اتریوم ۲۰۲۳

اکسچنجر » اتریوم ۲۰۲۳
اتریوم ۲۰۲۳ اخبار و رویداد ها
تعداد بازدید : 406

ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر دومین کریپتو از نظر ارزش در بازار است. این ارز دیجیتال هم مثل بقیه رفقایش سال خوبی را پشت سر نگذاشت. همراه با زمستان ارز دیجیتال ارزش اتریوم هم به مقدار قابل توجهی کاهش یافت. البته بازار اتریوم برای خودش یک رهبر دیگر کریپتوکارنسی هاست. به همین دلیل حتی افرادی که مستقیما اتریوم معامله نمی کنند، اخبار آن را به دقت پیگیرند. اتریوم ۲۰۲۳ شاهد وقایع مختلفی خواهد بود. خیلی ها پیش بینی می کنند که با شروع دوباره ی اقتصاد های جهان مثل چین و آمریکا، رکودی که شاهدش هستیم به اتمام برسد. این باعث می شود که باز هم بشود به قیمت های بالای اتریوم و ارز های دیجیتال دیگر مثل کاردانو و ریپل امیدوار بود. در کنار این ها اما ابهامات و خبر های بد هم ممکن است سر برسند. مثل سرنوشت دادگاه ریپل یا شکل قوانین مورد تصویب در کشور های مختلف جهان.

اگر دنبال خرید اتریوم در سال جدید هستید، این مقاله را از دست ندهید.

مهمترین وقایع و اخبار اتریوم ۲۰۲۳

در ادامه تلاش می کنیم که به چهار تا از مهم ترین اخبار پیرامون اتریوم ۲۰۲۳ اشاره کنیم. در این لیست رویداد ها و موارد تعیین کننده ای وجود دارند. مثل رهاسازی اتریوم انباشته یا همان Stacked ETH یا درگیری قانونی که اوفک با یکی از زیرمجموعه های مالی اتریوم پیدا کرده است. به هر حال آنچه اهمیت دارد، آگاهی از اخبار مختلف است. این یعنی شما موقعیت های سال ۲۰۲۳ برای انجام یک معامله را از دست نمی دهید. به همین خاطر ما در صرافی ارز دیجیتال اکسچنجر سعی می کنیم مقالات زیادی راجع اخبار روز کریپتو تهیه کنیم.

شروع رهاسازی اتریوم انباشته

اتریوم سال قبل آپدیت مرج یا همان ادغام را پشت سر گذاشت. این آپدیت را می توان مهمترین تغییر نرم افزاری اتریوم از دوران شروع کارش دانست. بعد از مرج تولید توکن ها جدید کاملا فرمی دیگری پیدا کرد. برای ساختن توکن ها جدید نیازی به استخراج ارز دیجیتال اتریوم نیست و متود اثبات سهم به کار گرفته شد. برای این کار صاحبان قبلی توکن می توانند ارز دیجیتال خود را در این پروسه انباشته کنند. سپس الگوریتم های اتریوم از این توکن های انباشته برای تایید و جلو بردن تبادلات استفاده می کنند. بعد از تکمیل هر مبادله مالی، شبکه بلاک چین اتریوم به صورت رندوم به توکن ها شریک در این فرآیند جایزه می دهد که در اصل ارز دیجیتال جدید است.

بعد از انتشار این آپدیت جدید افراد مختلفی توکن های خودشان را در پروسه اثبات سهام قرار دادند. به نظر می رسد که بعد از فرا رسیدن آپدیت جدید اتریوم در ۲۰۲۳ که ماه آوریل منتشر می شود، اتریوم های انباشته قبلی قابلیت بازیابی پیدا کنند.

آیا فرآیند شاردینگ آغاز خواهد شد؟

شاردینگ یک ویژگی جدید است که به زودی برای شبکه اتریوم ایجاد می شود. البته به دلیل حساسیت های کد نویسی این اتفاق به آپدیت پاییز سال دیگر موکول شده. در اصل توسعه دهندگان اتریوم بیشترین تمرکز خود را روی رهاسازی اتریوم انباشته در آوریل امسال قرار داده اند. به همین خاطر هم وعده امکان شاردینگ برای پاییز داده شده.

شاردینگ اتریوم

 

اما شاردینگ چه امکاناتی را ایجاد می کند. این ویژگی توسط توسعه دهندگان به ایجاد لاین های جدید در یک جاده تشبیه می شود. همان طور که ایجاد لاین ها جدید در یک بزرگراه می تواند به کم کردن ترافیک و افزایش سرعت نقل و انتقال کمک کند، شاردینگ قابلیت های جدیدی به بلاک چین اتریوم اضافه می کند. البته این قابلیت ها برای اتریوم ۲۰۲۳ به صورت روش ها جدید انتقال اطلاعات نیست، بلکه به صورت ابزار جدید برای ذخیره آن است.

قابلیت جدید باعث می شود که سرعت انتقال اطلاعات بیشتر شود، تحمل شبکه برای حضور کاربران میلیونی بالا رود و در نهایت هزینه تراکنش ها نیز کاهش یابد.

ابهاماتی راجع شفافیت و سانسورهای اتریوم

اوفک، سازمان کنترل اموال خارجی آمریکا، آگوست سال ۲۰۲۲ یک سری تحریم روی برنامه تورنادو کش اعمال کرد. این برنامه مشخصا فعالیت هایی راجع اتریوم داشته است. به همین دلیل امروزه خیلی از توسعه دهندگان اتریوم دچار ابهام شده اند. آن ها دقیقا نمی دانند که چه نوع فعالیت هایی و در کجای جهان ممکن است آن ها را با تحریم های اوفک رو به رو کند. بعضی می گویند که توسعه دهندگان خارج از آمریکا که تحت تاثیر سیستم قضایی آمریکا نیستند نباید به این موارد اهمیت بدهند. از طرف دیگر افرادی هم هستند که خلاف این فکر می کنند.

سازمان کنترل اموال خارجی آمریکا یا اوفک

 

این تحریم ها به هر دلیلی که اعمال شده باشند، در حال افزایش ابهام در جامعه اتریوم هستند. اتریوم ۲۰۲۳ قطعا با چنین نگرانی ها دست و پنجه نرم خواهد کرد. فعالین در این زمینه باید بدانند که دقیقا چگونه می شود یک تعادل بین قوانین و اصول ارز دیجیتال برقرار کنند.

نگرانی اصلی در این است که چنین اقداماتی از سوی دولت ها، مثل دولت آمریکا، می تواند به صورت جدی به اصل تمرکز زدایی ضربه بزند. همان طور که می دانید ایده اصلی پشت سر کریپتو کارنسی، کاهش تمرکز کنترل ثروت در بین چند دولت و نهاد خاص است. ارز های دیجیتال ایجاد شدند که یک گروه و فرد نتواند روی دارایی ها و تبادلات مالی جهان کنترل داشته باشد. ایده اصلی استخراج بیت کوین و رمزنگاری آن هم شریک کردن تمام افراد داوطلب در فرآیند ثبت تراکنش است. به همین خاطر سال ۲۰۲۳ و سال های بعد از آن باید بیشتر از قبل به سیستم های قضایی و قانون گذاری کشورهای مختلف اهمیت دهند.

رویدادها و میتینگ های اتریوم در سراسر جهان

جامعه اتریوم هر ساله رویداد های مختلفی برای هم نشینی و هم فکری افراد مختلف ایجاد می کند. در این رویداد ها سیاستمداران، فعالین بازار، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان حضور دارند. مثلا رویداد Devcon به عنوان مهمترین همایش اتریوم که سال قبل در کلمبیا برگزار شد. البته این رویداد امسال ها برگزار می شود با این حال هنوز محل آن مشخص نشده است.

رویداد پر اهمیت بعدی هم به نام EthCC قرار است در پاریس برگزار شود. این همایش در ماه جولای ۲۰۲۳ رخ می دهد. رویداد قبلی توانست محل به اشتراک گذاشتن ایده های جالبی باشد.

جمع بندی

ارز دیجیتال اتریوم به همراه بیت کوین، به نوعی مایه اعتبار و شناخت مردم از بازار ارز دیجیتال هستند. اتریوم ۲۰۲۳ پر از خبر و پیش بینی و اتفاق های جدید است. در این متن تلاش کردیم به مهمترین نکاتی که متوجه این کریپتو کارنسی است اشاره کنیم. به عنوان مثال محدودیت های قانونی، آپدیت جدید و البته رویداد های مهمی که جامعه اتریوم در سال ۲۰۲۳ خواهد داشت.

سوالات متداول راجع اتریوم ۲۰۲۳

مهمترین همایش های اتریوم در سال ۲۰۲۳ کدام هستند؟
همایش Devcon و EthCC از مهمترین رویداد های اتریوم برای سال ۲۰۲۳ خواهند بود.

شاردینگ اتریوم از چه زمانی آغاز می شود؟
به دلایل فنی شاردینگ اتریوم به آپدیت بعدی آن یعنی به روز رسانی فصل پاییز موکول شده است. به همین دلیل احتمالا در پاییز ۲۰۲۳ بتوانیم شاهد به کار رفتن قابلیت شاردینگ باشیم.

آپدیت بعدی اتریوم چه زمانی منتشر می شود؟
انتظار می رود که ماه آوریل امسال آپدیت مهم دیگری برای اتریوم منتشر شود. در این آپدیت افرادی می توانند اتریوم انباشته خود را بازیابی کنند.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها