اهمیت نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال

اکسچنجر » اهمیت نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال
روش نقد کردن بیت کوین به تومان
تعداد بازدید : 269

شما به عنوان یک معامله‌گر بدون شک احساس می کنید که معامله های دقیقی در قیمتی که می‌خواستی انجام داده‌اید بدون شک این طور نیست خیلی مواقع شما به عنوان یک معامله گر فراموش خواهید کرد که در برابر شما معامله گر دیگری هم قرار دارد که می خواهد رمز ارزهای خود را با قیمتی که دوست دارید بخرد یا به فروش برساند. در حقیقت همه ما معامله گرها چیزی میفروشیم که شخص دیگری خواهان آن باشد و بخواهد آن را بخرد و اگر آن کالا، محصول و یا حتی ارز دیجیتال به قیمت و حجمی که ما قصد فروش داریم خریداری نشود نقدینگی وجود نخواهد داشت. در ادامه برایتان شرح داده ایم که اهمیت نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال چقدر می باشد.

منظور از نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال

به طور کلی نقدینگی را می توان اینگونه تعریف کرد که، معیاری است نشان دهنده اینکه سرمایه گذاران چقدر راحت می توانند دارای خود را تبدیل به پول نقد کنند یا بالعکس.

در حقیقت نقدینگی پیش فرض یک بازار کاربری است بدون آن نمی توان معامله انجام دهید و در قالب یک دادوستد به آن نگاه می کنید.

اجازه دهید برای اینکه بهتر و راحتر مفهوم نقدینگی در بازار ارزرهای دیجیتال را درک کنید و متوجه میزان اهمیت نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال شوید برایتان یک مثال بیاوریم.

فرضرا بر این می گیریم که شما ماهیانه تولید کننده ۱۳ کیلوگرم شیر می باشید و همسایه شما ۲۲ کیلوگرم مرغ تولید می کند همسایه شما می‌خواهد ۹ کیلو از مرغ های خود را به ازای 9 کیلو شیر با شما مبادله کند اصلاً مسئله مهمی نیست چرا که شما خریداری دیگری هم برای مابقی شیر های خود پیدا خواهید کرد اما تصور کنید همسایه شما در ازای ۲ کیلوگرم مرغ از شما ۴ کیلوگرم شیر بخواهد حتما از این معامله امتناع خواهید کرد و بعدها متوجه می شوید که شخص دیگری شیرهای شما را با همان نرخ اولیه نخواهید خرید.

حال شیر را بیت کوین و مرغ ها را دلار در نظر بگیرید دقیقا همان مشکل در بازار ارزهای دیجیتال به وجود می آید.

دارایی اوراق بهادار پشت سر تتر
اهمیت دارایی

اهمیت نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال

در پاراگراف قبلی برایتان گفتیم که منظور از نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ حال می خواهیم به این مسئله بپردازیم که اصلاً نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال چه اهمیتی دارد؟!

هر معامله گر خردی هرگز به نقدینگی اهمیت نمی دهند چرا که تصور می کند ده میلیون دلار سرمایه دارد و نقدینگی هنگام معامله بیت کوین مشکل ساز می باشد یا اینکه برای معامله یک سرمایه میلیون دلاری ممکن است ایجاد مشکل کند.

حالا فرض را بر این می گیریم که به طور اتفاقی یک شبه شما به یک نهنگ رمز ارز تبدیل شوید در این حالت به عنوان یک معامله گر که دارایی زیادی دارد با چه مسئله روبرو خواهید شد؟!

قطعاً تردید و کابوسی در بین نیست چرا که نمی توانید هر جا که بخواهید پوزیشن معاملاتی خود را باز کنید و باید در سطوح قیمتی با حجم بالا معامله کنید.

پس به عنوان یک خریدار چنین سطحی می تواند یک مقاومت مهم باشد که در آن سرمایه گذاران بسیاری سفارش فروش میدهند یا اینکه یک فروشنده در این سطح می تواند حمایتی باشد که اکثر مردم با انتظار افزایش قیمت سفارش خرید می دهند.

شای به نظرتان این کار بیهوده باشد اما پیشنهاد و توصیه ما به شما این است که در سطوح حمایت بخرید و در سطوح مقاومت بفروشید.

این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که، نهنگ ها از آنجایی که حجم زیادی را معامله می کنند حق انتخاب زیادی ندارند و نمی توانند ۴۰ میلیون بیت کوین را در سطح حمایتی بخرند چرا که معامله گر های کوچک در سطح حمایتی نمی‌فروشند آنها در این سطح می خرند.

معایب بازارهای نقد پذیر

شاید تصور شما دوستانی که در بازارهای ارز دیجیتال فعالیت دارید این باشد که بازارهای نقد یک بازار ایده آل هستند اگر بتوانید به هر قیمتی بخرید و بفروشید هیچکس دچار لرزش قیمت نمی شود.

پس هم سرمایه گذاران کوچک و هم نهنگ ها به راحتی با همکاری یکدیگر به سود می رسند.

اما نکته مهم اینجاست که اشتباه میکنید چرا که، دفتر سفارش چیزی به نام اسپرد خرید و فروش دارد که فضایی بین طرف پیشنهاد دهنده و درخواست کننده می باشد.

یعنی اگر ۱۰۰ دلار بین پیشنهادها و درخواست ها تفاوتی وجود داشته باشد اسپرد ۱۰۰ دلار است که با هر خرید و فروش دچار لغرش می شود اگر هم اسپرد وجود نداشته باشد بهیچ لغزشی هم اتفاق نمی افتد.

جمع بندی

به عنوان حسن ختام این مقاله که درباره اهمیت نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال بود باید اشاره کنیم که هرگز فراموش نکنید که بدون نقدینگی و فرصت های آربیتراژ تریدینگ، سخت تر از بازارهای سنتی به سود خواهید رسید.

ما سعی کردیم تا در این مقاله هر آنچه که نیاز بوده است شما دوستان معامله گر درباره بازارهای نقدینگی ارزهای دیجیتال و میزان اهمیت آن ها بدانید را برایتان شرح دهیم.

امیدواریم که موارد و مطالب عنوان شده برایتان مفید بوده باشند. شما دوستان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و همچنین خرید کاردانو با کارشناسان و مشاوران ما از طریق وب سایت exchangerpro.org در ارتباط باشید.

بی صبرانه منتظر انتقادات، پیشنهادات و سوالات شما دوستان معامله گر درباره بازار ارزهای دیجیتال هستیم.

سوالات متداول اهمیت نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال

اهمیت نقدینگی در کریپتو چیست؟
نقدینگی در ارزهای دیجیتال ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد و مهمتر از آن به توسعه استراتژی خروج کمک می کند و فروش دارایی های شما را آسان تر می کند. نقدینگی در ارزهای دیجیتال به ثبات قیمت و کاهش نوسانات اجازه می دهد و همچنین به تجزیه و تحلیل فعالیت معامله گران کمک می کند.

چرا نقدینگی در بازارها مهم است؟
نقدینگی بازار به دلایل مختلفی مهم است، اما در درجه اول به این دلیل که بر سرعت باز و بسته کردن موقعیت‌ها تأثیر می‌گذارد. یک بازار نقدینگی معمولاً با ریسک کمتری همراه است، زیرا معمولاً همیشه کسی وجود دارد که مایل است طرف دیگر یک موقعیت خاص را بگیرد.

وقتی نقدینگی در بازار کریپتو وجود ندارد چه اتفاقی می‌افتد؟
نوسانات بازار به دلیل سطح نقدینگی پایین باعث افزایش قیمت در ارزهای دیجیتال می شود. وقتی دارایی نقدینگی پایینی دارد، خرید یا فروش سریع آن دشوار است.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها