چرا قیمت کاردانو زیر یک دلار باقی می ماند؟

اکسچنجر » چرا قیمت کاردانو زیر یک دلار باقی می ماند؟
قیمت کاردانو به یک دلار می رسد؟
تعداد بازدید : 174

کاردانو یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار و به نوعی باکلاس در بازار است. این ارز دیجیتال با نماد ADA خودش را در دل خیلی از حرفه ای های بازار کریپتو باز کرد. همین الان هم علی رغم حرکت نزولی بلند مدت، توانسته در بین ۱۰ ارز دیجیتال پر ارزش بازار باقی بماند. نکته جالب این جاست که قیمت کاردانو به عنوان یک آلتکوین، تجربه عبور از مرز یک دلاری را هم داشته. با این حال خیلی وقت است که نتوانسته آن حدود را دوباره فتح کند. خیلی از ما دوست داریم که قبل از رشد های شارپی در نمودار یک کریپتوکارنسی وارد آن شویم و رکورد ها را تجربه کنیم. به همین دلیل خیلی از معامله گران در سراسر جهان منتظرند ببینند که چه زمانی ارز دیجیتال محبوب بازار، کاردانو، به قیمت های بالای خودش بر می گردد.

در این مقاله می خواهیم مهمترین دلایل عقب نشینی بلند مدت کاردانو از رسیدن به قیمت های بالای یک دلار را بررسی کنیم.

آیا قیمت کاردانو آماده پرش است

البته چنین عباراتی معمولا گمراه کننده هستند. هر تریدر آشنا به بازار ارز دیجیتال می داند که دیگر نمی توان به راحتی راجع پرش و پرواز و به فضا رفتن صحبت کرد. چند ماه بازار خرسی به همراه پرونده های روی میز، بازار کریپتو را در یک حالت احتیاط فرو برده است. اما هنوز هم پروژه های آینده داری در این فضا وجود دارند که امید را حفظ می کنند. مثلا اتریوم را در نظر بگیرید. این ارز دیجیتال قبلا هم یک شبکه بلاک چین حرفه ای داشت. بعد هم آپدیت مرج باعث شد که بیشتر آدم ها سمت خرید آن بروند.

عوامل تاثیرگذار روی روند غیرصعودی

اما وقتی یک پدیده در بازار رخ می دهد، برای یافتن دلیلش سوال می پرسیم. سوال ما در اینجا در مورد عوامل عقب نشینی ADA از گذشتن از مرز یک دلاری است. قیمت کاردانو اگر بالا برود حتی می تواند روی بقیه بازار تاثیر بگذارد. همان طور که می دانید کاردانو جزو ده ارز دیجیتال با حجم بازار بالا است. به همین دلیل پیشرفت و پسرفت آن فقط منحصر به خودش باقی نمی ماند.

روند قیمت کاردانو

 

در ادامه سه تا از مهمترین دلایل عدم پیشرفت قیمت کاردانو را لیست کرده ایم.

بازار خرسی

اول از همه به طبیعی ترین دلیل اشاره می کنیم. قضیه این است که برای چندمین ماه پیاپی شاهد یک بازار خرسی هستیم. اولین ویژگی بازار خرسی، ترس خریداران از معامله است. خیلی ها عقب می کشند و صبر می کنند. در این شرایط حجم فروشی بالا می رود و نوعی عدم اطمینان از آینده خودش را نشان می دهد. همین ها باعث شدند که بیت کوین از ۶۳ هزار دلار قیمت سال ۲۰۲۱ به بازه ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار کنونی برسد. می دانیم که بیت کوین و اتریوم به نوعی رهبرهای قیمت ارز دیجیتال هستند. به همین دلیل وقتی شاهد بازار خرسی باشیم، طبیعی است که کاردانو هم ضرر ببیند.

مقدار زیاد توکن های در جریان

این مورد مثال قابل فهمی دارد. فرض کنید که قیمت پرتقال و گریپ فروت در بازار ایران را مقایسه کنیم. اولی به وفور یافت می شود اما دومی وارداتی است و همه جا پیدا نمی شود. همین عامل میزان عرضه و محصول در جریان، باعث می شود که قیمت ها بشکند. کاردانو نسبت به بیت کوین یا خیلی از توکن های دیگر این حالت را دارد. مثلا کل تعداد بیت کوین های بازار با عدد ۲۱ میلیون تا محدود شده. در حالی که این مقدار برای ADA در حوالی ۴۵ میلیارد است. وقتی ۴۵ میلیارد از یک ارز دیجیتال در بازار حرکت می کند، انتظار افزایش قیمت در شرایط خرسی دور از انتظار است.

اجازه دهید این را با اتریوم و سولانا هم مقایسه کنیم. در مورد اتریوم امروز ۱۲۲.۳ میلیون ارز دیجیتال در حال چرخش است. سولانا هم حدود ۵۳۰ میلیون توکن در چرخش دارد. در حالی که از ۴۵ میلیارد توکن ADA موجود، ۳۵ میلیارد آن در چرخش است.

شکست خوردن انتظارات برای آپدیت جدید

ارزهای دیجیتال تا حدی شبیه گوشی هستند. این البته چیز عجیبی نیست. همان طور که می دانیم کریپتو بر پایه تکنولوژی کامپیوتر و برنامه نویسی عمل می کنند. این ابزار بعد از تولید، نیاز به مراقبت و به روز رسانی مکرر دارند. مثلا در مورد اتریوم گفتیم که چند ماه قبل آپدیت مرج را منتشر کرد. این آپدیت نحوه کارکرد شبکه بلاک چین این ارز دیجیتال را به شدت تغییر داد.

بازار خرسی ارز دیجیتال

 

با این حال انتظارات فعالین بازار از کاردانو هنوز برآورده نشده. همه می دانیم که کاردانو ایده های جالبی برای پیشرفت دارد. اما خیلی از تریدر ها و تحلیلگران انتظار داشتند که پشتیبان ارز کاردانو بخش های مهمی به امکانات آن اضافه کند.

مثلا انتظار این بود که در آپدیت سال ۲۰۲۱ امکان معاملات هوشمند در بستر شبکه بلاک چین اتریون ایجاد شود. با این حال امکاناتی که بعدا اضافه شد اصلا در حدود چیزی که مردم دوست داشتند نبود.

آینده قیمت ارزهای دجیتال

به نظر می رسد که امید ها و واهمه ها هنوز در فضای بازار کریپتو در حال جنگیدن باشند. قیمت کاردانو هم در این نبرد مجبور به پیگیری یک روند ثابت شده. از یک طرف رشد اقتصاد جهانی و ایجاد درآمد باعث می شود که سرمایه گذاری های خرد دوباره برگردند. اما تورم و نگرانی ها در مورد رکود باعث شده که پول ها در جای دیگری خرج شوند، نه در بازار ارز دیجیتال. به نظر می رسد که تا پایان سال ۲۰۲۲ که خیلی هم از آن نمانده پدیده فوق العاده ای را شاهد نباشیم. اما احتمالا با شنیده شدن اخبار مهمی در مورد اقتصاد جهان در چند ماه آینده باعث شود که یک روند دیگر در قیمت ها شروع شود.

جمع بندی

در این مقاله راجع قیمت کاردانو، با نماد ADA صحبت کردیم. سه دلیل مهم آوردیم که چرا قیمت ADA نتوانسته دوباره به مرز یک دلاری برگردد. البته این کریپتوکارنسی قبلا تجربه رسیدن به یک دلار و عبور از آن را داشته. اما بازار خرسی، تعداد زیاد توکن در چرخش و برآورده نشدن انتظارات از آپدیت ها سه عامل مهم در عقب کشیدن قیمت آن از یک دلار است.

سوالات متداول راجع قیمت کاردانو

آیا قیمت کاردانو می تواند از یک دلار عبور کند؟
سه عامل مهم که در مقاله اشاره کردیم فعلا از این اتفاق جلوگیری کرده اند. البته هر سه آن ها طی زمان قابل رفع شدن هستند. به همین دلیل باز هم امکان بازگشت کاردانو به مرز یک دلاری وجود دارد.

نماد ارز دیجیتال کاردانو چیست؟
این آلتکوین را معمولا به نماد ADA نمایش می دهند.

چه تعداد توکن کاردانو در بازار چرخش دارد؟
گفته می شود که از بین ۴۵ میلیارد توکن موجود، ۳۵ میلیارد آن در بازار معامله می شود و چرخش دارد.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها