چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم؟

اکسچنجر » چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم؟
نمره آیلتس بالا
تعداد بازدید : 386

اگر در این سایت در حال گشت و گذار هستید، فرقی نمی کند در چه بخشی فعال باشید، به دانش زبان انگلیسی نیاز دارید. می دانیم که خیلی از بنگاه های خبری و تجاری دنیا بر مبنای زبان انگلیسی فعالیت می کنند. همچنین خیلی از کشورهای توسعه یافته با اقتصاد قدرتمند زبان رسمی انگلیسی دارند یا آن را به صورت گسترده استفاده می کنند. ممکن است شما علاقه به مهاجرت داشته باشید. از طرف دیگر نمره بالای آیلتس به افراد اثبات می کند که به اندازه کافی دانش زبان دارند. علاوه بر امکانات بهتر برای استخدام و سفر، آگاهی از سطح نمره آیلتس به شما یک اعتماد به نفس می دهد برای حضور در مدیای انگلیسی. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در یک مقاله راجع نمره آیلتس بالا حرف بزنیم. چیزی که مبتلا به خیلی از مردم ما است. دانشجو یا فعال اقتصادی، حتی افرادی که در بازار ارز دیجیتال کار می کنند.

خواندن و یاد گرفتن برای نمره آیلتس بالا

طبیعی است که تلاش و مطالعه اولین شرط رسیدن به نمره مناسب می باشد. اصلا نمی شود گفت که ایده های تست زنی برای شما کافی اند. در بخش شنیدن، نوشتار و گفتار هم باید صرفا پاسخ های درخور تهیه کنید. به همین خاطر آزمون آیلتس را باید در فضایی جدا از چیزی مثل کنکور در نظر گرفت. به دلیل همه گیر بودن این آزمون در جهان، منابع زیادی هم برایش تهیه شده است. برای افرادی که نمی دانند باید گفت که این آزمون یک وسیله سنجش معتبر بین المللی، از توانایی زبانی یک فرد راجع زبان انگلیسی می باشد. در ادامه این متن تلاش می کنیم که شما را با اجزای گوناگون آیلتس آشنا کنیم. بعد هم سراغ بهترین متود های کسب نمره آیتلس بالا می رویم.

چهار بخش اصلی آزمون آیلتس

آزمون از چهار قسمت تشکیل شده است. نوشتار (Writing)، گفتار (Speaking)، شنیدن (Listening) و در نهایت خواندن (Reading) است که باید مورد توجه قرار بگیرند. هر بخش تعدادی سوال و تسک دارد که باید پاسخ داده شوند. این چهار گروه با نمرات ۰ تا ۹ امتیازدهی می شوند. سپس یک میانگین از چهار قسمت، نمره آیتلس شما را مشخص خواهد کرد. نمره مناسب برای انواع اهداف، ۷ و به بالا می باشد. در نتیجه به نوعی ما می خواهیم راجع گرفتن نمره بالای ۷ در آیلتس صحبت کنیم. باید توجه کرد که هر بخش از این امتحان، روش خاص خودش برای پرسیدن و جواب دادن دارد. به همین دلیل مناسب است که در دوران آمادگی، آشنایی کافی ازشان داشته باشید.

منابع یادگیری نوشتن در آیلتس

در بخش نوشتاری شما حدود ۶۰ دقیقه برای پاسخ دادن به دو تسک (Task) وقت دارید. هر کدام شامل یک موضوع و محلی برای وارد کردن یک متن می شود. متن اول باید حدود ۱۵۰ کلمه و متن دوم حدود ۲۵۰ کلمه باشد. با توجه به زمانی که گفتیم، انتظار می رود که این متن های نه چندان طولانی، از قدرت زبانی کافی برخوردار باشند. به همین خاطر آمادگی قبلی خوبی باید داشت.

سریال انگلیسی برای تمرین زبان
نمره بالا در بخش گفتار و شنیدار با تماشای سریال های نیتیو

 

تمرین برای نوشتار انگلیسی

یکی از بهترین تمرین ها برای شما، عادت کردن به نوشتار انگلیسی است. همان طور که می دانید، بخش مهمی از کل زبان، یادگیری کلمات است. در نوشتار علاوه بر یادآوری کلمات، به یک دامنه بزرگی از لغت نیاز دارید. مطلب دیگر، وجود یک هماهنگی و در موضوع، انتخاب کلمه و ترکیب شدنشان است. یعنی شما باید همه این چیزها را در یک متن نسبتا کوتاه جمع کنید. چنین اتفاقی بدون آگاهی و تمرین قبلی می تواند سخت باشد.

پیشنهاد ما این است که فقط به خواندن مقالات اکتفا نکنید. سعی کنید که تایپ انگلیسی داشته باشید. مقاله انگلیسی نگارش کنید یا حتی از روی کتاب ها رونویسی کنید. البته این کار ها می تواند وقت گیر باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که برای گرفتن نمره آیلتس بالا، از همین الان کار را شروع کنید.

منابع مناسب برای گفتار و شنیدار آیلتس

در بخش شنیدن شما با چهار فایل صوتی رو به رو می شوید. قبل از شنیدن، سوالات این بخش در اختیارتان قرار خواهد گرفت. چند دقیقه ای وقت دارید که آن ها را مطالعه کنید. بعد هم فایل صوتی پخش می شود. این آزمون تلاش می کند که چند موقعیت پربرخورد اجتماعی را برایتان شبیه سازی کند. مثلا صحبت کردن چند نفر با هم، سخنرانی، صحبت کردن دو نفر با هم و یک جلسه آموزشی علمی. شما نیاز دارید که به اندازه کافی با آوا و کلمات زبان آشنایی داشته باشید تا از پس آزمون بربیایید.

همراه آموزشی انگلیسی برای تمرین

 

یکی از پیشنهادهای همیشگی، استفاده از مدیای انگلیسی است. مثلا سریال های گوناگونی که به این زبان تولید شده است یا موسیقی های انگلیسی. البته باید توجه کرد که همه ی آن ها به یک اندازه ارزش ندارند و خوب است که با موسیقی بی کیفیت وقت خودتان را تلف نکنید. اگر می خواید برای نمره آیلتس بالا آماده شوید، بهتر است که موسیقی با متن و ادای درست کلمات انتخاب کنید. مثلا موسیقی رپ شاید خیلی کاربردی نباشد.

پیشنهاد دیگر ما پیدا کردن یک پارتنر یادگیری زبان است. هر چه قدر بیشتر صحبت کرده باشید، بهتر منظور افراد را متوجه می شوید. در اصل یادگیری شنیدن زبان، بدون یادگیری صحبت کردن آن دشوار است.

آزمون گفتار آیلتس

در این بخش یک فرد با شما وارد مکالمه می شود. سوالات مشخصی وجود دارد که از شما می پرسد و باید بهشان پاسخ دهید. سوالات موضوع مشخصی دارند و نباید از آن ها دور شد. این موضوعات راجع زندگی عادی، علایق شما، یک موقعیت آموزشی یا مباحثی شبیه آن است. این آزمون حدود ۱۴ دقیقه طول می کشد و در این مدت باید با خونسردی کافی، تنها به سوالات جواب واضحی بدهید.

آزمون گفتار آیلتس هم تمرین های قبلی خودش را نیاز دارد. بهترین تمرین را قبلا برایتان معرفی کردیم. پیدا کردن یک همراه آموزشی که پرسیدن و پاسخ دادن را با هم تمرین کنید. این کار به شما ایده می دهد برای آفریدن جملات و ادا کردنشان. طبیعی است که برای بخش گفتار به توانایی در یادآوری تلفظ کلمات هم نیاز دارید. این است که مطالعه دقیق این موضوع از روی منابع لازم است.

بخش خواندن انگلیسی

قسمت خواندن آیلتس یک روش استاندارد امتحان گیری دارد. همه با این مدل در کنکور آشنا هستیم. جایی که برایتان چند متن آماده شده در سطح مقالات علمی یا متون رسمی. بعد از خواندن این مقالات اطلاعات کافی برای پاسخ دادن به یک سری سوال پیدا خواهید کرد. این است که مطالعه قبلی از منابع مختلف خیلی سودمند است. یکی از بهترین منابع، ویکی پدیاست. همان طور که می دانید خیلی از مقالات این سایت توسط آشنایان به علوم به زبان انگلیسی نوشته شده است. به همین دلیل شباهت زیادی با متن های آیلتس دارد. البته نباید فقط به یک موضوع یا اصطلاحا زبان تخصصی انگلیسی اکتفا کنید. می شود سراغ سایت های حرفه ای مقاله نویسی یا سایت های خبری هم رفت و آنجا مطالعه کرد.

آزمون آیلتس سال هاست که برگزار می شود و خواندن همیشه به همین شکل بوده است. به همین خاطر یک بانک جامع از سوالات و سبک امتحان آن وجود دارد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم قبل از شرکت در آزمون اصلی، این بانک متون را به خوبی بررسی کنید.

نمره آیلتس بالا، بعد از آزمون های آزمایشی

بعد از تمرین های مختلفی که بالاتر معرفی کردیم، می رسیم به کتاب های بسیاری که در سطح اینترنت و انتشارات وجود دارند. اساسا پیدا کردن یک منبع مفید برای نمره بالای آیلتس دشوار نیست. اما از آن مهمتر، مقدار تلاش و تمرین شماست. اینکه فقط به پر کردن چند کتاب اکتفا نکنید و چند ماهی زبان انگلیسی را زندگی کنید. این برای افرادی که زبان را از نوجوانی شروع نکرده اند مفیدتر است.

جمع بندی

در متن بالا راجع آزمون آیلتس حرف زدیم. خیلی از ما در موقعیت های مختلفی به اثبات توانایی زبانی خودمان نیاز داریم. به عنوان مثال برای مهاجرت، قبول شدن در یک دانشگاه خارجی و یا سرمایه گذاری در کشورهای مختلف. جدا از آن آیلتس به ما یک اعتماد به نفس می دهد برای حضور در محیط های آموزشی و تجاری خارجی زبان. مثلا در بازار کریپتو وقتی می خواهید آخرین اخبار ارز دیجیتال را مطالعه کنید، ممکن است سراغ منابع انگلیسی زبان بروید. این است که آمادگی برای آیلتس فقط برای مهاجرت ضروری نیست و دلایل دیگری هم دارد.

سوالات متداول راجع نمره آیلتس بالا

بالاترین نمره آیلتس چه قدر است؟
نمره آیتلس در بازه ۰ تا ۹ تغییر می کند. برای بسیاری از اهداف گرفتن نمره حداقل ۷ کفایت می کند.

چگونه برای بخش شنیدن آیتلس آماده شویم؟
یکی از بهترین تمرین های برای بخش شنیداری آیلتس، گوش کردن به موسیقی های درخور انگلیسی و البته تماشای سریال هاست. همچنین یک سری منابع صوتی مخصوص آیلتس هم وجود دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

بهترین کتاب ها برای آمادگی آزمون آیلتس کدام اند؟
کتاب های Barron’s IELTS superpack، The official Cambridge guide to IELTS و Road to IELTS از جمله بهترین کتاب ها برای آشنایی با سوالات آیلتس است.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها