازار آمریکا پخش شده. به نظر می رسد که به زودی خرید و فروش سه ارز دیجیتال لایت کوین، بیت کوین و اتریوم به صورت قانونی در این کشور پذیرفته شود. بعد از رخداد های عجیب و غریب این سه هفته، چنین اتفاقی حتما برای بازار مفید فایده است. مخصوصا اتفاقی که برای صرافی FTX پیش آمد که خیلی از معامله گران آمریکایی را متضرر ساخت. داستان کامل این قضیه را می توانید در مقاله مربوط به ورشکستگی صرافی FTX در سایت اکسچنجر پرو مطالعه کنید.

چگونه لایت کوین استخراج کنیم

به هر نحو نکته اینجاست که لایت کوین امروزه جزو ارز های دیجیتال معتبر شناخته می شود. به همین دلیل انتظار این است که روند قیمتی آن تا حد زیادی از بیت کوین و اتریوم تبعیت کند.

جمع بندی

در این مقاله از خبری که توسط موسسه پشتیبان لایت کوین منتشر شده صحبت کردیم. این موضوع که با افزایش ماینر ها و گذشت زمان، دشواری استخراج لایت کوین از شبکه بلاک چین افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. قرار است در سال ۲۰۲۳، یک بار دیگر جایزه شبکه به ماینر ها نصف شود. در این صورت مقدار آن به ۶.۲۵ توکن برای اضافه کردن هر بلوک می رسد.

سوالات متداول مرتبط با استخراج لایت کوین

شبکه بلاک چین لایت کوین چه ویژگی هایی دارد؟
کد این شبکه را باید یک نوع کپی برداری از کد بیت کوین دانست. این شبکه به صورت منبع باز ساخته شده است. شما می توانید بین خریدار و فروشنده به صورت مستقیم تبادل توکن را انجام دهید.

جایزه حل هر بلوک شبکه چه قدر است؟
امروزه جایزه آن به ۱۲.۵ توکن برای هر بلوک رسیده است. این مقدار سال آینده نصف می شود و به ۶.۲۵ دلار می رسد.

هر چند وقت یک بار جایزه شبکه لایت کوین نصف می شود؟
به صورت تقریبی می شود آن را ۴ سال تخمین زد. دقیق تر آن بر اساس استخراج ۸۴۰۰۰۰ بلوک است.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها