تفاوت بازار فارکس و ارز دیجیتال

اکسچنجر » تفاوت بازار فارکس و ارز دیجیتال
بررسی تفاوت بازار فارکس و ارز دیجیتال
تعداد بازدید : 550

تفاوت بازار فارکس و ارز دیجیتال1400/09/27
|
تفاوت بازار فارکس و ارز دیجیتال
102

امروز قصد داریم تا تفاوت بازار فارکس و ارز دیجیتال را باهم بررسی کنیم. این دو دنیای بزرگ در ابعاد های بسیار زیادی با یکدیگر قابل مقایسه هستند. البته این را باید درنظر داشته باشیم که ماهیت بازار فارکس و کریپتوکارنسی با یکدیگر شباهت های زیادی دارند. بازار فارکس به گونه ای است که ارز کشور های مختلف مورد معامله قرار می گیرند، اما در بازار کریپتوکارنسی، ارز های دیجیتال که امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است مورد معامله قرار می گیرند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با تفاوت های بازار فارکس و ارز های دیجیتال آشنا سازیم. همچنین چنانچه می خواهید آموزش خرید ووچر را دریافت کنید، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

تفاوت های فارکس و ارز های دیجیتال و مقبولیت آن توسط ایران

  • از بارزترین تفاوت های کریپتوکارنسی و فارکس، بزرگ بودن فارکس به نحوی که بزرگترین بازار جهانی است می توان اشاره کرد، و در مقابل بازار کریپتوکارنسی یک بازار تازه ظهور است.
  • در فارکس قیمت ارزهای مورد معامله توسط دولت ها اداره می شود اما در مقابل بازار ارزهای دیجیتال با غیرمتمرکز بودن به وسیله عرضه و تقاضا قیمت های آن مشخص می شود.
  • از مهم ترین برتری بازار ارزهای دیجیتال می توان به بی نیاز بودن آن نسبت به بروکر ها و واسطه ها نسبت به بازار فارکس است که کارمزد های زیادی برای هر معامله از کاربران دریافت می کنند.
  • همچنین از دیگر تفاوت های این دو بازار می توان به میزان نقدینگی این دو اشاره کرد که بازار فارکس به دلیل داشتن قدمتی طولانی از نقدینگی بیشتری برخوردار است.
  • در بازار های فارکس بسیاری از معامله گران حرفه ای هستند که با یکدیگر رقابت های زیادی دارند، اما در بازار کریپتوکارنسی رقابت معنایی ندارد.
  • همچنین نوسان هایی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد باعث شده است تا سود و زیان بسیار بیشتر از بازار فارکس باشد.

تفاوت های اصلی بازار فارکس و ارز های دیجیتال

جزئیات تفاوت بازار فارکس و ارز دیجیتال

پول های درگردش بازار فارکس در طول روز به تریلیون ها دلار می رسد اما در مقابل در بازار کریپتوکارنسی در ارزی مانند بیت کوین برابر چندین میلیارد دلار است.

عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت در بازار فارکس تاثیر دارد که به همین علت پیش بینی قیمت های ارز های فارکس بسیار سخت تر از بازار کریپتوکارنسی است.

می توان گفت بازار فارکس بسیار بزرگ بوده و برای وارد شدن به آن باید آموزش های بسیار زیادی را دیده باشید و نمی توانید با پول اندک وارد این بازار شوید. همچنین بازار فارکس یک بازار بسیار پر ریسکی است که بسیاری از تازه کاران با وارد شدن درون آن پول های خود را از دست می دهند. نتیجه میگیریم که بازار ارزهای دیجیتال مکان بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران عادی است که می توانید از طریق آن با دانشی بسیار اندک سود های بسیار زیادی بدست آورید.

دیگر تفاوت های ارزدیجیتال و فارکس

تفاوت بازار فارکس و ارز دیجیتال در نوسانات بازار

  • یکی از پرنوسان ترین بازار های دنیا کریپتوکارنسی است که شما به وسیله آن سود های بسیاری زیادی را می توانید بدست بیاورید، اما در بازار فارکس همچین چیزی ممکن نیست، مگر از اهرم های بسیار زیاد استفاده کنید که این کار خطرات زیادی دارد. اما بازار فارکس برای افراد حرفه ای بسیار مناسب است اما به هیچ عنوان برای افراد تازه کار و یا حتی متوسط توصیه نمی شود.
  • اما در بازار فارکس شما می توانید بر روی جفت ارز های بسیار زیادی معامله انجام دهید که هر کدام از حجم معاملات بسیار بالایی برخوردارند. در نتیجه در این بازار به دلیل وجود نقدینگی زیاد، شما سود زیادی نمی توانید بدست بیاورید. اما در بازار کریپتوکارنسی حجم معاملات انجام شده توسط تریدر ها تاثیر زیادی روی قیمت ها می گذارد.
  • شما در بازار ارزهای دیجیتال کارمزد بسیار کمتری نسبت به بازار فارکس می پردازید که این یک مزیت مهم به حساب می آید. و شما برای انجام هر معامله در بازار کریپتو احتیاجی به پرداخت کارمزد ندارید.

نحوه افتتاح حساب در فارکس و ارزهای دیجیتال

تفاوت بازار فارکس و از دیجیتال در نحوه افتتاح حساب

امروزه در ایران معاملات فارکس تقریبا غیرقانونی است و بروکر های معتبر بسیار کمی وجود دارند که شما می توانید از طریق آنها نسبت به ایجاد یک حساب کاربری اقدام کنید. اما در مقابل امروزه صرافی های بسیار زیادی در ایران هستند که شما می توانید از طریق آنها نسبت به خرید ارز های دیجیتال و یا خرید ووچر و… کنید. از معتبر ترین این صرافی ها می توان به صرافی اکسچنجر پرو اشاره کرد که به وسیله آن نسبت به تمامی نقل و انتقالات، خرید ارز های دیجیتال و…. در آن بپردازید.همچنین در صورت تمایل می توانید ارز های دیجیتال خود را به یک صرافی خارجی مورد نظر هم انتقال دهید.

جمع بندی

ما در این مقاله به صورت تخصصی به بررسی تفاوت بازار فارکس و ارز دیجیتال پرداختیم. امروزه بازار های مالی در جهان مکان بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بجای بانک ها شده است. شما می توانید بسته به توانایی های خود اقدام به سرمایه گذاری در یکی از این بازار ها کنید. از مشهورترین و معتبر ترین این بازار ها می توان به بازار فارکس و کریپتوکارنسی اشاره کرد. هر کدام از این بازار ها معایب و مزایای خاص خود را دارند اما اگر تخصص کافی را ندارید به هیچ عنوان سمت بازار فارکس نروید، چراکه به سادگی با کوچک ترین اشتباه کل سرمایه ی زندگی خود را ممکن است از دست بدهید. اما در بازار امن ارزهای دیجیتال ریسک کمی می کنید و سود قابل قبولی میتوانید بدست آورید.

سوالات متداول درباره تفاوت بازار فارکس و ارز دیجیتال

  1. بروکر و یا کارگزاری چه وظیفه ای را به عهده دارد؟
    بروکر یا کارگزار حکم یک دلال را داشته که شما به وسیله آن می توانید اقدام به معامله در این بازار ها کنید.
  2. تفاوت ارزهای دیجیتال و بازار فارکس در میزان نوسانات قیمت به چه صورت است؟
    در بازار های فارکس به دلیل وجود نقدینگی بسیار زیاد، نوسانات بسیار کمی مشاهده می کنیم اما در مقابل، در بازار کریپتو با ایتفاده از حجم معاملات نوسانات بسیار زیادی خواهیم داشت.
  3. معامله در ارزهای دیجیتال بهتر است یا فارکس؟
    اگر شما تخصص دارید و می توانید بازار فارکس را بررسی و پیش بینی کنید، بازار فارکس می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد، اما اگر مبتدی هستید و یا سطح متوسطی دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا به روی ارزهای دیجیتال سرمایه گزاری کنید تا پول های خود را به سادگی از دست ندهید.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها