توسعه ریپل در اروپا، در مسیر قوانین جدید

اکسچنجر » توسعه ریپل در اروپا، در مسیر قوانین جدید
توسعه ریپل در اروپا
تعداد بازدید : 161

شاید اخبار مربوط به شرایط قضایی ریپل در آمریکا را خوانده باشید. ریپل چند وقتی است که درگیر یک دعوای حقوقی در ایالات متحده است. این دعوا را سازمان امنیت مالی آمریکا شروع کرد. این اداره می گوید که شرکت مذکور قبل از گرفتن مجوز های مربوطه، اقدام به فروش توکن های خودش کرده. توکنی که با وجود نام دیگر، امروز آن را با نام شرکت توسعه دهنده اش می شناسیم: ریپل. این دعوای حقوقی باعث پیچیده شدن اخبار منفی در آمریکا شد، با این حال توسعه ریپل در اروپا و قاره های دیگر ادامه دارد. نکته مثبت راجع این ارز دیجیتال پشتیبانی و کار های تحقیقاتی جدی است. این کارهای تحقیقاتی به آینده هر توکنی کمک می کند. اما اخیرا اخباری مبنی بر سهولت خرید و فروش ریپل در ایرلند پخش شده. همان طور که می دانید ایرلند به دو قسمت شمالی و ایرلند بریتانیا تقسیم بندی می شود. این کشور هم دارای شرایط اقتصادی و سیاسی مطلوب خودش هست که ممکن است تاثیرات مثبت بیشتری روی آینده ریپل بگذارد.

تاثیر قوانین حکومتی بر توسعه ریپل

وقتی یک توکن مورد تایید حکومت های محلی قرار می گیرد، اول از همه نوعی رسمیت و مقبولیت اجتماعی متوجه آن می شود. البته همه متوجه هستیم که اساس کار کریپتوکارنسی بر غیر متمرکز بودن و به نوعی غیر دولتی بودن است. با این حال در دنیای امروز، کار کردن به دور از کنترل دولت ها کار خیلی سختی است.

پارلمان ایرلند
پارلمان ایرلند

 

ریپل همان طور که اشاره کردیم در سرزمین اصلی خود دچار فشار هایی شده است. به عنوان مثال کاهش درآمد و درگیری های حقوقی را در کنار خودش می بیند. با این حال توسعه ریپل منتظر افراد دیگر نایستاده. شرکت مذکور علاقه مند است که اهداف خود را در جاهای دیگر دنیا جلو ببرد و اول از همه سراغ اروپا رفته.

ایرلند و اتصال به اقتصاد اروپا

کشور ایرلند احتمالا چسبیده به نام انگلستان و بریتانیا در ذهن شما نقش بسته است. این کشور یک جزیره در سمت غربی انگلستان است. ایرلند از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده که ایرلند شمالی به عنوان یک کشور مستقل شناخته می شود. این کشور دارای اقتصاد توسعه یافته ای است که تا حد زیادی به صنایع مربوط به دریا وابستگی دارد. ریپل تلاش کرده که کار قانونی شدن خود را از این کشور به عنوان یک محیط باز برای توسعه خودش آغاز کند. قطعا این آخرین مرحله نیست و کشورهای بیشتری جزو هدف گذاری این شرکت خواهند بود.

مجموعه قوانین میکا در اروپا

اروپا یک مجموعه قانونی تحت عنوان میکا ایجاد کرده است. در این قالب تلاش می شود که فعالیت کریپتوکارنسی وضعیت سازمان یافته تری در این قاره پیدا کند. به همین دلیل یکی از اهداف ریپل وارد شدن از این در است. همچنین اخیرا ریپل در یک مقاله توضیح داده که چگونه کشور بریتانیا می تواند به توسعه قانونی ریپل و توکنش در بازار کمک کند. این ها اولین مراحل برای رسیدن با طرح های قانونی و تصویبشان است. یکی از بهترین امیدهای کریپتو در بریتانیا، نخست وزیر جدید آن کشور است. ریشی سوناک که خودش از ثروتمندان این کشور است، از طرفداران این بازار به شمار می رود.

قوانین میکا برای ارزهای دیجیتال

 

خروج از آمریکا و توسعه در کشور های دیگر

ریپل اخیرا اعلام کرده که میزان درآمدش از بازار آمریکا کاهش پیدا کرده است. البته بعید است که چنین شرکتی از بازار سرشار ایالات متحده کلا خداحافظی کند، اما تا سال ۲۰۲۳ طول می کشد تا بتوانند تمام جوانب را بسنجند. به همین خاطر باید منتظر دیگر کشورهای جهان هم باشیم که ریپل سراغ قانون گذارانشان می رود.

یاد سم بنکمن فرید بیافتیم

قصه دردناک و البته مضر صرافی FTX برای بازار را شنیده ایم. نمی توان کتمان کرد که این اتفاق روی اقبال عمومی تاثیر بدی گذاشت. ترس ها از یک صرافی اشتباهی یا توکن تقلبی در حال افزایش است. البته کوین های اصیل هنوز دارای اعتبار بالایی هستند. مثلا اتریوم روز به روز به فکر توسعه و آپدیت خودشان هستند. ایده اصلی هنوز پابرجاست و خود را جلو می برد.

با این حال اگر بازار ارز دیجیتال بخواهد دوباره در بین عموم مردم رشد کند، باید سراغ اعتمادسازی برود. یکی از مهمترین اعتمادساز ها، سیستم قضایی و حقوقی هر کشور است. اگر شما بتوانید مردم یک سرزمین را متقاعد کنید که کارتان تحت نظارت قانون است، آن ها خیلی راحتتر با موضوع شرکت و سرمایه گذاری کنار می آیند. اتفاقی که برای صرافی FTX افتاد نباید دوباره تکرار شود. دنیا پر از افراد سو استفاده گر است و همه این ها به بازار اجازه نمی دهد که بیش از این قانون گریز زندگی کند.

جمع بندی

در این متن راجع جدیدترین اخبار حول توسعه ریپل صحبت کردم. گفتیم که توسعه ریپل از سمت آمریکا به سمت اروپا رفته است. ایستگاه اول این اتفاق در کشور ایرلند است. در پارلمان این کشور لوایح مربوطه در نوبت تصویب هستند. بعد هم کشورهای اروپایی دیگر باید بررسی شوند. بریتانیا یکی از بزرگترین اقتصاد های جهان است. ریپل تلاش های پارلمانی برای تصویب قوانین مورد نیاز را شروع کرده. ریشی سوناک نخست وزیر جدید بریتانیا از طرفداران ارز دیجیتال است و همین باعث دیده شدن بارقه های امید برای قانونی شدن انواع توکن ها و کوین های دیجیتال در این کشور است.

سوالات متداول راجع توسعه ریپل در اروپا

ایرلند کجاست و آیا ریپل در آن قانونی شده؟
کشور ایرلند در غرب انگلستان قرار گرفته است. این کشور دارای فضای آرام سیاسی و اقتصاد توسعه یافته بر پایه دریاست. اخیرا کار تصویب قوانین مربوط به کار ریپل در این کشور به مراحل خوبی رسیده است.

قانون میکا چیست؟
اروپا یک مجموعه قوانین مادر برای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده تا با استفاده از آن ها، یک کوین رسمیت قانونی بگیرد. توسعه ریپل در اروپا بستگی به استفاده از این مجموعه قوانین دارد.

ریپل چیست؟
ریپل در اصل یک شرکت توسعه و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است که به عنوان پشتیبان اصلی توکن XRP شناخته می شود. ریپل فعالیت اصلی خود را در آمریکا شروع کرد و در حال حاضر تلاش می کند که به دیگر کشور های جهان هم وارد شود.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها