استانداردهای اتریوم

اکسچنجر » استانداردهای اتریوم
تعداد بازدید : 1347

استانداردهای اتریوم چیست؟

حتما می دانید که اتریوم بعد از بیت کوین دومین رمز ارز برتر در بازار ارزهای دیجیتال می باشد که دارای سرویس های زیادی است. از جمله سرویس های این رمز ارز می توان به قابلیت نوشتن توکن بر روی شبکه اتریوم اشاره کرد، که از قالب قراردادهای هوشمند برای نوشتن این توکن ها استفاده می شود. به طور کلی باید به‌گوییم که استاندارهای اتریوم شامل دستورالعمل ها و الگوریتم هایی برای ساختن توکن در شبکه اتریوم است.

هر یک از این استانداردها دارای ویژگی های خاص خود می باشند. لازم است بدانید که استانداردهای ERC در حقیقت به عنوان یک پیشنهاد برای بهبود اتریوم معرفی می شوند.

استانداردهای ERC زیادی وجود دارد که همگی در سه دسته توکن دسته بندی شده اند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

  • توکن های تعویض پذیر یا Fungible tokens
  • توکن‌های غیرقابل تعویض یا Non-fungible tokens
  • توکن نیمه قابل تعویض یا Semi-fungible token
عملکردهای منحصر به فرد استاندارد ERC-20
استاندارد ERC-20

توکن های تعویض پذیر یا Fungible tokens

اولین نوع توکن که در این بخش از مقاله مربوط به استانداردهای اتریوم می خواهیم به آن بپردازیم توکن های تعویض پذیر می باشند. این توکن ها به خاطر معادل بودن قابل تعویض می باشند.

برای مثال: شما اسکناس دو دلاری را می توانید آزادانه مبادله کنید زیرا ارزش یکسانی دارد و قابل تعویض می باشد.

توکن‌های غیرقابل تعویض یا Non-fungible tokens

درباره توکن های غیر قابل تعویض باید بگوییم که برای نشان دادن توکن های منحصر به فرد از آنها استفاده می شود و نمی توان آن ها را از نظر ارزش با توکن دیگری برابر دانست.

توکن نیمه قابل تعویض یا Semi-fungible token

اما، آخرین توکن که می خواهیم به شما معرفی کنیم و بهترین استاندارد در دنیا به حساب می آید، توکن نیمه قابل تعویض می باشد. این توکن ها نه منحصر به فرد هستند و نه قابل تعویض.

 معرفی بهترین استانداردهای اتریوم

شما دوستان عزیزی که وارد دنیای ارز دیجیتال شده اید و قصد خرید هر یک از این ارزها را دارید باید به خوبی و به طور کامل درباره آن ها اطلاعات داشته باشید.

مثلا: اگر قصد خرید اتریوم را دارید باید با استاندارهای استریوم آشنایی کاملی داشته باشید. در این بخش به معرفی بهترین های این استانداردها پرداخته و کمی درباره آن ها با شما صحبت خواهیم کرد.

  1. استاندارد ERC-20
  2. استاندارد ERC-223
  3. استانداردERC-621
  4. استاندار ERC-721
  5. استاندار ERC-777
  6. استاندارد ERC-1155
  7. استاندارد ERC-1400

استاندارد ERC-20

اولین مورد از بهترین استانداردهای اتریوم، استاندارد ERC-20 می باشد که از سال 2015 مطرح شده است. این استاندارد شروع بسیار خوبی برای توکن بود چرا که بر اکوسیستم اتریوم مسلط شده و جزو محبوب ترین استانداردهای توکن در شبکه اتریوم است.

این استاندارد دارای عملکردهای منحصر به فرد می باشد که عبارتند از:

  •  انتقال از حساب
  • موجودی کل
  • موجودی حساب
  • تایید
  •  اجازه

استاندارد ERC-223

از دیگر استانداردهای اتریوم، استاندارد ERC-223 می باشد. این استاندارد برای جلوگیری کردن از دست رفتن تعداد بسیاری از توکن ها و ارائه بهبودهای دیگر ایجاد شد.

در حقیقت استاندارد 223 اتریوم عملکرد انتقال و انتقال از حساب را به یک عملکرد واحد که نام آن ذخیره سازی توکن می باشد ترکیب کرده است.

به خاطر داشته باشید که این نوع عملکرد تنها توسط قراردادهای دریافت کننده ای قابل استفاده است که روش کار با توکن ارسال شده را مشخص کرده است.

مزایای استاندارد ERC-223 اتریوم
  •  هیچ توکنی از بین نمی رود
  • عدم حمایت از انواع توکن های ورودی
  • ارزان شدن تراکنش ها
عملکرد استاندار ERC-721
استاندار ERC-721

استانداردERC-621 بهترین استانداردهای اتریوم

این استاندارد در سال 2017 تایید و معرفی شده است که در حقیقت توسعه ای بر استاندارد اول یعنی ERC-20 می باشد. در این استاندارد می توان میزان کل توکن های در حال گردش را تغییر داد. در حالیکه در استاندارد ERC-20 تنها یکبار عرضه توکن امکان پذیر است.

استاندار ERC-721

یکی دیگر از استانداردهای اتریوم، استاندارد ERC-721 می باشد که با دیگر استانداردها متفاوت است. فراموش نکنید که هر یک از این استانداردها برای کاربران خود دارای ارزش می باشند.

از مهمترین کاربردهای این استاندارد می توان به بازی کریپتوکیتیز اشاره کرد زیرا که دارای مزیت های زیادی می باشد و می توان از آن برای غیر قابل تفویض بودن توکن ها استفاده کرد.

استاندارد 721 در هر تبادلی قابل استفاده می باشد اما ارزش این توکن به خاطر منحصر به فرد بودن آن و کمیاب بودن آن است.

این استاندارد برای پیاده‌سازی توکن‌های منحصربه‌فرد که مجموعه‌های ارزشمند را نشان می‌دهند استفاده می‌شود. قراردادهای هوشمند ERC-721 باید دارای هشت عملکرد اجباری و دو عملکرد اختیاری برای مطابقت با استاندارد ERC-721 باشد.

استاندار ERC-777

مزیتی که این استاندارد دارد این است که مانع از دست رفتن سرمایه می شود و از یک عملکردی به نام send استفاده می کند که دو تراکنش در ERC-20 را به یک تراکنش کاهش می دهد.

استاندارد ERC-1155 یکی دیگر از استانداردهای اتریوم

اما، درباره استاندارد ERC-1155 از استانداردهای اتریوم باید بگوییم که، توسط شرکتی به نام  Enjin ساخته شده است که هدف آن ایجاد دارایی های قابل تعویض و غیر قابل تعویض بر روی شبکه اتریوم است.

این استاندارد در حقیقت نوعی استاندارد مبتنی بر شبکه اتریوم است که ویژگی های دو استاندارد شبکه اتریوم و ERC-721 و ERC-20 را با یکدیگر ترکیب می کند.

استاندارد ERC-1400

آخرین مورد از بهترین استانداردهای اتریوم، استاندارد ERC-1400 می باشد که از آن برای اوراق بهادار استفاده می شود. از آنجایی که توکنیزه کردن اوراق بهادار از مواردی است که سال های زیادی است ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است با استفادخ از این توکن می توان این مسئله را برطرف کرد.

بهترین استانداردهای اتریوم
استاندارد ERC-1400

جمع بندی

در این مقاله برایتان شرح دادیم که منظور از استانداردهای اتریوم چیست؟ و اینکه بهترین های این استانداردها چه نام دارند و درباره ویژگی ها و کاربردهای هر یک از آن ها نیز به اختصار اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم.

امید است که موارد عنوان شده برایتان مفید بوده باشد. در صورت هر گونه پرسش می توانید با مشاوران و کارشناسان ما از طریق وب سایت exchangerpro.org در ارتباط باشید.

سوالات متداول استانداردهای اتریوم

  • استانداردهای ERC-20 چیست؟
    توکن ERC20 استانداردی است که برای ایجاد و صدور قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم استفاده می شود. سپس از قراردادهای هوشمند می توان برای ایجاد دارایی هوشمند یا دارایی های توکن شده استفاده کرد که افراد می توانند در آنها سرمایه گذاری کنند.
  • مشکل استاندارد اتریوم نوع ERC-20 چیست؟
    مشکل آن مرتبط به عملکرد انتقال توکن ها بین حساب ها است. این نوع استاندارد از دو روش ارسال توکن حمایت می کند که شامل انتقال یا تایید به همراه انتقال از حساب است.
  • تفاوت بین ERC-721 و ERC-1155 چیست؟
    انتقال دسته ای از تفاوت های عمده بین این دو استاندارد اتریوم است. 1155 می تواند انتقال دسته ای را تسهیل کند، ازدحام شبکه را کاهش دهد و هزینه های گاز را تا 90٪ کاهش دهد.ERC-721 به ایجاد تراکنش‌ها برای NFT‌های منفرد منجر به معاملات کند، ناکارآمد و هزینه‌های گاز بیشتر می‌شود.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها