کاهش کارمزد بیت کوین و روش های نوین

اکسچنجر » کاهش کارمزد بیت کوین و روش های نوین
کاهش کارمزد بیت کوین
تعداد بازدید : 427

بیت کوین محبوب ترین، گرانترین و البته محکم ترین ارز دیجیتال حاضر در بازار است. این کریپتو تا حدودی آبروی بازار دیجیتال محسوب می شود و روزانه تعداد زیادی تراکنش برایش انجام می شود. به دلیل تعداد بالای تراکنش های شبکه، طبیعی است که حجم بالایی از سرمایه ها در مدت زمان زیاد، به خاطر هزینه از بین می رود. کم کردن کارمزد ها یکی از هدف های اصلی شکل گیری بیت کوین بوده است، در مقابل ارزهای حقیقی. به نظر می رسد که مدتیست کارمز بیت کوین در بازار کریپتو کاهش پیدا کرده است و به یک مرز تاریخی رسیده باشد. برای افرادی که دنبال خرید بیت کوین هستند، این یک خبر خوب محسوب می شود. از طرفی کاهش کارمزد بیت کوین، بهترین خبر برای نوسانگیر هاست. همان طور که می دانید، اساس کار نوسانگیرهای بازار، روی خرید و فروش های متعدد و سریع است. در این مقاله علاوه بر بررسی این خبر، می خواهیم چند راهکار ساده ارائه بدهیم که به صورت دستی، بشود کارمزد تراکنش بیت کوین را کاهش داد.

آخرین اخبار از کارمزد بیت کوین

امروز نرخ تراکنش های بیت کوین به رقم جالب ۰.۷۶ رسیده است که به نسبت دیروز و سال قبل کاهش قابل توجهی پیدا کرده. این مقدار نسبت به دیروز که روی عدد ۰.۹۹ بوده است، حدود ۲۸ درصد کاهش نشان می دهد. این یعنی افراد برای نوسانگیری، خرید و فروش و حضور در شبکه، هزینه کمتری بابت کارمزد بیت کوین پرداخت کرده اند. البته این کاهش فقط مربوط به دیروز تا امروز نیست. این نرخ برای پارسال این موقع روی عدد ۲.۰۱ دلار بوده است. یعنی مقدار کارمزد بیت کوین نسبت به سال پیش تا ۶۲ درصد کاهش ثبت کرده است. این نشان می دهد که شبکه و بازار در حال تلاش برای کاهش هزینه های تبادلات مالی هستند.

این نرخ در سال های گذشته به صورت میانگین در حال کاهش بوده است. به غیر از یک بازه از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ که نوسان های زیادی داشت و عددهای بزرگی را هم ثبت کرد.

کارمزد بیت کوین به کمترین نرخ چند ماهه اش رسیده

اعدادی که بالاتر آوردیم نشان می دهد که یک فعال ارز دیجیتال هزینه کمتری برای انجام تراکنش هایش پرداخت خواهد کرد. برای افرادی که بیت کوین را برای نگه داری می خرند، شاید این اعداد اهمیت چندانی نداشته باشند. اما بیت کوین برای بسیاری از فعالین نوسانگیر و صرافی ها، یک منبع درآمد بر پایه تبادل و جا به جایی پول است. به همین خاطر اعداد بالا برای خودشان حرف های مهمی برای گفتن دارند.

روش هایی برای کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین

اما جدا از قیمتی که شبکه بیت کوین برای شما مشخص می کند و احتمالا تحت کنترل همه ی ما نباشد، روش های ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند هزینه تراکنش های خودتان را کاهش دهید. در این مقاله سه روش نسبتا ساده و دم دستی را آوردیم که البته می توانند سود ده باشند. مخصوصا اگر برای نوسان گیری معامله نمی کنید، بعضی از این متود های برایتان مفید خواهد بود.

انتخاب بهترین زمان برای انجام معامله

بهتر است زمان انجام معامله خود را کنترل کنید. همان طور که می دانید شبکه بیت کوین یک شبکه مجازی با ترافیک مخصوص خودش است. به این بلاک چین انبوهی از ماینرها وصل شده اند که وظیفه حل مسائل و ثبت تراکنش ها را بر عهده دارند. همان طور که اگر به یک اداره بروید و زمان پر ترافیک شبکه اینترنت باشد، سخت تر به درخواست شما رسیدگی شود، در مورد تراکنش های بیت کوین هم، وقتی انبوهی از درخواست های تبادل فرستاده می شود، نوبت ها دیرتر به شما می رسد.

ترافیک شبکه بیت کوین و افزایش کارمزد آن

به همین خاطر اولین پیشنهاد ما برای شما، انجام معامله در بازه زمانی با حجم ترافیک کمتر است. به عنوان مثال همان طور که می دانید، وقتی افراد در شرق آسیا مشغول معامله هستند یا در آمریکا، بیشترین ترافیک روی شبکه برقرار می شود. به همین خاطر مهم است که در یک ساعت غیر از ساعت کاری این بخش های جهان تبادل مالی سریع و کم هزینه انجام دهید.

ادغام کردن تراکنش های مختلف

یک راه خوب دیگر، انجام چند تراکنش در یک درخواست است. مثلا می توانید خریدهای خود را یک جا انجام دهید. یا اگر با فرد خاصی زیاد تبادل مالی دارید، تراکنش های چند روزه را جمع کنید و یک جا ارسال کنید. در این صورت کارمزد بیت کوین کمتری برای شما محاسبه خواهد شد.

استفاده از اعداد کوچک برای کارمزد بیت کوین

در زمان انجام مبادله، شما باید مقدار کارمزد تراکنش بیت کوین خودتان را اعلام کنید. هر چه قدر این کارمزد کمتر باشد، در شبکه بیت کوین دیرتر پاسخ می گیرد. اما نقطه مثبتش، پرداخت هزینه کمتر است. به همین دلیل خوب است که به یک مقدار تعادلی برسید. یعنی عددی که خیلی زمان از شما نگیرد، در عوض مقدار خیلی کمی از پول شما را نیز مصرف کند.

چیزی که می خواهیم نتیجه بگیریم این است که اساسا مقدار کارمزد بیت کوین که شما پرداخت می کنید، تا حد زیادی به شکل معامله شخصی و زمان آن بستگی دارد. معامله بیت کوین دو حالت دارد. یا افراد از آن برای سرمایه گذاری استفاده می کنند. یا بیت کوین مثل نوسانگیری دلار و بورس، وسیله پول درآوردن روزانه است. برای هر دو گروه، کارمزد بیت کوین اهمیت دارد. چرا که مثلا سرمایه گذاران حجم بالایی معامله دارند و نوسانگیرها نیز، به تعداد زیاد تراکنش دارند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم که توضیح دهیم چگونه باید کارمزد پرداختی به شبکه بیت کوین را کنترل کرد. گفتیم که اخیرا تراکنش های بیت کوین تا حد زیادی کم هزینه تر شده است. حداقل نسبت به روز های قبل و سال قبل. همان طور که اعداد را در این مقاله آوردیم، در زمان نوشتن این مقاله هر فرد نسبت به سال قبل تا ۶۲ درصد هزینه تراکنش کمتری پرداخت می کند. بعد هم گفتیم که چند عامل دستی وجود دارند برای کنترل کارمزد بیت کوین. اولین آن ها زمان انجام معامله است. وقتی که شما در بازه پر ترافیک بازار اقدام به معامله می کنید، باید هزینه بیشتری هم برای سرعت بپردازید. عامل تعیین کننده بعدی، میزان کارمزدی است که به شبکه پیشنهاد می دهید. این کارمزد باید در یک حالت تعادلی بین سرعت بیشتر و هزینه کمتر قرار بگیرد.

سوالات متداول راجع کارمزد بیت کوین

  • کارمزد بیت کوین به چه عددی رسیده است؟
    در لحظه نوشتن این مقاله کارمزد مبادله بیت کوین به عدد ۰.۷۶ دلار رسیده است که نسبت به سال قبل همین روز، تا ۶۲ درصد کاهش ثبت کرده.
  • آیا می توانیم خودمان کارمزد کمتری برای تراکنش های بیت کوین پرداخت کنیم؟
    با توجه به نکاتی که در متن بالا گفتیم، در صورتی که زمان و میزان تراکنش پیشنهادی درست را انتخاب کنید، این امکان وجود دارد که در یک حالت تعادلی بین سرعت بالا و هزینه پایین، معامله خود را به پایان برسانید.
  • خرید اتریوم سخت تر است یا بیت کوین؟
    امروزه خرید اتریوم حتی از بیت کوین هم هزینه بیشتری دارد و این یک نقطه مثبت برای علاقه مندان به این ارز دیجیتال است.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها