جدیدترین تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

اکسچنجر » جدیدترین تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال
تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال
تعداد بازدید : 170

اخیرا در این چند روز، به دلیل فرا رسیدن سال نو میلادی، حجم معاملات کریپتو هم کمتر شده است. همین عامل باعث شده که تا حدی از نوسانات بازار کاسته شود. بحث دیگر هم ابهام هایی است که بین سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال شایع شده است. امروزه همه منتظر متغیر های جدید اقتصادی هستند. وضعیت اقتصاد کلان دنیا هم بی تاثیر نیست. به همین دلیل شاید تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال به آسانی گذشته نباشد. با این حال سعی داریم در این مقاله چند بخش مهم از اقتصاد جهان را زیر نظر بگیریم. این تحلیل ها بیشتر به وضعیت چند هفته اخیر می پردازند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال و بازار های مالی

استیون گلدون تحلیلگر ارشد بازار کریپتو اعتقاد دارد که طی ماه های آینده چهار رخداد در پیش داریم. رشد بازار در ارزهای دیجیتال NFT، رشد اپلیکیشن ها بر پایه سرویس Web3 و بازی های بر مبنای کریپتوکارنسی. از طرفی کشور های دارای اقتصاد صادرات محور احتمالا سراغ ارز دیجیتال می آیند. همین امر باعث می شود که شاهد یک رشد در بازار کریپتو باشیم.

از طرف دیگر تحلیلگر دیگری از بانک جی پی مورگان برعکس این فکر می کند. جارد گروس اعتقاد دارد که عوارض بازار خرسی روی آینده قیمت ارزهای دیجیتال ادامه دارد. از این نظر بازار فرسایشی باعث از بین رفتن بخشی از اقبال عمومی به بیت کوین شده است. دارایی دیجیتالی که قرار بود جای وسایل مرسوم برای مبادله مالی را بگیرد.

در ادامه تحلیل قیمت مهمترین بازارهای بین المللی در سال ۲۰۲۲ را مرور می کنیم.

بازار اس اند پی

S&P یکی از معیار های مناسب برای سنجش وضعیت اقتصاد آمریکا و جهان است. در سالی که گذشت این عدد نتوانست به یک روند صعودی دست پیدا کند. در حال حاضر شاخص اس اند پی ۵۰۰، در حال حرکت زیر خط میانگین متحرک ۵۰ روزه حرکت می کند. این یک مشخصه مهم برای رسیدن به بازار خرسی است. البته در این مدت خیلی از خریدار ها تلاش کردند که این وضعیت را خاتمه دهند. با این حال تحلیل تکنیکال قیمت می گوید که آن ها موفق نبوده اند. به نظر می رسد که اگر شاخص این بازار به کمتر از ۳۹۰۷ برسد، حتی باید منتظر کاهش بیشتر هم باشیم.

شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا در اصل یک مقایسه بین ارزش دلار و یک سبد از ارزهای حقیقی مهم در جهان است. در سال ۲۰۲۲ برای مدتی شاهد رشد بالای شاخص دلار بودیم. این اتفاق به جایی رسید که بعد از چند دهه دلار از پوند قویتر شد. البته این وضعیت زیاد طول نکشید. طی چند روز گذشته شاخص دلار آمریکا یک روند نزولی را در پیش گرفته و هنوز به حالت قبلی بازنگشته است. از نظر تکنیکال هم شرایط برای کاهش بیشتر شاخص وجود دارد. این مقدار تقریبا در حد ۱۰۵ است. از نظر تکنیکال در صورتی که بتوانیم کمتر از ۱۰۳.۴۴ را ببینیم، باز هم شاهد کاهش تا ۱۰۰ خواهیم بود. این یعنی تضعیف بیشتر دلار که شاید باعث شود دوباره نرخ بهره آمریکا افزایش پیدا کند.

بیت کوین در مقابل دلار آمریکا

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بدون بررسی این شاخص ابتر می ماند. شاهدیم که طی چند روز گذشته، معامله گران زیاد ریسک نمی کنند. به همین دلیل قیمت بیت کوین در یک بازه کوچک در حال نوسان بوده. این امر نشان می دهد که خیلی از فعالین بازار کریپتو هنوز به یک چشم اندازه دقیق از آینده نرسیده اند. البته بعید می رسد که این وضعیت برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. همان طور که می دانیم اساسا بازار ارز دیجیتال به یک محیط پر نوسان و رقابتی علاقه بیشتری دارد. به همین دلیل انتظار داریم که به زودی یکی از دو طرف فروشنده ها و خریدار های ارز دیجیتال بیت کوین تلاش کنند که سمت خودشان را تقویت کنند.

تحلیل قیمت بیت کوین

 

اتریوم در مقابل دلار

شاخص پر اهمیت دیگر، قیمت اتریوم در بازار جهانی است. این ارز هم برای مدت ها تحت فشار بازار خرسی بود. با این حال تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم به ما می گوید که گروهی از خریداران به صورت زیرپوستی در حال تقویت قیمت هستند. سطح قیمتی حساس هم برای اتریوم ۱۳۵۲ دلار است. اگر قیمت بتواند به این سطح برسد و از آن بگذرد، خرس های بازار سنگر مهمی را از دست داده اند. از این جا به بعد برای چند دلار دیگر هم رشد ادامه پیدا می کند. با این حال اگر زور خریداران به این سطح نرسد، در برگشت از ۱۳۵۲ دلار، اتریوم دوباره داخل یک بازه گیر خواهد افتاد. به همین دلیل انتظار داریم که رقابت هیجان انگیز و مهمی را طی روزهای آینده برای دومین ارز پر حجم بازار کریپتو شاهد باشیم.

تحلیل قیمت اتریوم

 

تحلیل قیمت بایننس کوین

این توکن با نماد BNB شناخته می شود. سطح تکنیکال مهم برای این کوین ۲۵۰ دلار است. خیلی از طرفداران بازار خرسی در حال دفاع سرسختانه از سطح ۲۵۰ دلار هستند. از طرفی خریداران هم ناامید نشده اند و تلاش هایی برای گذر از این مرحله دیده می شود. در صورتی سال ۲۰۲۳ با شکستن سطح ۲۵۰ دلار همراه شود، یک مقاومت جدی از بین رفته و می شود انتظار ۲۹۰ تا ۳۰۰ دلار را هم داشت. این عدد سد محکم بعدی برای قیمت بایننس کوین است.

ارز دیجیتال XRP

این توکن را با نام ریپل می شناسیم. قیمت ریپل حال حاضر از نظر الگو شناسی در یک مثلث متقارن قرار گرفته است. به نظر می رسد که این الگو از قدرت پیش بینی بالایی برخوردار باشد. به همین دلیل انتظار داریم که در صورتی که قیمت از این مثلث به سمت پایین خارج شود تا عدد ۰.۳۰ دلار هم پایین برود. از طرف دیگر در صورتی که خریدارها بر خرس ها پیروز شوند، انتظار داریم تا مقاومت های بالای ۰.۴۰ دلار هم حرکت کند. از طرف دیگر سال ۲۰۲۳ زمان مهمی برای انتشار خبر های مربوط به ریپل است. مثلا خبرهای مربوط به دادگاه ریپل. به همین دلیل انتظار داریم که این سال برای خودش اهمیت خاصی داشته باشد.

تحلیل قیمت کاردانو در اولین روزهای ۲۰۲۳

در مورد قیمت کاردانو باید گفت که روند مشخص تری وجود دارد. یک روند نزولی بلند مدت. به همین دلیل انتظار داریم باز هم در این روند باقی بماند. البته باید گفت که از نظر تکنیکال، الگوی قیمت ADA بسیار مشخص است. این ارز دیجیتال در اصل بین دو خط راست موازی به سمت پایین حرکت می کند که هنوز نتوانسته از مقاومت هایش بالا بزند. این روند متاسفانه ۵ ماهه شده و قدرتمند است. به هر حال انتظار داریم که عبور کردن هر طرف از این روند می تواند به قیمت های جالب تری دست پیدا کند.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

 

جمع بندی

اولین نکته ای که می خواهیم توضیح دهیم، خطرات تبعیت از یک پیش بینی است. باید بدانید که این تحلیل ها یک توصیه قطعی به شما نیستند. بلکه تلاش می کنند بخشی از احتمالات مهم برای آینده را محاسبه کنند و توضیح دهند. به همین خاطر هشدار می دهیم که برای سرمایه گذاری فقط به مقالات این چنینی تکیه نکنید. آنچه از کلیت تحلیل های مختلف بر می آید نوعی ابهام نسبت به آینده است. ابهامی که احتمالا به خاطر شرایط خطیر اقتصاد کلان دنیاست. به همین خاطر سال ۲۰۲۳ می تواند زمانی برای پیشرفت ها یا حتی پسرفت های بزرگ باشد.

سوالات متداول راجع تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برای آینده چه نظری دارد؟
بیشتر ارزهای دیجیتال از نظر تکنیکال الگوهای مشخص خود را پیدا کرده اند. به همین دلیل سطوح قیمتی مقاومت و حمایت مهمی برایشان تعیین شده. عبور کردن از هر کدام از این سطوح می تواند با تغییرات مهمی همراه باشد.

آیا سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال سال خوبی بود؟
باید گفت که این سال اصلا دوران خوبی نبود. در ابتدای کار به یک روند نزولی شدید برخورد کردیم و بعد از رسیدن به قیمت های پایین، برای مدت طولانی در یک سطح قیمتی پایین باقی ماند.

چه قدر می توان روی تحلیل تکنیکال قیمت ارزهای دیجیتال تکیه کرد؟
باید توجه کرد که تحلیل تکنیکال اساسا اهمیت زیادی دارد با این حال حجت قطعی برای انجام یک معامله نیست. شما به عنوان سرمایه گذار باید جوانب مختلف امر مثل تعیین حد ریسک را انجام دهید و بعد وارد محیط معامله شوید.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها