ارز لایت کوین یا بیت کوین

اکسچنجر » ارز لایت کوین یا بیت کوین
ارز دیجیتال لایت کوین یا بیت کوین
تعداد بازدید : 341

امروزه یکی از داغ ترین بحث ها بین عموم مردم، بر سر خرید لایت کوین، بیت کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتال بوده است. چراکه برخی از ارزهای دیجیتال بسیار محبوب بوده و از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار می باشند. از جمله این ارز های بسیار محبوب و پرقدرت می توان به ارز لایت کوین یا بیت کوین اشاره کرد. اگر قصد خرید ارز های دیجیتال را دارید و نمی دانید، بیت کوین بخرید و یا لایت کوین، در ادامه با ما باشید تا شما را با تفاوت های این دو ارز چالش برانگیز آشنا کنیم.

تفاوت های لایت کوین و بیت کوین

همانطور که میدانید بیت کوین اولین ارز دیجیتال در جهان بوده که در سال 2009 تولید شد. از آن زمان تا به امروز ارز های بسیار زیاد دیگری تولید شدند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما ناگفته نماند که ارز لایت کوین توانست نسبت به رقبای دیگر خود پیشرفت های بسیار زیادی کند.

تفاوت های لایت کوین و بیت کوین
بررسی ارز لایت کوین و بیت کوین

به نحوی که این ارز دیجیتال قدرتمند از سال 2020 تا به امروز توانسته است، جزء 7 ارز دیجیتال برتر دنیا باشد. همانگونه که از اسم ارز لایت کوین و یا ارز دیجیتال سبک پیداست، سرعت تراکنش های لایت کوین بسیار بالاتر از بیت کوین می باشد. البته از تفاوت های مهم دیگر این دو ارز دیجیتال می توان به الگوریتمی که از آن پیروی می کنند اشاره کرد. الگوریتم بیت کوین SHA-256 بوده که در مقابل الگوریتم لایت کوین که اسکریپت نام دارد بسیار قدیمی تر می باشد.

شباهت های لایت کوین و بیت کوین

ارز لایت کوین و بیت کوین شباهت هایی با یکدیگر دارند که از ابتدایی ترین آنها می توان به غیرمتمرکز بودن آنها اشاره کرد. همانطور که میدانید، ارز لایت کوین توسط جناب آقای چارلی لی در سال 2011 تولید شد. هدف از آقای چارلی لی از تولید ارز لایت کوین، تولید یک ارز دیجیتال پرکاربرد برای داشتن حکم نقره برای طلا که همان بیت کوین می باشد، بوده است.

بررسی شباهت های بین لایت کوین و بیت کوین
شباهت های لایت کوین و بیت کوین

به همین علت است که همواره چارلی لی و تیم قدرتمندش همواره در تلاش اند تا نواقص بیت کوین را پوشش داده و بتوانند جایگاه بسیار خوبی در دنیای ارز های دیجیتال کسب کنند.

درباره اثبات کار

از مهم ترین شباهت های بین ارز لایت کوین و بیت کوین می توان به طرز کار آنها بر اساس قانون اثبات کار اشاره کرد. تشابه این دو ارز دیجیتال در این الگوریتم به معنای شباهت بسیار زیادی آنها در فرایند استخراج کردن می باشد.

تراکنش ها و ذخیره سازی

برای بسیاری از کاربران این دو ارز دیجیتال به دلیل اشتراک داشتن در یک سری عناصر مهم در معامله و ذخیره سازی، به یکدیگر بسیار شباهت دارند. چرا که تمامی افراد حتما باید برای خرید این ارز های دیجیتال به صرافی های موبایلی و یا آنلاین مراجعه کنند.

و همچنین شما برای ذخیره سازی این دو ارز دیجیتال می توانید تنها از کیف پول های ارز دیجیتال موجود به روی دسکتاپ، موبایل، شبکه، سرد و… استفاده کنید.

توزیع لایت کوین بیشتر است و یا بیت کوین

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت بین این دو ارز دیجیتال، میزان توزیع سکه های آنها می باشد. چراکه ارز دیجیتال بیت کوین یک سقف عرضه داشته و بیشتر از 21 میلیون تعداد بیت کوین نمی تواند ارز داشته باشد. این در حالی می باشد که در ارز دیجیتال لایت کوین، بالغ بر 84 میلیون کوین وجود دارد که میتوانید آنها را خریداری نمایید.

درباره میزان توزیع لایت کوین و بیت کوین
توزیع لایت کوین بیشتر است و یا بیت کوین

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تاثیر این عرضه ی 84 میلیونی لایت کوین بسیار ناچیز بوده و به دلیل اینکه هر دوی این ارز ها به مقدار های بسیار کوچک تقسیم می شوند شما می توانید از تمامی این ارز های دیجیتال برای خرید و فروش استفاده کنید.

سرعت تراکنش ارز لایت کوین بیشتر است و یا بیت کوین

یکی دیگر از مزیت های ارز لایت کوین به نسبت به بیت کوین در سرعت تراکنش آن می باشد. چراکه سرعت تراکنش لایت کوین برابر 2.5 دقیقه بوده و این در حالی است که همین سرعت در بیت کوین برابر 9 دقیقه می باشد. به همین علت برای افرادی که سرعت تراکنش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، لایت کوین بسیار مناسب تر از بیت کوین می باشد.

مقایسه الگوریتم های ارز لایت کوین و بیت کوین

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت هایی که بین این دو ارز بسیار محبوب وجود دارد، تفاوت آنها در الگوریتم رمزنگاری آنها می باشد. چراکه الگوریتم رمزنگاری بیت کوین بسیار قدیمی بوده و SHA-256 نام دارد. و همچنین باید دقت داشته باشید که الگوریتم لایت کووین بسیار جدیدتر بوده و اسکریپت نام دارد.

مقایسه الگوریتم های لایت کوین و بیت کوین
تفاوت الگوریتم های لایت کوین و بیت کوین

این الگوریتم ها تاثیر بسیار زیادی به روی استخراج این ارزهای دیجیتال می گذارد.الگوریتم بیت کوین کمی پیچیده بوده و توانایی حل مسائل ریاضی بسیار سنگین را دارد، اما سرعت استخراج آن کمی طولانی می باشد. اما در مقابل الگوریتم ارز لایت کوین کمی ساده تر بوده و تولید هر بلاک آن به نسبت بیت کوین بسیار سریعتر می باشد.

جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی لایت کوین و بیت کوین از جهات گوناگون پرداختیم. درنتیجه شما می توانید به نسبت نیاز خود یکی از این ارز های دیجیتال را تهیه نمایید.

اگر قصد هولد کردن ارز دیجیتال را  دارید، هر دوی این ارزها می توانند بسیار کاربردی باشند، و اما اگر به دنبال خرید و فروش فوری ارز دیجیتال هستید، لایت کوین بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما می توانید با مراجعه به سایت اکسچنجر پرو نسبت به خرید ووچر پرفکت مانی و همچنین بسیاری از ارز های دیجیتال دیگر اقدام کنید.

سوالات متداول درباره لایت کوین یا بیت کوین

  1. سرعت تراکنش های بیت کوین به چه صورت می باشد؟
    شما برای انجام هر تراکنش حداقل احتیاج به 9 دقیقه زمان خواهید بود که برای معاملات فوری مناسب نمی باشند.
  2. به صورت کلی لایت کوین بهتر است و یا بیت کوین؟
    هر کدام از این رمز ارزها مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما تا حدودی لایت کوین می تواند بهتر از بیت کوین باشد.
  3. تعداد عرضه ارزهای دیجیتال در خوب بودن یک ارز دیجیتال تاثیر دارد؟
    از نظر روانی شاید اما در حقیقت تفاوت زیادی بین تعداد عرضه و قیمت آن ارز وجود ندارد.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها