جدیدترین اخبار کاردانو

اکسچنجر » جدیدترین اخبار کاردانو
آخرین اخبار کاردانو
تعداد بازدید : 229

ارز دیجیتال کاردانو با نماد معاملاتی ADA یکی از کریپتوکارنسی های ایده دار و معروف دنیای دیجیتال است. این ارز با امید به گسترش معاملات غیر متمرکز آغاز به کار کرد. نکته مهم این جاست که کاردانو توسط یک شرکت به نام IOG حمایت می شود. این یعنی توکن شما تنها نیست و مدام باید دنبال آپدیت های جدید باشید. آپدیت های جدید کمک می کنند که ایده های خام اولیه معنا پیدا کنند. از طرف دیگر این تلاش ها به کنترل قیمت توکن ADA هم منتهی می شود. در این متن می خواهیم جدیدترین اخبار کاردانو در این هفته را با هم مرور کنیم.

تراست ولت از استیکینگ کاردانو حمایت می کند

همان طور که احتمالا می دانید، نحوه عملکرد شبکه بلاک چین کاردانو، از نوع اثبات سهام است. چیزی که در انگلیسی با آن Proof of Stake می گویند. چنین ارز های دیجیتالی یک فرآیند شبیه به استخراج دارند که با نام Staking شناخته می شود که بخشی از آن بر پایه شانس جلو می رود. به همین دلیل شرط بندی هم نامیده می شود. البته ما از کلمه استیکینگ استفاده می کنیم.

لوگوی تراست ولت

 

به هر حال خبر مهم این بود که تراست ولت تصمیم گرفته که به صورت بومی، به صاحبان توکن های کاردانو در این ولت اجازه استیکینگ بدهد. تراست ولت یکی از بزرگترین کیف پول های دیجیتال است. این کیف پول در کنترل بایننس کوین، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیاست. خبر اخیر باعث شد که خیلی از سرمایه گذاران خرد در حوزه کاردانو خوشحال شوند. چون قبل از آن باید انتقال توکن رخ می داد تا شما بتوانید در فرآیند استیکینگ یا همان PoS شرکت کنید.

جدیدترین اخبار راجع عصر جدید کاردانو

ارز های دیجیتال دائم آپدیت می شوند و رشد می کنند. کاردانو هم تحت حمایت شرکت IOG تا به حال چند آپدیت یا عصر مختلف را تجربه کرده است. بخش اول که ورود توکن به بازار خرید و فروش بوده. عصر بعدی وقتی شروع شد که توکن به ویژگی غیرمتمرکز بودن رسید. در اصل قبل از آن، توکن آدا توسط خود شرکت تحت نظارت بود. معاملات هوشمند هم قابلیتی بود که در آپدیت گوگن سال ۲۰۲۱ نهایتا به کاردانو اضافه شد.

اما یکی از مهمترین اخبار کاردانو شاید نزدیک بودن عصر بعدی باشد. این آپدیت که با نام ولتر شناخته می شود قرار است به شبکه بلاک چین امکان خود کنترلی بدهد. در این حالت خیلی از تغییرات آینده را صاحبان ارز دیجیتال با رای دادن در خود شبکه انتخاب می کنند. ممکن است برای شما هم سوال باشد که آپدیت های جدید چرا فقط توسط شرکت های توسعه دهنده پیش می روند. از وقتی که یک توکن در بازار فروخته می شود، طبیعتا صاحبان ارز دیجیتال هم حق تصمیم گیری دارند. عصر ولتر دقیقا می خواهد این آپشن را به شبکه کاردانو اضافه کند.

در اصل این حرکت باعث شدت گرفتن تمرکز زدایی از توکن ADA می شود. مبحثی که در بین اهداف اصلی تولد کاردانو و ارز های دیجیتال بوده است.

شرکت IOG و دانشگاه ادینبورگ معیاری برای سنجش تمرکز ارائه می دهند

تمرکز زدایی از فرآیند پرداخت، هدف خیلی از ارز های دیجیتال بوده و هست. آن ها تلاش می کنند یک شبکه مجازی ایجاد کنند که برای انتقال اطلاعات و اموال دیجیتال به نظارت و کنترل نفر سوم نیازی ندارد. همین است که به مفهوم شبکه بلاک چین می رسیم. با این حال دنیای کریپتوکارنسی چه قدر به این هدف رسیده است. آیا معیار دقیقی از غیر متمرکز بودن در این فضا وجود دارد؟

مثلا داستان صرافی FTX را در نظر بگیرید. درست است که بیت کوین و اتریوم و دیگر ارز های دیجیتال غیر متمرکز پیش می روند. اما این صرافی به عنوان بخش مهمی از فرآیند خرید و فروش، غیر متمرکز بود؟ پاسخ تا حد زیادی مشخص است. مدیر عامل این صرافی بیش از حد روی اموال دیجیتال و البته جریان معاملات تاثیر گذار بود. همین شد که نهایتا صرافی به کلاهبرداری و ورشکستگی دچار گشت.

پشتیبان توکن کاردانو یعنی شرکت IOG اخیرا تلاش کرده با همکاری دانشگاه ادینبورگ در بریتانیا، یک معیار تخصصی از تمرکز زدایی طراحی کند. هم شخصیت های تجاری و هم متخصصین دانشگاهی اعتقاد دارند که استاندارد های همه گیر و علمی در این زمینه وجود ندارد. با اینکه شرکت های مختلف هر پروژه ای را با شعار تمرکز زدایی شروع می کنند، اما معیار دقیقی نداریم که میزان موفقیت آن ها را بسنجیم. شرکت IOG برای آغاز این پروژه ۴.۵ میلیون دلار به دانشگاه ادینبورگ اهدا کرده است. مبلغی که نشان می دهد احتمالا تلاش های گسترده در دانشکده های مختلف آن در حال جریان است.

چارلز هاسکینسون مدیر عامل کاردانو

 

مدیر عامل کاردانو و نشر اکاذیب؟

اخیرا اکانت توییتری با اسم Crypto King مطالبی را منتشر کرده و در آن مدیر عامل IOG را به مواردی متهم کرده است. این اکانت جزو معروف ترین های توییتری در حوزه ارز دیجیتال است. در این توییت اول گفته می شود که دادگاه ریپل به پایان رسیده، خبری که قبلا در موردش مقاله ای نوشته ایم. سپس او ادعا می کند که هاسکینسون (مدیر عامل شرکت IOG) در مورد این دادگاه دروغ پراکنی کرده است. در نهایت هم او سوال می کند که منبع هاسکینسون برای شایعات ادعایی اش کجاست.

جمع بندی راجع اخبار کاردانو

در این مقاله تلاش کردیم جدیدترین اخبار کاردانو در دنیای مجازی لیست کنیم. خبری راجع آپدیت آتی بلاک چین کاردانو و قابلیت جدید کیف پول تراست ولت. در آخر هم خبری داشتیم از نبرد رسانه ای-توییتری پیرامون اخبار ریپل که هاسکینسون هم به آن ها پیوسته بود.

سوالات متداول راجع کاردانو

نماد توکن کاردانو چیست؟
ارز دیجیتال کاردانو که شبکه بلاک چین مخصوص خودش را دارد با نماد ADA در بازار شناخته می شود.

آیا کاردانو شرکت پشتیبان دارد؟
بله. شرکت Input Output Global با نام اختصاری IOG شرکت پشتیبان ارز دیجیتال کاردانو است. مدیریت این شرکت در حال حاضر با چارلز هاسکینسون می باشد.

شبکه بلاک چین کاردانو بر چه اساسی کار می کند؟
بلاک چین کاردانو بر پایه فرآیند اثبات سهم عمل می کند. در این فرآیند نیازی به استفاده زیاد از انرژی یا منابع محاسباتی وجود ندارد. در عوض صاحبان توکن با شرکت در آن به تکمیل فرآیند تراکنش مالی کمک می کنند.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها