در آخرین دادگاه ریپل چه گذشت؟

اکسچنجر » در آخرین دادگاه ریپل چه گذشت؟
آخرین دادگاه ریپل
تعداد بازدید : 179

شرکت ریپل به عنوان حامی و پشتیبان توکن XRP در حال حاضر یک دادگاه مهم را پیش می برد. موضوع این دادگاه راجع فعالیت های غیرقانونی احتمالی است که این شرکت قبل از رسمی شدن خرید و فروش توکن خود انجام داده است. این اتهام را کمیسیون امنیت و تبادلات ایالات متحده آمریکا در دادگاه به ریپل وارد کرده است. آن ها می گویند که شرکت مذکور پیش از شروع قانونی روند خرید و فروش، چند معامله یا واگذاری خارج از شبکه با بنگاه های دیگر داشته است. از طرف دیگر ریپل با قبول اینکه چنین تبادلاتی وجود داشته، می گوید که نباید این بخش را جزو سرمایه گذاری یا معامله تجاری دید و قصد آن ها انجام بخشی از روند تحقیق و توسعه بوده است. چند روز پیش آخرین دادگاه ریپل برگزار شد.

به هر حال XRP در حال حاضر مقام هفتمی بین ارز های دیجیتال ارزشمند را دارد. به همین دلیل اخبار آخرین دادگاه ریپل ممکن است برای خیلی از شما اهمیت بالایی داشته باشد.

تلاش ها برای بردن آخرین دادگاه ریپل

نکته جالب این جاست که هنوز فرآیند دادگاه به مرحله رد یا قبول اتهامات نرسیده است. در اصل دادگاه در این مرحله می خواهد تصمیم بگیرد که اصلا پرونده باید به هیئت ژوری ارسال شود یا نه. هر دو طرف این ماجرا یعنی کمیسیون امنیت و تبادلات آمریکا و شرکت ریپل دارند تلاش می کنند که قاضی را متقاعد کنند که بدون رفتن سراغ یک فرآیند کامل تحقیق و بررسی، طرف دیگر محکوم شود. این پرونده را قاضی آنالیزا تورس از یک دادگاه در شهر سان فرانسیسکو بررسی می کند.

آخرین اظهار نظرها در دادگاه

هر دو طرف تا حد زیادی خودشان را محق می دانند. البته این طبیعی است. با این حال آن ها یکدیگر را به طور مشخص به استفاده اشتباه از قانون یا گول زدن قانون متهم می کنند.

به عنوان مثال در این دور از دادگاه، ریپل مدعی شد که کمیسیون امنیت آمریکا از قاضی می خواهد شرایطی را ایجاد کند که به این کمیسیون اعتبارات قانونی جدیدی بدهد. یعنی آن ها معتقدند که اتهامات و درخواست های کمیسیون امنیت و تبادلات آمریکا برای ایجاد چنین پرونده ای کافی نیست.

در طرف دیگر ماجرا هم این کمیسیون معتقد است که شرکت ریپل با ساخت یک تست مصنوعی و خودساخته قوانین آمریکا در حوزه مالی را به مسخره گرفته است. همان طور که احتمالا شنیده باشید شرکت ریپل مدعی است که تبادل توکن XRP ذکر شده در پرونده، در اصل بخشی از یک تست شبکه و نرم افزار بوده است قبل از اینکه این ارز دیجیتال وارد دنیای معاملات گسترده شود.

روند دادگاه به چه سمتی می رود

البته آن طور که از شواهد بر می آید، ریپل از دفاعیات خود در دادگاه راضی است. آن ها می گویند فرآیندی که در این دادگاه طی کرده اند باعث غرور خود و تمام جامعه ارز دیجیتال است. در آخرین دادگاه ریپل آن ها مدعی شدند که در تمام این مدت صادقانه با دادگاه رفتار کرده اند. شاید همین هم باعث شده که به نتیجه آن خوش بین باشند. در اصل بخشی از این خبر را یکی از مدیران ارشد ریپل در توییتر منتشر کرده و گفته که این آخرین دفاعیه ریپل برای این پرونده بود که به قاضی ارائه شد. آن ها در این دفاعیه خواستند که قاضی به طور کامل پرونده را به نفع ریپل ختم کند.

پرونده ریپل در یک دادگاه آمریکایی

 

او در توییت دیگری از کمیسیون امنیت و تبادلات آمریکا به شدت انتقاد می کند. او چند نقل قول از یک مقام این کمیسیون می آورد که در آن ها از یک تست جامع ارز دیجیتال برای اطمینان از استحکام توانایی های قانونی مبادلات دفاع می کند. در یک نقل قول دیگر، این کمیسیون از معرفی اصول یک معامله صحیح و قانونی در فضای ارز دیجیتال حمایت می کند. این در حالی است که ریپل اعتقاد دارد تست های قبلی آن ها نیز برای اطمینان از کارایی تضمین های قانونی ارز دیجیتال XRP بوده است.

انتظار از آینده این پرونده

از آنچه ما در آخرین دادگاه ریپل دیده ایم بر می آید که خیلی ها به پیروزی این شرکت امیدوارند. به نظر می رسد که حکم نهایی این مرحله از دادگاه حدود مارچ ۲۰۲۳ اعلام شود. تحلیلگران ارز دیجیتال اعتقاد دارند حکم نهایی به نفع ریپل است. نه فقط این بلکه حکم می تواند یک بیانیه قانونی در حمایت از بعضی جنبه های بازار ارز دیجیتال هم باشد. به همین دلیل باید صبر کرد و دید که حکم قاضی تورس چه است و چه پیامدهایی برای بازار دارد.

جمع بندی

در این پرونده تلاش کردیم که اخبار آخرین دادگاه ریپل در ۲ دسامبر ۲۰۲۲ را بریتان شرح دهیم. مدیران ریپل بسیار امیدوار هستند که این پرونده به نفع آن ها با رفع همه اتهامات به پایان برسد. بدیهی است که این را خیلی از فعالین بازار هم می خواهند. مخصوصا اگر به دادگاه سم بنکمن و صرافی او توجه داشته باشیم، یک پرونده دیگر شبیه آن می تواند خیلی ضربه بزرگی باشد.

سوالات متداول راجع آخرین دادگاه ریپل

ماجرای دادگاه ریپل در آمریکا چیست؟
سال ۲۰۲۰ بود که کمیسیون امنیت و تبادلات آمریکا در یک دادگاه مدعی شد که ریپل قبل از شروع قانونی خرید و فروش ارز XRP مقداری از آن را معامله کرده است. ریپل می گوید که این تبادلات بخشی از تست شبکه بوده اند و کاری خلاف قانون رخ نداده است.

توکن ریپل چیست؟
ریپل  در اصل نام شرکتی است که توکن XRP را پشتیبانی فنی و نرم افزاری می کند. به مرور زمان این دو با یکدیگر مساوی انگاشته شده اند.

آیا ریپل در دادگاه موفق می شود؟
به نظر می رسد که خیلی از تحلیلگران و آشنایان به این دادگاه نظر مساعدی راجع برد ریپل دارند. اخیرا این شرکت آخرین دفاعیه و مدارک خود را تسلیم دادگاه کرده و خواستار آن شده که اتهامات وارده رفع شوند.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها