ذخیره غیر مستقیم دلار در ایران، راه حل های جدید

اکسچنجر » ذخیره غیر مستقیم دلار در ایران، راه حل های جدید
ذخیره غیر مستقیم دلار
تعداد بازدید : 269

متاسفانه این روز ها ارز ریال حال خوبی ندارد. به این معنی که طی زمان ارزش خودش را از دست می دهد. همان طور که می دانید معنای تورم در اقتصاد امروز ما ارزشمند تر شدن کالا ها نیست. بلکه معنای اصلی تورم از بین رفتن ارزش ریال به عنوان واسطه رسمی برای معامله است. این مورد روی زندگی روزمره ما تاثیرات زیادی گذاشته. با این حال شما به عنوان یک سرمایه گذار هم باید اندیشه های خودتان را داشته باشید. اینکه به چه روش هایی می شود از پول محافظت کرد. به نوعی می شود گفت که در یک اقتصاد با انتظارات تورمی، ذخیره ارز ملی به صرفه نیست. ذخیره غیر مستقیم دلار یکی از مهمترین روش هایی است که در مقابل شما قرار دارد. در این روش ها، نیازی نیست که به سمت صرافی و بانک بروید. همچنین قدرت پرداخت بالاتری برای شما فراهم می شود. در این متن می خواهیم بهترین متود های ذخیره غیر مستقیم دلار در ایران را برایتان شرح دهیم.

ذخیره غیر مستقیم دلار با استفاده از آپشن های دیجیتال

همان طور که می دانید خرید و فروش در بازار رسمی ارز سختی های خودش را دارد. ایستادن در صف، در افتادن با دلال ها و حضور دائمی در خیابان های مختلف. برای سرمایه گذارانی که زمان کافی ندارند، این روش های سنتی خوب کار نمی کند. از طرف دیگر ممکن است سرمایه شما در اندازه های بزرگ نباشد. یعنی به صرفه نباشد که به بازار بروید و سرمایه خرد را تبدیل به اسکناس کنید.

همچنین داشتن اسکناس دلار یا یورو، نقد شوندگی سریع و به موقع ندارد. یعنی ممکن است شما آنقدر حوصله و اطلاعات نداشته باشید که هر روز درگیر اخبار دلار و خرید و فروش شوید. به همین دلیل یک سرمایه گذاری خارجی اینترنتی بهترین انتخاب برای شماست. به همین خاطر ما ذخیره غیر مستقیم دلار را به شما پیشنهاد می دهیم.

ارز های دیجیتال

از جمله بهترین زمینه های سرمایه گذاری غیر ریالی در فضای مجازی، ارز دیجیتال است. این ابزار به شما کمک می کند که علاوه بر ذخیره پول خود، سرمایه گذاری هم انجام داده باشید. کمی آشنایی با محیط بازار کریپتو اصلا بد نیست. به شما پیشنهاد می کنیم که یک اکانت برای خودتان در صرافی ارز دیجیتال اکسچنجر پرو ایجاد کنید. این کار برای شما هزینه ای ندارد. بعد از ورود به اکانت خود می توانید گروه بزرگی از کریپتوکارنسی را ماینتور کنید. تکنیک های مرسومی هم برای تحلیل بازار ارز دیجیتال وجود دارد. مثلا تحلیل تکنیکال کریپتو که در بازار های دیگری مثل فارکس و بورس هم کاربرد دارد.

ارز های دیجیتال در دو نوع وجود دارند. آن هایی که برای سمایه گذاری های پر ریسک استفاده می شوند و آن هایی که پشتوانه محکم تری دارند. بعضی ارز های دیجیتال صرفا یک وسیله برای تبدیل دلار به کریپتو هستند. مثلا اتر را در نظر بگیرید. این ارز دیجیتال یک توکن برای نمایندگی کردن دلار در فضای کریپتوکارنسی است. به همین دلیل پیشنهاد اول ما برای ذخیره غیر مستقیم دلار، خرید اتر است.

ارز های دیجیتال پایدارتر

البته نمی توان کتمان کرد که بازار کریپتو پر نوسان است. با این حال ارز های دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم از جمله مواردی هستند که به درد سرمایه گذاری میان و بلند مدت می خورند. به طور کلی خرید بیت کوین و خرید اتریوم در بازار کریپتو از ریسک کمتری نسبت به نمونه های دیگر برخوردار است.

بازار فارکس

بازار فارکس مکانی برای تبدیل ارز های ملی در سراسر دنیاست. با حضور در این بازار می توانید انواع ارز های حقیقی را به هم تبدیل کنید. این بازار برای کار بلد ها سود زیادی دارد. البته جدا از سود فارکس، باید گفت که روش دیگری برای ذخیره غیر مستقیم دلار همین خرید ارز دیجیتال خارجی در فارکس است. به دلیل گستردگی فعالیت فارکس، شما انتخاب های زیادی در پیش روی دارید. می توانید دلار بخرید. می توانید یورو، یوآن، لیر، فرانک یا هر ارز حقیقی مرسوم دیگری را معامله کنید.

ذخیره دلار با سرمایه گذاری در بازار فارکس

 

نکته مهم راجع فارکس امنیت و کیفیت این بازار است. در فارکس بازیگران رسمی و کلان حضور دارند. مثلا بانک ها، بانک های مرکزی و سرمایه گذاران کلان از سراسر دنیا. به همین دلیل یک سرمایه گذار خرد اطمینان خاطر بیشتری نسبت به حفظ سرمایه خود دارد.

پرفکت مانی و کیف پول های اینترنتی

خرید کیف پول پرفکت مانی هم یک پیشنهاد عالی دیگر است. می دانید که ایران تحت تحریم های مالی مختلفی قرار دارد. این تحریم ها باعث شده که حتی سیستم های پرداخت آنلاین هم به راحتی به ایرانیان سرویس ارائه ندهند. با این حال پرفکت مانی از جمله سرویس هایی است که از این قاعده پیروی نکرده. شما می توانید پول خود را به صورت دلار به یک حساب پرفکت مانی منتقل کنید. این پول به صورت دلار در آن جا حفظ می شود. برای ایجاد اکانت پرفکت مانی یا دریافت دیگر خدمات حساب پرفکت مانی کافیست به اکسچنجر پرو مراجعه کنید.

خرید پرفکت مانی

 

یکی از خدمات مهم این کیف پول مجازی، اهدای ووچر پرفکت مانی است. با استفاده از این ووچر می توانید بدون استفاده از رمز های گوناگون یا محدودیت های خاص، از درگاه های اینترنتی استفاده کنید.

چگونه از ذخیره دلاری خود استفاده کنیم؟

بالاتر یک لیست از روش های ذخیره غیر مستقیم دلار در ایران ذکر کردیم. اما چگونه می شود از این ذخیره استفاده کرد.

راجع ارز دیجیتال که اصلا کار دشواری ندارید. مثلا می توانید ارز دیجیتال خود را در یک صرافی مثل اکسچنجر پرو به فروش برسانید و معادل ریالی آن را برداشت کنید. همچنین خیلی از ارز های دیجیتال امکان مبادله مستقیم دارند. به این معنی که می توانید با مستقیما به کیف پول طرف معامله خود ارز دیجیتال بفرستید یا از او کریپتو دریافت کنید.

در بازار فارکس هم روش هایی وجود دارد که بتوان پول نقد را به داخل ایران منتقل کرد. مثلا می توانید از خدمات صرافی های دیجیتال ایرانی استفاده کنید. یک متود هم تبدیل پول فارکس به پرفکت مانی است. در اکسچنجر پرو ما به صورت آنی پرفکت مانی شما را خریداری کرده و معادل آن را پرداخت می کنیم.

جمع بندی

در این مقاله روش های اصلی برای ذخیره غیر مستقیم دلار در ایران را توضیح دادیم. گفتیم که عوامل مختلفی باعث می شوند که خرید اسکناس در بازار برای ذخیره ارزی به صرفه نباشد. در این صورت به فکر ذخیره غیر مستقیم دلار میافتیم. خرید ارز دیجیتال، سرمایه گذاری در فارکس و خرید پرفکت مانی از جمله پیشنهاد های ماست. شما می توانید پرفکت مانی را از راه های مختلف خرج کنید. یک راه آن فروش پرفکت مانی در اکسچنجر پرو است. راه دیگر تهیه ووچر پرفکت مانی است. و البته متود های مختلف دیگر.

سوالات متداول راجع ذخیره غیر مستقیم دلار

پرفکت مانی چیست؟
پرفکت مانی یک سرویس دهنده خدمات پرداخت مجازی در سطح بین المللی است. پرفکت مانی چندین راه برای انتقال پول و خرید کالا به صورت اینترنتی به شما پیشنهاد می دهد.

بازار فارکس چیست؟
فارکس یک بازار بین المللی و مجازی برای تبدیل ارز های حقیقی از کشور های مختلف به یکدیگر است. مثلا خرید یورو با دلار.

چگونه می توان ارز دیجیتال را خرج کرد؟
تبدیل ارز دیجیتال به ریال، تبدیل ارز های دیجیتال به هم دیگر، ارسال مستقیم ارز دیجیتال به کیف پول افراد و تبدیل ارز دیجیتال به دلار در کیف پول های مجازی از جمله روش های خرج کردن کریپتوکارنسی است.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها