چرا ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال مهم است؟

اکسچنجر » چرا ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال مهم است؟
چرا ردیابی نهنگ های ارزدیجیتال مهم
تعداد بازدید : 193

برای اینکه بتوانید به پاسخ این پرسش که چرا ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال مهم است؟ برسید باید ابتدا بدانید که اصلا نهنگ ارز دیجیتال کیست؟ چطور می توان آن را شناسایی کرد و اصلا شناسایی آن چه اهمیتی دارد؟!

نهنگ ارز دیجیتال کیست؟

نهنگ ها چه افرادی هستند؟
نهنگ ارزدیجیتال چه کسانی هستند؟

بدون شک افرادی که در دنیای ارز دیجیتال فعالیت دارند بارها نام نهنگ ارز دیجیتال را شنیده‌اند و برایشان مهم بوده تا درباره آن اطلاعاتی داشته باشند.

به‌طور کلی باید بگوییم که نهنگ ارز دیجیتال که به آن نهنگ بیت کوین یا نهنگ کریپتو نیز گفته می‌شود، سرمایه‌گذار بزرگی است که بخش بسیار قابل توجهی از کل عرضه ارزهای دیجیتالی در اختیار او قرار دارد. او این قدرت را دارد که با خرید و فروش آن ها بر بازار تاثیر زیادی بگذارد.

آنچه که درباره نهنگ ارز دیجیتال باید بدانید، این است که قابل شناسایی نمی‌باشد و تنها کاری که می‌توان برای ردیابی آن‌ها انجام داد از طریق کیف پول های ارزهای دیجیتالی می‌باشد.

ناگفته نماند که بسته به نوع ارزهای دیجیتالی، پارامترهای مختلفی برای تشخیص آن‌ها وجود دارد.

تاثیر نهنگ ها بر بازار ارز دیجیتال

آنچه که باید درباره نهنگ ارز دیجیتال بدانید این است که آن ها بر سرمایه هوش بسیار بالایی دارند و به راحتی می توانند حرکت ها و اتفاق هایی که در آینده می خواهند رخ دهند را پیش بینی کنند.

برای مثال: آن ها رمز ارزهایی که قیمت پاینی دارند در حجم بسیار بالایی خریداری می کنند. این کار باعث می شود تقاضا بالا رفته و همین بالا رفتن تقاضا باعث افزیش قیمت آن رمز ارز می شود.

سرمایه گذاران دیگر که متوجه افزایش قیمت این رمز ارز می شوند شروع به خریدن آن می کنند به امید آنکه قیمت آن مجدد رشد می کند.

اما، در این مواقع است که نهنگ ها همان رمز ارزی را که با قیمت کمتر خریداری کرده بودند با قیمت بسیار بالایی به فروش رسانده و از بازار ارز خارج می شوند.

خروج نهنگ ها از بازار ارز باعث می شود تا قیمت آن رمز ارز پایین آمده و سرمایه گذاران ضرر کنند.

اهمیت پیگیری نهنگ های ارز دیجیتال

ردیابی فعالیت نهنگ ها
پیگیری شناسایی نهنگ ارزدیجیتال

با توجه به موارد عنوان شده می خواهیم به اهمیت ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال بپردازیم.

در پاراگراف قبل عنوان کردیم که رفتار نهنگ های بین کوین می تواند تاثیر بسیار زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال بگذارد. بنابراین زمانیکه آن ها معامله ای را انجام می دهند باعث می شوند که ده ها یا شاید هم صدها میلیون دلار جابه جا شود.

خرید و فروش های انبوه ارزهای دیجیتال باعث به وجود آمدن تغییرات ناگهانی و قابل توجهی می باشد. با انجام یک خرید انبوه قیمت یک ارز دیجیتال افزایش پیدا خواهد کرد و چون این سیگنال وارد بازار ارز شده باعث می شود که تقاضا برای آن ارز بیشتر شود.

بنابراین نهنگ های ارز دیجیتال می توانند با خرید و فروش های عمده ای که انجام می دهند تاثیر زیادی بر بازار ارز دیجیتال بگذارند.

چرا ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال مهم است؟

شاید ندانید که اکثریت ارزهای دیجیتالی تعدادی هولدر دارند که می توانند بر قیمت آن ها تاثیر زیادی بگذارند این هولدرها در حقیقت همان نهنگ ها می باشند که در دنیای ارز دیجیتال چیزی نزدیک به بیش از 10 درصد یک دارایی را در اختیار دارند.

کنترل بازار ارز دیجیتال در دست نهنگ ها و سایر کاربران از جمله سرمایه‌گذاران فعال و تریدرهای کریپتو می باشند که می‌توانند با زیر نظر گرفتن رفتار نهنگ‌ها جریان بازار را متوجه شوند.

نکته مهم این است که رفتار و پدیده نهنگ های ارز دیجیتال تنها مختص بازار کریپتو یا بیت کوین نمی باشد بلکه آن ها در بازارهای سنتی هم موضع گیری کرده و در برابر دارایی های خاص می توانند بر افزایش یا کاهش قیمت آن دارایی تاثیر بگذارند.

در بازار ارز دیجیتال تمامی تراکنش ها به صورت درون زنجیره ای انجام می شود یعنی شما می توانید با بررسی تراکنش های کیف پول ارز دیجیتال، نهنگ ها را از طریق اندازه پوزیشنی که دارند پیدا کنید.

با انجام این کار می توانید رفتار کلی بازار را حدس بزنید به همین خاطر است که ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال اهمیت دارد.

مزایای شناسایی نهنگ های ارز دیجیتال

  • پیش بینی دقیق تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال و سهولت در تجزیه و تحلیل اتفاقات.
  • با شناسی نهنگ ارز دیجیتال می توان آن ارز دیجیتال را قبل از نزول قیمت سریعا به فروش رساند.
  • نمودارها باعث درک آسان اطلاعات در تحلیل آنچین میشوند و نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار میدهند.
  • ابزارها به صورت خودکار به ردیابی فعالیت نهنگ ها می پردازند و نیازی نیست که شخصا برای این کار وقت بذارید.

در ادامه شما را با مهمترین ابزارهایی که به کمک آن ها می توانید به شناسایی و ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال بپردازید را معرفی خواهیم کرد.

معرفی ابزارهای ردیابی نهنگ ارز دیجیتال

ابزارهای ردیاب فعالیت نهنگ ارز دیجیتال
ردیاب نهنگ‌های (Whale Tracker) کریپتو
  1.  ویل واچر (Whale Watcher)
  2.  ویل مپ (Whale map)
  3.  ویل آلرت (Whale alert)
  4.  کلنک اپ (Clank App)
  5.  کوین کارپ (Coincarp)
  6.  اتر اسکن (Etherscan)
  7.  سل‌اسکن (Solscan)

هر یک از ابزارهایی که در این بخش به آن ها اشاره کرده ایم دارای قابلیت های مختلفی می باشند. برخی دارای قدرت آنالیز و ترسیم نمودار در چندین بلاکچین مختلف می باشند.

برخی قادر هستند که نهنگ های ارز دیجیتال را رصد کنند. برخی دیگر هم فقط می توانند یک آنالیز ساده و اعلان فعالیت نهنگ را صادر کنند.

در نهایت

بار دیگر یادآوری می‌کنیم که نهنگ های ارز دیجیتال افرادی هستند که سرمایه زیادی در بازارهای مختلف ارزهای دیجیتالی دارند و با استفاده از سرمایه ای که دارند روند معاملات بازار ارز دیجیتال را تغییر می دهند.

آنها دارای هوش و سرمایه زیادی برای تدارک دیدن بازی‌هایی دارند که بتوانند با استفاده از آن ها به سودی که می خواهند دست پیدا کنند.

ما امروز و با ارائه این مطلب سعی کرده‌ایم تا آنچه می‌بایست درباره نهنگ‌ های ارز دیجیتال بدانید را در اختیارتان قرار دهیم تا متوجه پاسخ این پرسش که چرا ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال مهم است؟ شوید.

امید است موارد عنوان شده در این مطلب برایتات مفید بوده باشد.

سوالات متداول چرا ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال مهم است؟

  1. نقل و انتقالات کریپتویی نهنگ ارز دیجیتال چگونه انجام می شود؟
    نقل و انتقالات کریپتویی نهنگ ارز دیجیتال از راه های زیر صورت می گیرد. کیف پول به صرافی، صرافی به کیف پول و کیف پول به کیف پول
  2. منظور از نقل و انتقال از طریق صرافی به کیف پول چیست؟
    بدین منظور است که اگر نهنگ ارز دیجیتال مقدار زیادی دارایی رو از صرافی ها به کیف پول های خودش منتقل کند کاهش عرضه و افزایش احتمالی قیمت رخ می دهد.
  3. چطور رفتار نهنگ‌ها را شناسایی کنیم؟
    برای این کار باید باید تغییرات حجم معاملات، ورود و خروج نهنگ‌ها را رصد کنید.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمام کامنت ها