تاریخچه ی بلاک چین اتریوم

اکسچنجر » تاریخچه ی بلاک چین اتریوم
اتریوم رمزارز مهم بازار دیجیتال
تعداد بازدید : 393

چیزی که امروزه معامله گران بازار کریپتو بیشتر با آن رو به رو هستند، تنها بخشی از یک موجود بزرگتر به نام بلاک چین اتریوم است. در اصل مردمان هر روزه توکن های این شبکه را معامله می کنند. البته بسیاری از توکن های ارز دیجیتال با ارزش کمتر، بر پایه همین شبکه بلاک چین عمل می کنند. بلاک چین اتریوم تاریخچه ی جالبی دارد. این شبکه حاصل یک همکاری دسته جمعی بین چند جوان مهندس و علاقه مند به تکنولوژیست. بعد از آغاز کار بیت کوین و همه گیر شدن ایده جذاب آن، خیلی از برنامه نویسان و سرمایه گذاران به فکر شبکه هایی شبیه آن افتادند. اتریوم از سال 2013 زندگی خودش را شروع کرد و تا به الان توانسته موفقیت های مهمی را کسب کند. همچنین شما می توانید در پایان این مقاله به صفحه خرید اتریوم ما مراجعه کرده و به هر میزان، ارز اتریوم برای خود خریداری نمایید.

تولد بلاک چین اتریوم

احتمالاً خیلی از شما نام ویتالیک بوترین را شنیده باشید. از این فرد به عنوان مهمترین عضو پروژه ی بلاک چین اتریوم نام برده می شود. این دانشجوی کامپیوتر کانادایی (متولد روسیه) که اکنون 28 سال دارد، در سال 2013 همراه با چند همکار و سرمایه گذار خرد، توانست پروژه ای را شروع کند که امروز به نام بلاک چین اتریوم می شناسیمش.

سازندگان اتریوم و آغاز همکاری

در مورد جزئیات سال های اول پیدایش اتریوم و نحوه همکاری افراد مختلف، منابع جذاب زیادی تهیه شده. خلاصه ی قضیه این است که سال 2013 ویتالیک در یک مقاله نکاتی را در مورد قابلیت های بسیار شبکه های پرداخت مجازی متذکر شد. در این مقاله او توضیح داد که چه امکاناتی را می شود از یک شبکه مدرنتر نسبت به بیت کوین انتظار داشت، اگر زبان و فرآیند کار آن را کمی تعمیم داد. این مقاله باعث جلب توجه شرکت های مختلفی شد و تا چند ماه همکاری هایی برای ایجاد بستر جدیدی به جای بیت کوین صورت گرفت. با این حال تا سال 2014 ویتالیک بوترین نتوانست به یک توافق با شرکت های دیگر در مورد شبکه ی جدید دست پیدا کند.

ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم
ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم

نهایتاً در سال 2014، در جریان کنفرانس بیت کوین آمریکای شمالی، ویتالیک همراه چند شریک برنامه نویس و سرمایه گذار جدید، اقدام به معرفی شبکه ی بلاک چین اتریوم کرد. البته شبکه ی مذکور تا رسیدن به چیزی که الان هست، راه بلندی را طی کرده است.

ورود سرمایه گذاران بیشتر و مهمتر به پروژه اتریوم

تا سال 2017، گروه توسعه دهنده ی اولیه تصمیم گرفتند  پروژه بلاک چین اتریوم را در یک سازمان بدون اهدافی برای سودآوری توسعه دهند. این سازمان به مرور زمان شروع به همکاری با شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت، اینتل، بانک جی پی مورگان و گروه های توسعه دهنده ی تکنولوژی دیگر کرد. این شرکت ها در قالب سرمایه گذاری بر روی پروژه بلاک چین یا کارهای تحقیقاتی و آینده پژوهی، وارد همکاری با توسعه دهندگان اتریوم شدند. این تلاش ها به مرور زمان توکن اتریوم را در بازار کریپتوکارنسی معروف کرد تا به جایی که از سال 2018 تا الان، توکن بومی شبکه ی اتریوم دومین رمز ارز با ارزش موجود در بازار می باشد.

آینده ی بلاک چین اتریوم

نکته ی مهم راجع توسعه دهنده ی اصلی پروژه، ویتالیک بوترین، ذهن ایده پرداز و جاه طلب اوست. ویتالیک نام اتریوم برای بلاک چین را به دلیل وجود بخش “اتر” در آن انتخاب کرد. اتر در فیزیک کلاسیک، بستر و مدیومی شناخته می شده که در همه ی جهان وجود دارد و به نور امکان انتشار یافتن را می دهد. این طرز فکر نشانیست در مورد برنامه های بزرگ و طولانی مدت گروه توسعه دهنده برای اتریوم. در نتیجه بهترین کار در حال حاضر که قیمت ارزهای دیجیتال به کف خود رسیده اند، خرید اتریوم بوده و سپس هولد کردن آن.

ارزهای اصلی بازار کریپتو
رقابت اتریوم و بیت کوین

به عنوان مثال یکی از مهمترین اتفاقاتی که معامله گران بازار منتظر آن هستند، انتشار نسخه ی 2.0 از بلاک چین اتریوم است. این نسخه قرار است سرعت مبادلات در این شبکه ی غیرمتمرکز را افزایش دهد. بسیاری از فعالین بازار کریپتوکارنسی معتقدند که اگر نسخه جدید در افزایش سرعت مبادلات موفق باشد، اتریوم راه خود را برای غلبه بر بیت کوین پیدا خواهد کرد. همین الان هم بیت کوین و اتریوم با فاصله ای معنی دار جلوتر از بقیه پروژه ها با سرعت حرکت می کنند.

آیا بلاک چین اتریوم می تواند از بیت کوین جلو بزند؟

این سوالیست که خیلی از علاقه مندان به تکنولوژی بلاک چین از یکدیگر می پرسند. البته پاسخ دادن به این سوال آسان نیست. آینده ی بازار رمزارز به پارامترهای زیادی بستگی دارد. بیت کوین در حال حاضر مثل یک برند برای کریپتوکارنسی ها می باشد. اساساً خیلی از پروژه های بازار به خاطر همین شبکه ارزشمند شده اند. از طرف دیگر اتریوم قابلیت های بیشتری برای معامله دارد. ایده ی اتریوم، گسترش حوزه کاری بلاک چین به طرف همه ی فعالیت های اقتصادی در دنیای واقعیست. به نظر می رسد که ما در سال های آینده، شاهد یک رقابت تمام عیار بین دو شبکه بلاک چین اصلی بازار باشیم.

روند قیمت اتریوم
شکل تغییر قیمت اتریوم و جهش های آن
جمع بندی

تاریخچه ی اتریوم نسبت به بیت کوین خیلی شفاف تر است. این شبکه بر خلاف بیت کوین، دارای سرمایه گذاران و توسعه دهندگان شناسنامه دار است. تاریخ حدوداً 9 ساله ی اتریوم سرشار از فراز و فرود است. چه در بین سازندگان آن و چه در بین معامله گران توکن اتریوم. اما آنچه برای شما بیشتر اهمیت دارد، آینده ی بازار می باشد. اینکه آیا اتریوم می تواند بر مشکلات پیش روی خود فائق آید یا خیر.

سوالات متداول راجع تاریخچه ی اتریوم

  1. سازندگان اصلی پروژه اتریوم چه کسانی هستند؟
    بلاک چین اتریوم در اصل با همکاری افراد بسیار و سازمان های مختلف پیش می رود. با این حال نقش ویتالیک بوترین، مهندس کانادایی در ایجاد پروژه و ادامه ی آن غیرقابل کتمان است. گاوین وود و جوزف لوبین از افراد تاثیرگذار دیگر هستند.
  2. بلاک چین اتریوم چه ربطی به توکن اتریوم دارد؟
    بلاک چین اتریوم در اصل شبکه ای برای برقراری ارتباط و انجام تراکنش های غیرمتمرکز است. برای انجام این تراکنش ها نیاز به اجازه ی شبکه دارید. این مجوز با داشتن توکن های شبکه رد و بدل می شود. به این توکن های بومی اصطلاحاً توکن های اتریوم گفته می شود.
  3. آیا اتریوم می تواند بیت کوین را شکست دهد؟
    پاسخ این سوال به اتفاقاتی بستگی دارد که منتظریم رخ دهند. به عنوان مثال از سرعت کم شبکه ی اتریوم به عنوان یک نقطه ضعف جدی نام برده می شود. اگر نسخه های جدید اتریوم بتوانند این ایراد را حل کنند، شاید بتوانیم به پیروزی اتریوم در مقابل بیت کوین امیدوار شویم.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها