مرورگر وب3، انتخاب بین بهترین ها

اکسچنجر » مرورگر وب3، انتخاب بین بهترین ها
مرورگر وب۳
تعداد بازدید : 172

اینترنت نسل سوم یک نوع آرزو برای فعالین بازار دیجیتال است. این تکنولوژی امکانات خوبی را هم به تولید کنندگان محتوا و هم معامله گران ارز دیجیتال می دهد. در اصل وب۳ تلاش می کند که میزان تاثیر ارزهای دیجیتال روی زندگی روزمره انسان های را به شدت افزایش دهد. در تکنولوژی وب۳، اموال دیجیتال از ارزش بالایی برخوردار هستند. پرداخت به کریپتو خیلی سریع و آسان رخ می دهد و شما تحت نظر کمپانی های خاص نمی مانید. وقتی محتوایی تولید می شود، بازی می کنید، اکانتی می خرید یا ایده ای را می سازید، همه به نام شما در وب۳ ثبت می شود. این ها در اصل دارایی های دیجیتال شما هستند. به ازای این دارایی های دیجیتال شما سهمی از ارزش آن خواهید داشت. البته اولین مرحله برای استفاده از این تکنولوژی رفتن سراغ مرورگر وب۳ است. طبیعتا انتظار ندارید که بشود بدون نرم افزار مخصوص از یک تکنولوژی جدید استفاده کرد. در این مقاله تلاش می کنیم که بهترین گزینه های موجود برای شما را لیست کنیم.

مرورگر وب۳ چه فرقی با مرورگر های دیگر دارد؟

وب۳ مجموعه ای از قوانین و کد و استاندارد ها برای ایجاد فضای جدید تعامل است. همان طور که می دانید نسخه قبلی اینترنت که وب۲ نام دارد، از سال ۲۰۰۰ به بعد باعث ایجاد تغییرات شگرف در زندگی ما انسان ها شد. ظهور سایت های تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی، خبررسان های آنلاین و سرعت گرفتن آموزش از جمله نتایج ظهور وب۲ بودند. اما ایراد بزرگی همزمان در وب۲ وجود دارد. نقش آفرینی بدون رقیب توسط بعضی کمپانی ها و نهاد های خاص. اصطلاحا به این ایراد متمرکز بودن گفته می شود. اینکه دکمه خیلی از امکانات اینترنت دست چند سازمان و شرکت باشد. ارز های دیجیتال اول از همه برای تمرکز زدایی از پول های مرسوم طراحی شدند. حالا مرورگر وب۳ می خواد داده های موجود در فضای مجازی را هم در محیطی غیرمتمرکز کنترل کند.

بهترین گزینه های پیش روی شما

همان طور که می دانید در دنیای امروز، تکنولوژی با سرعت سرسام آوری رشد می کند. بعد از ظهور وب۳، خیلی سریع شرکت ها و توسعه دهندگان، مرورگر های سازگاری تولید کردند. این جریان هنوز هم ادامه دارد. به همین خاطر در مواجهه اول ممکن است کمی گیج شوید. در این متن می خواهیم بهترین مرورگر های وب۳ تولید شده تا به این لحظه را به شما معرفی کنیم. اول از همه سراغ اپرا می رویم. این مرورگر از قدیم الایام پرکاربرد بوده. در اصل به خاطر امکانات خاصش، همیشه جامعه هدف خودش را داشته. این بار اپرا با امکانات وب۳ وارد صحنه شده است.

مرورگر کریپتو اپرا

 

Opera مروگر اصیل با امکانات اینترنت نسل سوم

اپرا از قدیم به خاطر سرعت و حریم خصوصی اش معروف بوده. امروز می توانید سراغ آپدیت Opera crypto web browser  بروید. در این مرورگر وب۳ می شود امکاناتی برای ساخت یک کیف پول و اتصال آن به اپلیکیشن های مختلف پیدا کرد. اپرا امکان اجرای اپ های مخصوص کریپتو را می دهد. در نتیجه انجام تجارت یا تولید محتوا در این فضا راحت و سریع رخ می دهد. علاوه بر همه ی این ها باید گفت که محیط گرافیکی و دسترسی های مرورگر حرفه ای و جذاب طراحی شده است.

مرورگر بریو یا Brave

اگر قرار باشه که یک مرورگر وب۳ انتخاب کنید، بریو حتما جزو اولین انتخاب هاتون خواهد بود. این مرورگر در حال حاضر نزدیک ۲۵ میلیون کاربر فعال دارد. بریو بیشتر از همه در بین تجار، تولید کنندگان محتوا و توسعه دهندگان محبوبیت دارد. یکی از بهترین ویژگی های بریو به عنوان یک مرورگر، تلاش برای بهتر شدن و گسترش خدماتش است. بریو به شما امکانات رایگان برای شروع کسب و کار دیجیتال می دهد. بریو یک کیف پول داخل خودش دارد که به شما امکان ذخیره اتریوم ERC-20 یا همان BAT را می دهد. پیشنهاد می کنیم که حتما یک بار این مرورگر وب۳ را امتحان کنید.

مرورگر بریو برای وب۳

 

مرورگر پوما

مرورگر Puma مخصوصا برای کاربران موبایل پیشنهاد می شود. این مرورگر طراحی گرافیکی و عملکرد ساده و روانی دارد. به همین خاطر خیلی از امکاناتش برای تازه وارد ها قابل استفاده است. پوما همچنین می تواند به شما یک محیط بدون تبلیغات بدهد یعنی حذف ads البته با توجه به تنظیمات شما. خلاصه اینکه اگر دنبال یک مرورگر ساده اما زیبا هستید با عملکرد سریع و آسان، پوما از بهترین انتخاب ها برای حضور در محیط وب۳ است.

تجربه ی وب۳ با دیگر مرورگر های تولید شده

توضیح دادیم که توسعه دهندگان زیادی تلاش می کنند مرورگر های مخصوص وب۳ طراحی کنند. مثلا مرورگر وب۳ اسیریس ارمر (Osiris Armor) یکی از آن هاست. این مرورگر به شما امکان استفاده از انواع پروژ ها و اپلیکیشن های غیرمتمرکز یا همان dApp ها را می دهد. در اصل شما می توانید در این مرورگر از فروشگاه های مختلف برنامه های غیرمتمرکز استفاده کنید.

مرورگر جذاب دیگر، بیکر یا Beaker است. این مرورگر به شما اجازه می دهد که فایل ها را به صورت اختصاصی و دو طرفه ارسال یا دریافت کنید. بیکر حتی یک مرحله بالاتر از این هم رفته. با استفاده از بیکر می شود سایت هایی را به صورت P2P میزبانی کرد. معنی این حرف این است که می شود به صورت کاملا خصوصی، لینک ها و سایت ها را به اشتراک گذاشت. مثال های بیشتر همین طور ادامه دارند. مثلا مرورگر Aloha که هر روز امکانات بیشتری برای ورود به وب۳ ایجاد می کند.

در این بین به نظر می رسد که توسعه دهندگان کروم هم در حال شروع آپدیت های خاص هستند. به همین دلیل به زودی باید شاهد باشیم که پرطرفدارترین مرورگر دنیا هم به لیست مرورگر های وب۳ اضافه شود.

جمع بندی

در این متن تلاش کردیم بهترین نمونه ها از مرورگر های وب۳ را معرفی کنیم. برنامه های نام آشنایی مثل اپرا یا مرورگر های تازه وارد مثل Aloha و Brave. هر کدام از این اپلیکیشن ها در حال رشد و آپدیت هستند. چیزی که مهم است شروع روند همه گیر شدن تکنولوژی وب۳ است. با این تکنولوژی امکان توزیع قدرت و ثروت در اینترنت بین تولید کنندگان محتوا بیشتر می شود. وب۳ تلاش می کند کنترل اینترنت و فضای مجازی را از دست چند شرکت و نهاد خاص در بیاورد و آن را بین تولیدکنندگان محتوا بازتقسیم کند.

سوالات متداول راجع مرورگر وب۳

وب۳ چیست؟
این تکنولوژی جدید مجموعه ای از قوانین، استاندارد ها و کد های جدید برای کنترل اینترنت است. وب۳ تلاش می کند اپ های غیرمتمرز را گسترش دهد، مالکیت محتوا را به تولیدکنندگان برگرداند و به کاربردهای ارز های دیجیتال عمق دهد.

بهترین مرورگر های وب۳ کدام اند؟
اپرا، بریو، پوما از بهترین مرورگر های قابل استفاده در محیط اینترنت نسل سوم هستند.

آیا کروم از وب۳ پشتیبانی می کند؟
در حال حاضر کروم این امکانات را ندارد اما توسعه دهندگان مرورگر پرطرفدار کروم در حال کار روی آپدیت های جدید هستند.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها