آیا ارز دیجیتال ریپل برنده دادگاه می شود؟

اکسچنجر » آیا ارز دیجیتال ریپل برنده دادگاه می شود؟
ماجرای دادگاه ارز ریپل
تعداد بازدید : 494

امروزه یکی از داغ ترین مسائل در عرصه ارز های دیجیتال، دادگاه ریپل در مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا می باشد که همه می خواهند بدانند آیا ارز دیجیتال ریپل برنده دادگاه می شود؟ بسیاری از افراد به دنبال خرید ریپل و یا اتریوم بوده و نمی دانند کدام رمز ارز برای سرمایه گذاری مناسب است. اما برای دانستن سرنوشت این ارز باید نتیجه دادگاه مشخص شود. اگر می خواهید داستان این کشمکش قانونی و عاقبت ارز دیجیتال ریپل را بدانید با ما همراه باشید.

درباره ارز دیجیتال ریپل

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی این کشمکش قانونی بین ریپل و سازمان SEC بپردازیم قصد داریم تا به چیستی این ارز دیجیتال، اهداف بلند مدت و تاریخچه آن ارز محبوب نگاهی بیندازیم. در ابتدا بهتر است با نماد انحصاری ریپل آشنا شوید که XRP نام دارد. شبکه ی این ارز دیجیتال محبوب ریپل نت نام داشته که توسط یک شرکتی که در شهر سانفرانسیسکو مستقر است با نام ریپل لبز ساخته شده است. این ارز محبوب در ابتدا با نام OPEN COIN در سال 2004 مشغول به کار شده که ایده طراحی و ساخت آن برای رایان فوگر می باشد. اما در حقیقت تاریخ راه اندازی این ارز دیجیتال 2012 بوده که کریس لارسن و جد مک کیلب موجب آن شدند و مراحل ساخت آن شروع شد.

شبکه ی ریپل چیست

یکی از مهمترین تفاوت های این ارز دیجیتال با دیگر ارز ها، شبکه ی مبتنی بر آن می باشد. چراکه شبکه ی ارز دیجیتال ریپل بلاک چین نبوده و از فناوری به نام دفتر کل توزیع کننده بهره می برد. با وجود این اختلاف در شبکه ی اصلی اما شما باز هم می توانید با استفاده از ارز های دیجیتال دیگر در اکوسیستم ارز دیجیتال ریپل اقدام به انجام تراکنش کنید. و اما در ادامه باشید تا بررسی کنیم که اصلا ماجرا دادگاه ریپل از کجا شروع شد!؟

شبکه ی ارزدیجیتال ریپل

ماجرای شروع شدن سازمان SEC از ارز دیجیتال ریپل

این ماجرا توسط شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا در 22 دسامبر 2020 به بهانه ی فروش یک اوراق بدون توسط دو مدیر شرکت ریپل لبز نیز آغاز شد. سازمان SEC مدعی شد که شرکت RIPPLELABS 1.3 میلیارد دلار بدست آورده که که از این میزان پول 600 میلیون دلار آن دو مدیر ارز دیجیتال ریپل فروخته اند. این دو مدیر کریس لارسن و گارلینگ هاوس نام دارند که سازمان SEC به شکایت از آنها پرداخته است. همچنین سازمان SEC بر اوراق بودن ارز دیجیتال ریپل ادعا داشته که شرکت ریپل لبز برای فروش آن حتما باید نسبت به ثبت و دریافت مجوز اقدام نمایند. البته ناگفته نماند که بسیاری از بزرگان ارز دیجیتال این ادعا را غلط خوانده و مورد انتقاد قرار می دهند.

آزمون هاوی چه می باشد؟

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا برای تشخیص یک دارایی که آیا اوراق می باشد یا خیر، از آزمون هاوی بهره مند می باشد. در ادامه با ما باشید تا به بررسی سوالات آزمون هاوی بپردازیم.

آزمون هاوی چیست
1.    آیا برای خرید این محصول باید از پول رایج استفاده کرد؟
2.    آیا هر کدام از این دارایی ها ارزش یکسانی با یکدیگر دارند؟(مثلا ارزش یک هزار تومانی به اندازه یک هزار تومانی دیگر می باشد)
3.    آیا ممکن است شما با خرید آن دارایی به سود دست پیدا کنید؟
4.    آیا افرادی که این دارایی را خریداری می کنند عامل سود خود را آن فرد و یا سازمانی که ارز را از آن خریده اند می دانند؟
بسیاری از بزرگان اقتصاد و ارزهای دیجیتال بر این باورند که پاسخ 3 سوال اول برای شرکت ریپل لبز نیز مثبت بوده اما سوال چهارم منفی است به همین علت است که ریپل از تست هاوی رد می شود. اما اگر ریپل در این دادگاه شکست بخورد چه اتفاقی می افتد؟

آینده ریپل در صورت باخت در دادگاه

در همان ابتدا که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا شکایت از شرکت ریپل لبز را اعلام کرد، بسیاری از سرمایه گذاران ارز دیجیتال ریپل خود را فروختند و موجب کاهش پیدا کردن شدید قیمت ریپل شدند. در همان زمان بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین، اتریوم و .. در حال رشد قیمت بودند، در نتیجه این نبرد قانونی موجب عقب ماندن این ارز دیجیتال محبوب نسبت به دیگر ارز ها شد. همچنین بسیاری از صرافی ها قرارداد خود را با این رمز ارز لغو نموده و بسیاری از قرارداد های همکاری با ریپل فسخ شد.

درنتیجه از زمان شکل گرفتن این شکایت نامه از سمت سازمان SEC ریپل شکست ها و ضرر های بسیار زیادی را متحمل شد. به همین علت بسیاری از سرمایه گذاران در ارز دیجیتال ریپل گمان می کردند که اگر بتوانند رمز ارز خود را بالای بیست سنت بفروشند برد کرده اند. البته افرادی بودند که به ریپل ایمان داشتند و با خرید های نجومی خود موجب ریزش هر چه بیشتر این رمز ارز شدند و البته ثمره ی این اعتمادشان را هم با رسیدن قیمت ریپل به یک دلار و 45 سنت دیدند.

طرفداری SEC از ارز اتریوم

پس از آمدن نتایج گروهی که بر SEC نظارت دارند، مشخص شد دست های پشت پرده ای بین سازمان SEC و ویلیام هینمن بوده است. این گروه نظارتی اعلام کردند که ویلیام هینمن که در واقع از افراد ارشد کمیسیون ارزهای دیجیتال می باشد از سال 2017 تا 2020 از رئیس پیشین خود میلیون ها دلار دریافت کرده است. این قضیه به تنهایی مسئله ی مشکوکی نیست اما چون رئیس پیشین ویلیام هینمن از اعضای ویژه ی موسسه ائتلاف ارز اتریوم می باشد قضیه را مشکوک کرد. هدف از این موسسه افزایش دادن میزان فروش اتریوم است که رقیب اصلی این رمز ارز دیجیتال ریپل می باشد.

ماجرای طرفداری سازمان sec از اتریوم

درخواست ریپل از SEC

پس از رویت شدن این مدارک، وکلای رمز ارز دیجیتال ریپل درخواست مشاهده دارایی های کارکنان سازمان SEC از نظر بیت کوین، اتریوم و ریپل را داد. اما این سازمان به علت مراقبت از حریم خصوصی کارکنان خود این اطلاعات را به ریپل نداد. اما وکلای ریپل لبز مشخصات خصوصی کارکنان را نمی خواستند و تنها اطلاعاتی مربوط به دارایی ها برایشان کافی بود.

اما باز هم SEC این مدارک را به وکلای ریپل نداده و ممکن است کارکنان این سازمان به همین علت اخراج شده و یا دچار جریمه های سنگین بشوند. در همین حین خزانه داری بریتانیا بیانیه ای ارائه داد که اعلام می کرد ارز دیجیتال ریپل اوراق بهادار نبوده و در واقع تنها یک توکن است. با همین بیانیه وضعیت سازمان بورس بهادار آمریکا بسیار نا بسامان شد. همچنین در آن زمان با منتشر شدن ویدئویی از گری جنسلر قبل از آن که رئیس هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار  آمریکا شود به میان آمد.  در آن ویدئو گری جنسلر ارز ریپل را یک توکن نامید که به همین علت بسیاری از حامیان ریپل به این تغییر موضع با افزایش مقام شغلی اعتراض کردند.

درخواست ریپل از sec

جمع بندی درباره عاقبت ارز دیجیتال ریپل

آیا ریپل برنده دادگاه می شود؟ این سوالی بود که در ابتدای این مقاله بیان کردیم، درنتیجه می توان نتیجه گرفت این ارز دیجیتال با پیروزی در دادگاه خود، یک رشد بسیار چشمگیری را مشاهده خواهد کرد. با خواندن این مقاله متوجه شدید که سازمان SEC تقریبا بدون علت از ریپل شکایت کرده که در آینده ای نه چندان دور ریپل پیروز این جنگ خواهد بود. شما همچنین می توانید برای خرید ریپل، خرید کاردانو و همچنین بسیار ارز های دیگر به صرافی اکسچنجر پرو مراجعه کنید و با کمترین کارمزد ارزهای دیجیتال مد نظر خود را تهیه نمایید.

سوالات متداول

آیا خرید ریپل منطقی است؟
بله چرا که پس از پیروزی ریپل در دادگاه خود، یک رشد بسیار چشمگیری را تجربه می کند.
آیا سازمان SEC مدارک معتبری در دست دارد؟
خیر، چرا که دست های پشت پرده ی زیادی در این شکایت بوده اند و این شکایت بی اساس است.
بهترین راه خرید ارز دیجیتال چیست؟
شما می توانید بسیاری از ارز های دیجیتال محبوب خود را از صرافی معتبر اکسچنجر پرو تهیه نمایید.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها