انواع روش های معامله در ارز دیجیتال

اکسچنجر » انواع روش های معامله در ارز دیجیتال
بررسی انواع روش های معامله در ارز دیجیتال
تعداد بازدید : 410
انواع روش های معامله در ارز دیجیتال1400/09/29
|
انواع روش های معامله در ارز دیجیتال
77

بررسی روش های معامله یا ترید در ارز دیجیتال

امروزه یکی از محبوب ترین و پر درآمد ترین شغل ها، ترید و یا معامله در ارز دیجیتال می باشد. در واقع به خرید بیت کوین و یا دیگر ارز های دیجیتال موجود در بازار، که با هدف بدست آوردن درآمد انجام می شود، معامله در ارز دیجیتال می گویند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع روش های معامله در ارز دیجیتال بپردازیم.

اما شاید از خود سوال بپرسید که ترید و یا معامله در ارز دیجیتال به چه معناست؟ یعنی شما با پرداخت یک ارز یا پول دلخواه، اقدام به خرید دوج کوین کرده و در نهایت مدتی بعد آن را فروخته و تبدیل به پول ریال کنید. اما برای خرید ارز دیجیتال، راه های متفاوتی پیش روی شما است که در ادامه می پردازیم به آنها.

ترید در ارز های دیجیتال

شما برای ترید کردن در حوزه ارز دیجیتال باید به موارد زیادی از جمله خبر ها،  نمودار ها و انواع روش های معامله در ارز دیجیتال توجه ویژه ای داشته باشید. معامله گران برای معامله روش ها و ابزار های زیادی در اختیار دارند که می توانند با استفاده از تمرین با آن راه پیش بینی قیمت را یاد بگیرند.

مهم ترین چیز در ترید ارزهای دیجیتال، پیش بینی قیمت ها است. به نحوی که شما بتوانید در یک قیمت پایین ارز مورد نظر را خریداری کرده و سپس در قیمتی بالاتر به فروش برسانید. اما این اصلی ترین راه معامله در ارز دیجیتال است اما تنها راه نیست. با ما همراه باشید برای معرفی انواع روش های معامله ارز دیجیتال:

معامله ارز های دیجیتال به صورت فوری و یا اسکالپینگ

این یک نوع از روش های معاملات ارز دیجیتال است که سود های بسیار کمی داشته و در سریعترین زمان ممکن اتفاق می افتد. بازه زمانی این مدل معاملات بین چندین دقیقه تا چندین ساعت اتفاق می افتد.

به عنوان نمونه شما به اندازه 100 دلار نسبت به خرید دوج کوین اقدام می کنید و در نهایت آن را در 105 دلار می فروشید. دوباره در 103 دلار همان ارز را خریده و در 104 دلار به فروش می گذارید. شما در این روش باید از آموزش های زیادی بهره مند باشید تا بتوانید به درستی معامله کنید.

همچنین عواملی مانند تمرکز، مدیریت ریسک و … را باید داشته باشید تا بتوانید به درستی معامله کنید. سود این مدل از معاملات بسیار کمتر از باقی روش هاست و همچنین این روش به مهارت زیادی نیاز دارد و علاوه بر آن در هنگام آن باید تمرکز و کمی شانس داشته باشید.

معامله به صورت فوری یا اسکالپینگ

معامله ارزهای دیجیتال به صورت نوسانی و یا سووینگ

یکی از انواع روش های معامله در ارز دیجیتال نوسانی است؛ این نوع از معاملات ارز های دیجیتال، به گونه ای است که طول زمانی که شما در آن در حال معامله هستید به چند روز و یا چندین  هفته می رسد. شما باید همواره به بررسی تخصصی نمودار ها بپردازید.

نمودار را به خوبی بررسی کنید تا سقف و کف قیمتی را شناسایی کنید تا بتواند قیمت ارز های دیجیتال را پیشبینی کنید.   اگر شما آموزش های لازم برای تحلیل تکنیکال نمودار ارز دیجیتال را بلد باشید، معامله سویینگ از بهترین روش ها برای ترید ارز دیجیتال خواهد بود.

معامله با روش سووینگ

معامله ارز در ارز دیجیتال با روش موقعیت گیری

این روش معامله به نحوی نسخه ای از معامله کردن ارز های دیجیتال  در سرمایه گذاری است. این روش نسبتا طولانی تر و امن تر بوده و شما می توانید تا ماه ها پوزیشن خرید و یا فروش برای خود باز کنید. اصطلاحا به این روش، هولد کردن هم می گویند. یعنی شما مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال خود را در پوزیشن خرید و یا فروش به مدت طولانی در جهت کسب سود زیاد نگه دارید.

معامله با روش موقعیت گیری

شما برای معامله ارز های دیجیتال خود دو راه پیش رو دارید:

  1. اینکه ارزهای دیجیتال مورد نظر را خریداری کرده و به کیف پول خود انتقال دهید و تا مدت طولانی از آنها نگهداری کنید تا به سود قابل توجهی برسند.
  2. راه بعدی برای شما، این است که به ترید ارزهای دیجیتال بپردازید که برای انجام این روش باید، آموزش های لازم را دیده باشید.در غیر اینصورت ممکن است با ضرر مواجه شوید. در ترید کردن علاوه بر افزایش قیمت، با کاهش قیمت هم می توانید سود بدست بیاورید.
جمع بندی

امروزه معامله و یا ترید در ارز های دیجیتال، از پرسود ترین شغل ها در دنیا به حساب می آید. اما برای وارد شدن در این عرصه شما راه های متفاوتی را پیش روی خود دارید که ما در این مقاله به بررسی انواع روش های معامله در ارز دیجیتال پرداختیم. اگر شما قبلا در حوزه ی فارکس و یا بازار های مالی دیگر فعالیت داشتید و نحوه آنالیز نمودار و اخبار اقتصاد را بلد هستید، ترید از روش سویینگ و یا اسکالپینگ می تواند بسیار برایتان مفید باشد. اما اگر آموزش های لازم را ندیده اید به شما پیشنهاد می کنیم تا مقداری ارز مانند دوج کوین و یا بیت کوین و دیگر ارز ها را خریداری کرده و به کیف پول مورد نظر خود واریز نمایید. اینگونه ریسک از دست دادن دارایی هایتان به شدت کاهش می یابد. اما به همان اندازه سود هایتان کمتر می شود.

سوالات متداول
  1. سود ترید بیشتر است یا سرمایه گذاری بلند مدت؟
    ترید کردن ریسک خیلی بیشتر از سرمایه گذاری دارد، اما سود آن بسیار بیشتر از راه سرمایه گذاری است.
  2. کم ریسک ترین راه معامله در ارز دیجیتال چیست؟
    شما با خرید ارز های دیجیتال و انتقال آنها به کیف پول خود، ریسک بسیار کمی کرده و سود قابل قبولی بدست می آورید.
  3. معامله ارز های دیجیتال به صورت نوسانی چگونه است؟
    شما در اینجور معاملات باید حداقل تا 1 روز بعد را پیشبینی کرده و اقدام به باز کردن پوزیشن فروش و یا خرید کنید
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها