قیمت XRP بعد دادگاه ریپل

اکسچنجر » قیمت XRP بعد دادگاه ریپل
قیمت XRP بعد دادگاه ریپل
تعداد بازدید : 230

از جمله رخداد های مورد علاقه مردم، دعواهای حقوقی و قضایی است. با این حال بعضی اوقات این دادگاه ها می توانند روی زندگی خیلی ها تاثیرگذار باشند. یکی از بهترین مثال ها، دادگاه ریپل است. همان طور که می دانید قیمت XRP بعد دادگاه ریپل از جمله امید ها و نگرانی های فعالین بازار کریپتو است. ریپل در حال حاضر ارز دیجیتال چهارم یا پنجم از نظر ارزش بازار محسوب می شود. خیلی ها فکر می کنند که ریپل از نظر تکنیکال و فاندامنتال، از قابلیت های خوبی برای رشد برخوردار است. اما حدود دو سال است که این قابلیت ها نمی توانند به نتیجه برسند. در این متن می خواهیم بررسی کنیم که از نظر بازار کریپتو، بردن یا باختن ریپل در دادگاه به چه نتایجی منجر می شود؟ با ما همراه باشید.

توکن XRP و دادگاه ریپل

البته باید اول از همه بین ریپل و توکن XRP تفاوت هایی قائل شد. همان طور که می دانید ریپل اسم یک شرکت برای توسعه و پژوهش راجع ارزهای دیجیتال است. البته تمرکز اصلی این کمپانی روی توسعه XRP است. به همین دلیل بعضی اوقات با هم دیگر اشتباه گرفته می شوند.

قضیه این جاست که از حدود دو سال پیش، کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا، یک پرونده قضایی علیه ریپل راه انداخت. در این پرونده اتهاماتی در مورد فعالیت غیرقانونی و خارج از موعد شرکت زده شده است. مثلا مهمترین اتهام، استفاده تجاری ریپل از توکن خودش یعنی XRP بوده است. این دادگاه تا الان زیاد طول کشیده. از یک طرف مسئولین ریپل می گویند که در حال پیشرفت هستند و وضعیت پرونده به نفعشان است. از طرف دیگر هم کمیسیون مبادلات و امنیت آمریکا می گوید برایش اهمیت ندارد چند نفر دچار مشکل می شوند به خاطر نتیجه این پروند قضایی. به همین دلیل خیلی از فعالین بازار در انتظار یک نتیجه دقیق و واقعی هستند.

نتایج ممکن در دادگاه ریپل

چند خروجی از دادگاه ریپل انتظار داریم. این ها می توانند به نفع یا به ضرر جمع بزرگی از صاحبان ارز دیجیتال XRP باشند.

اگر ریپل در این دادگاه شکست بخورد، انتظار می رود که با یک سقوط رو به رو شویم. البته نباید دادگاه ریپل را به صورت صفر و صد در نظر بگیریم. ممکن است در بعضی اتهامات به نفع ریپل جلو برود و در بعضی اتهامات به ضرر آن. فرقشان در چیست؟ در این است که یک حکم سبک دادگاه می تواند به بخش های کمتری از تجارت ارز دیجیتال XRP صدمه وارد کند.

از طرف دیگر موضوع پیروزی ریپل را داریم. خیلی از مدیرهای سطح بالای شرکت به قیمت XRP بعد دادگاه ریپل امید زیادی دارند. مثلا گفته می شود که اخیرا دادگاه به نفع دخواست قبلی کمیسیون امنیت آمریکا جواب مثبت نداده است. این کمیسیون چند وقت پیش درخواست اختیارات و اتهامات جدید علیه ریپل به دادگاه ارسال کرده بود. اما قاضی به این درخواست ها اهمیتی نداده است. وکلا و فعالین رسانه ای هم به این دادگاه امیدوارند. اگر چنین اتفاقی بیافتد، احتمالا فنری که دو سال است نگه داشته شده، با یک جهش رها شود. فنر قیمتی ریپل که به خاطر دادگاه نمی توانست مثل ارزهای دیجیتال شبیه خودش حرکت کند.

تغییر قیمت XRP بعد از دادگاه ریپل

 

پیشبینی قیمت XRP بعد دادگاه ریپل

به همین دلیل است که پیش بینی قیمت XRP بعد دادگاه ریپل دشوار است. خیلی ها ترجیح می دهند پیش بینی خود را به دو بخش تقسیم کنند. یکی اینکه ریپل شکست می خود. همان طور که می دانید ریپل با قیمت لحظه نگارش مقاله یعنی ۰.۴۲ هنوز با ماکزیموم تاریخی خودش فاصله بالایی دارد. عددی که در حدود ۳.۴ بوده است. پس نمی شود گفت که شرایط برایش خوب است. اگر ریپل طی چند ماه آینده بتواند پیروز از دادگاه بیرون بیاید، به چند دلیل بازار خوشحال می شود. اول اینکه شاید چند ده درصد رشد در ارز دیجیتال چهارم بازار شاهد باشیم. در صورت پیروزی ریپل در دادگاه رشد زیاد حتمی است. اما سرعت آن قابل بحث می باشد.

از طرف دیگر، برنده شدن یک ارز دیجیتال در دادگاهی در آمریکا، یک نقطه مثبت درباره ی اعتماد عمومی به این صنعت خواهد بود. همان طور که می دانید دو سال اخیر زیاد برای این اعتماد ثمره نداشت. به عنوان مثال کاهش شدید قیمت ها را در نظر بگیرید. خود بیت کوین به عنوان محور بازار کریپتو، تا ۸۰ درصد سقوط قیمت داشته. به علاوه آن، چند پرونده کلاهبرداری داریم. بدترین هم که افتضاح سم بنکمن فرید بود. به همین خاطر اگر مردم ببینند که یک شرکت معتبر توانسته دو سال بجنگد و برنده بیرون بیاید، یک نقطه عطف برای روند بازار است.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم توضیح دهیم که تاثیر دادگاه ریپل بر قیمت آن چگونه خواهد بود. به نظر می رسد که ۲۰۲۳ مراحل پایانی این قضیه باشد. به همین خاطر علاقه مندان این صنعت خیلی پیگیر کوچکترین خبر ها هستند. پیش بینی ها می گوید که در صورت برنده شدن ریپل در دادگاه، XRP بتواند تا ۱۰۰ دلار هم بالا برود. البته این یک پیشبینی بلندمدت است. اما اولین حرفش، یک جهش قیمتی در مورد ارز دیجیتال XRP می باشد. چنین پیشرفت قیمتی در چهارمین ارز دیجیتال بازار می تواند در رشد بیت کوین و اتریوم هم تاثیر بگذارد. همین هاست که ما را علاقه مند به اخبار دادگاه ریپل کرده است.

سوالات متداول راجع قیمت XRP بعد دادگاه ریپل

بعد از پیروزی در دادگاه ریپل، XRP چه قدر رشد می کند؟
خیلی ها پیش بینی رشد چند صد درصدی دارند. در صورتی که این دادگاه پیش نمی آمد، مردم به قیمت حدود ۱۰۰ دلاری امید داشتند. با این حال چنین قیمتی در کوتاه مدت، دور از انتظار ماست. به همین دلیل حداقل به ماکزیموم تاریخی ینی ۳.۴ دلار فکر می کنیم.

آیا ریپل در دادگاه شکست خورد؟
خیر، علاوه بر اینکه روند دادگاه هنوز نتوانسته به پایان برسد، باید گفت که خیلی از فعالین و باخبر ها می گویند که نتایج به نفع شرکت ریپل است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها