آیا خرید بیت کوین به صرفه است؟

اکسچنجر » آیا خرید بیت کوین به صرفه است؟
خرید بیت کوین
تعداد بازدید : 418
آیا خرید بیت کوین به صرفه است؟1400/10/01
|
آیا خرید بیت کوین به صرفه است؟
69

همانطور که میدانید، بیت کوین با شکستن سقف تاریخی خود، به کانال 66 هزار دلار رسید و بسیاری از افراد گمان می کنند که دیگرخرید بیت کوین به صرفه نیست. اما برخی خلاف آن تصور می کنند ! ما در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم که ایا خرید بیت کوین به صرفه است؟

بررسی به صرفه بودن خرید بیت کوین

امروزه بیت کوین اولین و پرطرفدارترین ارز دیجیتال در دنیا می باشد، که بسیاری از افراد با سرمایه گذاری و یا ترید به روی آن به سود های بسیار زیادی رسیده اند. اما برخی افراد گمان می کنند که نمی توان سود زیادی از بیت کوین بدست آورد، تا حدی این حرف برای برخی از افراد درست است اما باید به یکسری نکات توجه کرد.از مهم ترین مزیت های این ارز دیجیتال می توان به محبوبیت و امنیت آن اشاره کرد. چرا که احتمال اینکه بیت کوین از بین برود، تا حدودی غیرممکن است. اما رشد آن برای بسیاری از بزرگان اقتصاد، مقوله ای انکار ناپذیر است. در ادامه همراه ما باشید تا به صرفه بودن خرید بیت کوین را با یکدیگر بررسی کنیم.

بررسی بیت کوین و ویژگی های آن

امروزه با پیشرفت هایی که در حوزه تکنولوژی و تجارت در حال رخ دادن است، بسیاری از افرادی که بیت کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتال را انکار می کردند، حال به سمت آن آمده اند.

همچنین با پدید آمدن بیت کوین بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر به وجود آمدند که قیمت آنها ارتباط مستقیمی با قیمت بیت کوین دارند. اما خرید بیت کوین مزایا و معایبی برای هولدر های خود دارد، که ما به بررسی مهمترین آنها خواهیم پرداخت.

مزایای خرید بیت کوین

در ادامه به بررسی مزایای خرید بیت کوین اشاره کرده ایم:

راحتی در تبدیل آن به هر واحد پولی

شما به سادگی با خرید بیت کوین، می توانید آن را به سادگی و با سرعت هرچه تمام تر تبدیل به هر واحد پولی کنید. در مقابل تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال وجود دارند، که شما نمی توانید به هر پولی تبدیل کنید حتی صرفا در برخی از صرافی های به خصوص به فروش می رسند.

داشتن محبوبیت بالا

بیت کوین از سال 2009 تا به امروز در دنیای تجارت وجود داشته و از قدیمی ترین ارز دیجیتال به حساب می آید. و در آینده ای نه چندان دور، تمامی پرداختی ها از طریق ارزهای دیجیتال خواهد بود. پس در نتیجه بسیاری از کاربران روی به سرمایه گذاری به روی بیت کوین آورده اند.

تراکنش های بیت کوین در سطح جهانی

شما به وسیله خرید بیت کوین می توانید نسبت به خرید خدمات و یا محصولی از سراسر جهان اقدام کنید. همچنین کارمزد های انتقال ارز دیجیتال علل خصوص بیت کوین بسیار مبلغ ناچیزی می باشد.

بالا بودن امنیت بیت کوین

یکی از مهم ترین مزایای بیت کوین نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال، بالا بودن امنیت بسیار بالای آن است. چرا که شما با خرید بیت کوین، هیچکس قابلیت هک و یا ردیابی شما را ندارد و تنها یک کلید عمومی برای مشخصات شما به نمایش در می آید.

محدود بودن بیت کوین در جهان

این ارز پرطرفدار به صورت محدود در جهان می توان استخراج کرد و این علت موجب مورد سرمایه گذاری بسیاری از افراد قرار گرفته است.

مزیت های خرید بیت کوین

معایب خرید بیت کوین

محبوبیت در بین کلاهبرداران

همانطور که در مزایای بیت کوین گفتیم، استفاده از بیت کوین بدون رهگیری می باشد، در نتیجه بسیاری از افراد کلاهبردار برای انجام کارهای غیر قانونی خود از بیت کوین استفاده می کنند.

نوسانات بالا در بیت کوین

همانند دیگر ارزهای دیجیتال موجود در جهان، بیت کوین دارای نوسانات قیمت بالایی است، که شما به سادگی نمی توانید آن را پیشبینی کنید. درنتیجه برای ترید کردن به روی بیت کوین باید بسیار مراقب باشید تا سرمایه خود را به سادگی از دست ندهید.

نداشتن پشتیبانی

شما نمی توانید مانند بانک و یا دیگر موسسات، اگر مشکلی برایتان رخ داد، به بانک مراجعه کنید. اگر مشکلی در انتقال ارزهای خود داشته باشید و به صورت اشتباهی به فرد دیگر پول واریز کنید، نمی توانید آن را رهگیری و بازپس نمایید.

معایب خرید بیت کوین

جمع بندی

امروزه با رشد های بی سابقه ای که در بیت کوین به وجود آمده است، برخی افراد گمان می کنند که دیگر خرید بیت کوین به صرفه نبوده و نمی توان از آن سود بدست آورد!!! اما اینگونه نیست و خرید این ارز دیجیتال مزایا و معایبی دارد که می توانید بسته به نوع پیشبینی هایتان اقدام به سرمایه گذاری روی آن کنید. از مهمترین مزیت های این ارز دیجیتال می توان به غیر قابل رهگیری و امنیت آن اشاره کرد. و همچنین از مهمترین معایب این ارز دیجیتال می توان به پر نوسان بودن قیمت آن اشاره کرد

سوالات متداول
  1. آیا سرمایه گذاری با پول اندک مانند 500 هزار تومان به روی بیت کوین سود خوبی می دهد؟
    اگر به دنبال ریسک و سود بالا هستید ما به شما بیت کوین را پیشنهاد نمی کنیم. اما اگر پول نسبتا زیادی را با امنیت بسیار بالا می خواهید سرمایه گذاری کنید، خرید بیت کوین گزینه بسیار مناسبی می باشد.
  2. کارمزد بیت کوین به چه صورت است؟
    کارمزد هایی که به ازای هر تراکنش بیت کوین از کاربر گرفته می شود بسیار اندک بوده و برابر چند سنت یا 4،5 دلار می باشد.
  3. بهترین مزیت بیت کوین چیست؟
    امنیت و محبوبیت بسیار بالای بیت کوین مسئله ایست که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها